News Flash:

Un nou pericol public: autobuzele MAZ - VIDEO

14 Aprilie 2011
8802 Vizualizari | 11 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7199 RON (-0.0006)
USD: 4.1541 RON (+0.0057)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
• Un MAZ al Regiei Autonome de Transport Public s-a defectat ieri in Targu Cucu • Problema a aparut la ambreiaj • Este al doilea eveniment de acest gen in numai o luna, in care sunt implicate MAZ-urile Regiei • Pe 21 martie, alt autobuz a ramas fara frane pe bulevardul Independentei • Cu toate ca defectiunile au inceput sa apara din ce in ce mai des, ratele pe care municipalitatea trebuie sa le mai achite pentru cele 50 de MAZ-uri cumparate in 2005 se ridica la 2 milioane euro

Iesenii par sa fie blestemati, fiind nevoiti sa circule in Iasi cu mijloace de transport in comun care cedeaza din ce in ce mai des. Ieri, un autobuz al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a ramas fara ambreiaj in timp ce urca panta din Targu Cucu, spre Independentei. Este a doua defectiune in mai putin de o luna la MAZ-urile Regiei. Pe 21 martie, un alt autobuz a ramas fara frane pe acelasi bulevard. Tot atunci s-a produs si cel mai grav accident din istoria transportului public iesean, cand un tramvai a distrus sase masini si un autobuz in Fundatie, accident soldat cu un mort si sapte raniti.
Autobuzul de pe traseul 28 a intepenit ieri in jurul orei 15.40 pe banda a doua de urcare in Targu Cucu. Pret de 10 minute, circulatia s-a desfasurat cu dificultate in zona. MAZ-ul ghinionist a fost tractat cu ajutorul unei masini de interventie a RATP, iar calatorii au fost nevoiti sa ia alte mijloace de transport. "Autobuzul a fost dus in garaj, unde i se vor face verificari. Se pare ca a fost o defectiune la ambreiaj, motiv pentru care autobuzul nu a mai putut circula", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
MAZ-ul care s-a defectat ieri face parte din lotul de 50 autobuze pe care primarul Gheorghe Nichita le-a tot laudat in campaniile electorale. Acestea au tinut, insa, exact cat garantia oferita de constructorul din Belarus, de-a lungul timpului mai multe masini defectandu-se pe trasee. De exemplu, pe 19 februarie 2009, pe pasarela Bucium, sasiul unui MAZ al Regiei a cedat in dreptul semipuntii fata. 

Rate de inca doua milioane euro pentru MAZ-urile problema

Cele 50 MAZ-uri au fost achizitionate cu scandal in 2005, in urma unei licitatii desfasurate la Bucuresti. Sefii primariei au decis sa cumpere autobuzele prin leasing la suprapret, un calcul sumar aratand ca fiecare MAZ ajunge sa coste 200 mii euro. Contractul a fost incheiat pe sase ani si jumatate, primele sase luni reprezentand perioada de gratie, in care nu se platesc rate. Cu acesti bani, iesenii puteau beneficia de autobuze mult mai performante decat cele produse de constructorul din Belarus. Mai mult decat atat, contractul de leasing incheiat cu SC Ager Leasing SA presupune plata a cel putin 1,8 milioane euro pana in martie 2012. La acestea se adauga, insa, si comisioanele si dobanda la contract, ceea ce va duce in final platile catre 2 milioane euro.
Pana pe 31 martie 2011, RATP si primaria au achitat pentru MAZ-uri rate in valoare de 5.823.458 euro. Dobanzile platite de la inceputul contractului se ridica acum la suma de 2.711.225 euro, iar comisioanele la 546.866 euro.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Video


iasi targu cucu maz-urile regiei fundatie
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (11)

