National

Un nou guvern, o prima minciuna!

Publicat: 01 apr. 2012
1
In urma cu cinci saptamani, pe 23 februarie, noul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, anunta, aflat intr-o vizita la Londra, ca in luna martie vor fi lansate primele demersuri in vederea constructiei autostrazii Comarnic – Brasov si a Autostrazii Sud, scrie newsbv.ro.
„Pentru Comarnic – Brasov (Cristian) avem pregatita documentatia pentru a scoate la licitatie in luna martie a acestui an componenta de consultanta si revizuirea studiului de fezabilitate”, declara ministrul Nazare, la o conferinta organizata de Camera de Comert Britanico-Romana la Londra. Vizita ministrului Transporturilor fusese facuta la invitatia Secretarului de Stat pentru Transporturi din Guvernul britanic, Justine Greening, printre principalele teme ale discutiei dintre cei doi numarandu-se chiar parteneriatele public-private. Ambele proiecte, Autostrada Bucuresti Sud si tronsonul Comarnic – Brasov, ar urma sa fie construite prin parteneriate public-private.
Vineri, 30 martie, era ultima zi in care anunturile in cauza puteau fi publicate, pentru a fi respectat termenul anuntat in februarie de ministrul Transporturilor. Cu toate acestea, CNADNR nu a avut niciun asemenea anunt, semn ca procedurile de licitatie nu sunt inca gata.
Publicatia Finantistii a incercat sa obtina de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale un termen concret de publicare a celor doua anunturi, dar nu a primit niciun raspuns pana la inchiderea programului de lucru al companiei.
Potrivit newsbv.ro, anuntul pentru proiectarea, construirea si concesionarea autostrazii de centura a Capitalei Bucuresti Sud era primul pas in realizarea acestui proiect. Autostrada Bucuresti Sud (viitoarea A0) va avea o lungime de 48 de kilometri, costul estimativ al proiectului fiind de 902 milioane de euro, (18,8 milioane de euro pe kilometru, fara TVA).
La pachet cu acest contract urma sa fie scos la licitatie si cel de intretinere si operare a autostrazilor Bucuresti – Pitesti si Bucuresti – Constanta, urmand ca firma care va castiga contractul de concesiune a autostrazii de centura sa opereze intreaga autostrada ce va lega Pitesti de Constanta, pentru care se va stabili si o taxa.
In cazul celuilalt proiect, tronsonul Comarnic – Brasov, exista un studiu de fezabilitate, intocmit inca din 2007, dar pentru ca lucrarile nu au demarat niciodata, acesta a expirat. Contractul de concesiune al acestui tronson, cu o lungime de 58 de km, fusese castigat in mai 2009 de consortiul Vinci – Aktor, valoarea totala fiind de 4,8 miliarde de euro, pe 30 de ani, din care costul lucrarilor reprezentau 1,5 miliarde de euro.
In aprilie 2010, dupa un an de negociere a clauzelor contractuale, consortiul Vinci – Aktor a denuntat unilateral contractul, proiectul fiind de atunci abandonat.




Adauga un comentariu