National

Un miliard de lei facut din joaca

Publicat: 09 aug. 2016
1

Piata romaneasca a jucariilor a crescut cu 60% in ultimii cinci ani, iar in 2015 a depasit pragul de un miliard de lei. Jucariile traditionale sunt cele care genereaza cele mai mari incasari. Insa jocurile video si consolele pe care ruleaza au acaparat in ultimii ani o felie din ce in ce mai mare a acestei piete care continua sa fie dominata de importuri. Barbie sau Spiderman se numara printre personajele preferate de copii.

Piata romaneasca a jucariilor a crescut cu 60% in ultimii cinci ani, iar in 2015 a depasit pragul de un miliard de lei. Jucariile traditionale sunt cele care genereaza cele mai mari incasari. Insa jocurile video si consolele pe care ruleaza au acaparat in ultimii ani o felie din ce in ce mai mare a acestei piete care continua sa fie dominata de importuri. Barbie sau Spiderman se numara printre personajele preferate de copii.

Piata jucariilor a avut in ultimii ani o evolutie care l-ar face invidios chiar si pe calul lui Harap Alb. In ultimii cinci ani vanzarile au crescut cu nu mai putin de 60% si numai anul trecut a fost inregistrat un salt de noua procente. Astfel incasarile vanzatorilor de jocuri si jucarii au ajuns in 2015 la un miliard de lei, arata un studiu Euromonitor citat de Ziarul Financiar.

Transformarea in bine a acestei piete a venit ca urmare a cresterii nivelului de trai. Ca sa profite de cererea in crestere, magazinele specializate pe vanzare jucariilor si-au extins acoperirea geografica si au ajuns sa fie prezente in tot mai multe orase de provincie. In plus, jucarii pot fi cumparate acum si din supermarketuri, librarii sau magazine de electronice.

Mai ales ca piata jucariilor nu se rezuma doar la masinute si papusi. Asa-numitele jocuri de societate, precum Monopoly sau Activity au cunoscut o crestere in popularitate in ultima perioada. In paralel, jocurile video si consolele capabile sa le ruleze au avut anul trecut vanzari cu 13% mai mari decat in 2014. Este o crestere de doua ori mai rapida decat cea a jucariilor traditionale.

Insa cu toate ca pierd teren, jucariile si jocurile traditionale continua sa aiba vanzari in crestere, care au ajuns la 640 de milioane de lei anul trecut si o cota de piata aproape dubla fata de jocurile video ale caror incasari s-au ridicat la 372 de milioane de euro in 2015.

Insa indiferent de tipul jocurilor si jucariilor, strainii sunt cei care fac legea. Analistii Euromonitor spun ca pe piata din Romania cele mai mari vanzari sunt generate de marcile internationale. Jucariile care poarta marca Disney sunt foarte populare. La fel si cele care au legatura cu multitudinea de filme cu supereroi lansate in ultimii ani. De altfel, drepturile asupra personajelor Marvel, cum ar fi Spiderman, sunt controlate indirect tot de Disney. Vanzari bune au si papusile Barbie vandute de americanii de la Hasbro, precum si cuburile marcii daneze Lego.

Cele mai recente date disponibile arata ca aproximativ 90% dintre jucariile vandute in Romania sunt de import, in conditiile in care productia locala s-a prabusit dupa revolutie sub presiunea concurentei. Jucariile produse in China au avut avantajul pretului, iar cele vandute sub marci occidentale, multe dintre ele asamblate tot in Asia, beneficiaza de un marketing mai agresiv.




Adauga un comentariu