dr  | #156964
da unde ai vazut tu ,mai ziaristu' lu' peste , ca daca ti se strica masina cumparata in leasing ,nu mai platesti rate?????
tramvaiul cu minte  | #156965
"Pe 21 martie, un alt autobuz a ramas fara frane pe acelasi bulevard." - MINCIUNA lansata de blogurile patriei si preluata cu nesat de "ziaristi".
Mitu  | #156969
Domnu-le ziarist,de ce nu a-ti venit la sectia numarul 1 sa discutati cu seful de sectie ing.Veliscu Irinel care este mare PURCEL.Acest animal raspunde de reparatile acestor autobuze,dar niciodata nu a fost reparat vre-un autobuz in totalitate cand intra in reparatie.Se fac reparati ce crede seful dar la frani mai putin,spune ca nu are piese,si ne trimite la Gherca,Nu stiu ce inseamna asta sa se faca preferential reparatile.O sa vedeti cate se vor mai intampla,noi nu dorim dar din cauza unor incompetenti totu este posibil.Acest sef.de sectie are specializare in masini agricole nu in autobuze.A lucrat la IELIF va dati seama cu ce se ocopa.Este un mare porc si un mare dictator din RATP,nici directori nu are cei face ca e prietin cu Dan Cirlan.
Sebastian  | #156976
Si daca s-a stricat un ambreiaj ce? E o masina, se mai si strica. Sunteti foarte tendentiosi.
mario  | #156981
mai mitule,eu zic sa te punem pe tine sef de sectie ,,sa-i pui la punct cu minie proletara pe ingineri''cit despre limba romana ....de aceea ai ajuns doar sofer(probabil).Si mai este un aspect cistigat la ,,revolutie" cine te obliga sa stai la RATP,esti liber sa-ti alegi unde vrei s-a muncesti.dar ca si la revolutie ,portarul vroia s-a ajunga director.
Gopo  | #156990
@mario

Alt inteligent care vorbeste care vorbeste de limba romana, in condtiile in care el scrie cu litera mica dupa punct, iar apoi o "tranteste" penibil cu... "s-a ajunga" !
Uite ca eu sunt sofer si-ti dau lectii de limba romana, atat scris, cat si vorbit, la orice ora, copac frustrat !

In ceea ce priveste subiectul articolului, este normal sa inceapa sa "cada". Ele au fost de la inceput o achizitie paguboasa, asa cum au fost mai toate lucrurile in Romania. Niste jafuri la preturi umflate! Pana cand se termina tot de platit, se strica toate :).
florinachi  | #157010
Gopo vezi ca ai facut o cacofonie, numai da lectii atata timp cat nu stii sa formulezi o propozitie! si apropos sintim pe internit si scrim cum vrem noi.
Dan Cirlan  | #157037
Mai Muset, eu l-am rugat pe MOGUL sa dai in Nichita nu in ing. Veliscu de la RATP. Daca nu-ti revizuiesti atitudinea si nu devii un jurnalist corect si obiectiv cer sa fii mutat iar la Flacara Iasului. Ai priceput sau trebuie sa-ti desenez?
Gelu  | #157066
La RATP trebue sa explodeze gogoasa,si nu mai este mult.Este vorba de acei banditi care fac ce vor cu banii publici, pe care noi ii aducem de la strada.Cei trei directori si cu sefa financiarului fura de rup.Dar ei nu gandesc ca noi cei care muncim de la ora 4dimineata pana la ora 23,30 o sa intram peste ei in forta,sio sa-i fugarim pana la penitenciar.Cu acest sef de sectie de la autobuze e un mare pericol daca este asa cum scriu cei care cunoaste adevarul.Stiti este o vorba pana nu faci foc nu iese fum.Atentie Parchetul,uitati-va ce se petrece la RATP.
ana  | #157071
niste rable de autobuze mizerabile,si pe afara si pe interior,soferi si controlori nesimtiti.nu se va rezolva nimic niciodata ata timp cat toti isi urmasrec interesele peronale(primarie,ratb s.a.m.d.)
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1750 (s) | 21 queries | Mysql time :0.022840 (s)