News Flash:

Un miliard lei pentru campanii anti-SIDA in discotecile iesene

28 Iulie 2005
824 Vizualizari | 0 Comentarii
•Banii acordati de John Snow din Anglia pentru sanatatea familiei in Romania au fost cheltuiti dupa bunul plac al directorului filialei ARAS Iasi •Timp de sase ani, peste un miliard lei ar fi trebuit investiti in campanii de informare a populatiei, mai ales din mediul rural, privind bolile cu transmitere sexuala •Conducerea Filialei Fundatiei ARAS din Iasi a motivat ca autoturismul s-a defectat si reperzentantii acesteia nu s-au putut deplasa in comunele judetului •Grupurile care reprezinta tinta campaniilor desfasurate de ARAS sunt prostituatele, copii si tinerii care locuiesc pe strazi sau in orfelinate, populatia rroma si, de asemenea, persoanele din mediul rural

Timp de sase ani, conducerea Fundatia ARAS, filiala Iasi, a desfasurat un program privind sanatatea familiei in Romania, in valoare de aproximativ 1,2 miliarde lei, iar la finalul actiunii, directorul Fundatiei, Eugen Jilavu, nu a fost in stare sa prezinte care au fost rezultatele obtinute. Practic, banii au fost folositi doar pentru a tipari niste pliante, deplasari pe ici-colo, prezervative si multa vorbarie. Proiectul a fost initiat de conducerea Fundatiei ARAS Bucuresti in colaborare cu Organizatia John Snow din Anglia. Programul contine mai multe obiective ce trebuiau atinse prin campaniile de prevenire si combatere a virusului HIV, dar conducerea filialei iesene a preferat sa se adreseze numai unor categorii de persoane care erau usor de contactat, desi nu erau vizate in aceasta campanie. In loc sa se deplaseze in mediul rural, asa cum era prevazut in program, pentru a informa tinerii de riscurile pe care le reprezinta bolile cu transmitere sexuala, directorul Jilavu a considerat ca este mai usor sa se deplaseze prin discotecile din municipiu. "Nu am avut bani pentru a ne putea deplasa in mediul rural si de aceea nu am putut sa desfasuram campanii de informare. Masina de care ne foloseam pana acum si care ne-a fost data de ARAS Bucuresti in acest scop s-a stricat si nu am avut bani sa o reparam", a declarat Eugen Jilavu, director al Filialei ARAS din Iasi. Campaniile in mediul rural erau prevazute in proiectul initial si reprezinta unul dintre obiectivele principale pentru care ARAS Bucuresti a alocat fonduri iesenilor. Directorul filialei iesene nu a facut nici un demers pentru a obtine bani necesari reparatiei autoturismului. Directorul Jilavu nu are nici o scuza in privinta faptului ca nu a putut desfasura campania in mediul rural. Dupa cum afirma Jilavu, lunar acesta intocmeste un raport de activitate alaturi de care anexeaza o lista cu cele necesare pentru desfasurarea proiectului. "In fiecare luna trimitem la Bucuresti un raport la care anexam o lista de prioritati, care sunt evaluate de membrii ARAS, si in urma acestei liste primim finantarea", a declarat directorul ARAS Iasi.

Doar prezervative

De asemenea, in contractul incheiat cu Organizatia John Snow este mentionat ca asistenta cu privire la testele HIV sa fie efectuata de medici. La ARAS Iasi aceasta asistenta este asigurata doar de doi psihologi, Irina Volcinshi si Roxana Popa, dintre care numai ultima are atestarea care sa-i permita efectuarea unor astfel de sedinte de consiliere adresate persoanelor care efectueaza un test HIV. "Nu este nevoie de un cadru medical specialist, pentru ca avem doi psihologi care se ocupa de consilierea pre si post a persoanei care face un test HIV. Am avut un medic, dar si-a dat rezidentiatul si a plecat la Spitalul Socola. In cazul in care ne sunt cerute sfaturi medicale, se face trimitere la medicul de familie. Noi nu ne implicam in problemele medicale, ci doar de consilierea persoanelor care apeleaza la serviciile noastre", a mai precizat Jilavu. Grupurile care ar trebui sa reprezinte tinta campaniilor desfasurate de ARAS sunt persoanele care practica prostitutia, copii si tinerii care locuiesc pe strazi sau in orfelinate, populatia rroma si, de asemenea, persoanele din mediul rural, care nu au acces la informatiile legate de virusul HIV si despre metodele de prevenire a bolii. In loc sa contacteze si sa desfasoare campaniile mentionate in proiectul initiat la nivel national, conducerea Filialei ARAS din Iasi a preferat sa sustina astfel de actiuni doar la nivelul municipiului, prin efectuarea unor actiuni prin locuri unde nicidecum nu s-ar putea contacta persoanele prevazute in proiect ca fiind grupuri tinta. Reprezentanti ARAS Iasi au distribuit prezervative si pliante in discoteci, la strand sau trecatorilor. In ceea ce priveste colaborarea cu Inspectoratul Scolar, care este, de asemenea, prevazuta in programul proiectului si prin care ar fi trebuit sa se asigure informarea elevilor de liceu, directorul Jilavu nu a efectuat campanii de acest gen decat in patru licee de pe raza municipiului Iasi. "Am efectuat actiuni de informare in patru licee, in Liceul de Informatica, Liceul Al. I. Cuza, Liceul Sportiv si in Liceul Nicolina, la clasele IX-XII, dar nu au fost singurele campanii desfasurate de reprezentantii nostri. Chiar zilele trecute am fost la strand si am impartit pliante si prezervative", a declarat cu nonsalanta Eugen Jilavu.
Diana LITе
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1381 (s) | 24 queries | Mysql time :0.025058 (s)