News Flash:

Un nou regulament pentru administratori

22 Martie 2010
2847 Vizualizari | 9 Comentarii
Edilii au intocmit un regulament privind procedura de atestare a persoanelor fizice care doresc sa obtina calitatea de administrator de imobile la asociatiile de proprietari. Proiectul de hotarare urmeaza sa fie discutat in cadrul unei viitoare sedinte de Consiliu Local. "A existat un regulament pe vechea legislatie. Am hotarat sa luam o atitudine si sa facem acest regulament care va fi dezbatut", a declarat Ciprian Chirita, director Directia Corp Control al primarului. La asociatiile de proprietari din municipiu s-a constatat ca sunt persoane încadrate pe functia de administrator de imobile care nu detin calificarea necesara si nici atestat, asa cum prevede legea. "Dispozitia art. 54 din Legea nr. 230/2007 privind înfiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari prevede ca persoanele fizice care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de primar, în baza unei hotarari a Consiliului Local. In concluzie, atestatul are drept scop certificarea calitatii profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de administrare imobile la asociatiile de proprietari. In vederea atestarii persoanelor fizice care intentioneaza sa ocupe functia de «administrator de imobile», se propune adoptarea Regulamentului privind procedura de atestare, prevazut pe mai multe capitole, referitoare la comisia de atestare, candidati, organizarea si desfasurarea examenului, eliberarea si retragerea certificatului de atestare", se arata in proiectul de hotarare.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (9)

Admin  | #100719
Mai idiotule, afla ca au fost facute cursuri chiar in primarie ,cursuri predate de catre reprezentantii tuturor furnizorilor, si de inspectori din primarie, examenele de atestare fiind tinute in sala de sedinte a primariei. Un parazit ca tine nu are de unde sa stie acestea, tu fiind interesat ca Termoserivice sa preea cat mai multe asociatii pentru a fi jecmanite, sa aveti de unde lua prime si finantari pentru mofturile idiotului de primar.
Vichi  | #100734
Bravo, domnule! Ai zis bine! Dar care e solutia pentru "jecmaneala"?
Ion  | #100738
Va spun o solutie,sa nu mai fie nevoie de administratori,sa contorizeze apa rece,apa calda,caldura cu gigacalorimetru la usa apartamentului,gazul....sa se faca contract pe fiecare locatar,factura pe fiecare locatar,iar fiecare locatar sa plateasca la casieriile regiilor,la banci,pe internet etc...numai sa nu mai fie aceasta fauna numita administrator.Eu cred ca se lasa intentionat acest sistem,pentru a putea fi luati bani de la locatari si sa nu ai cum controla.Administratorii sint oamenii primariei,am avut ocazia sa vad acest lucru,ei servesc primaria si nu pe locatarii care ii platesc.
maria  | #100751
Nu stim cum s-au facut cursurile, dar pe linga oameni corecti, au ajuns multi neispraviti sa ne jecmaneasca; nu se face nici o sedinta, nu dau socoteala nimanui, dar afiseaza ca s-a tinut sedinta.
Un sfat:fara "idiotule", daca sinteti administratori civilizati!
Miron  | #100776
Sper ca "fosilele" de administratori, formati la scoala comunista, aroganti si incompetenti sa dispara din peisaj. Dar asta e un vis frumos, care nu se va realiza prea curand. Atata timp cat Primaria ii va acoperi, ei vor exista si isi vor arata ifosele.
Admin  | #100806
Mai idiotilor daca ati avea putina minte si v-ati documenta, nu ati mai urla si acuza administratorii. Cititi cu atetie lista de plata, care trebuie obligatoriu sa cotina preturile la utilitati si calculati ce aveti de plata. Daca vi se pare ca ceva nu este in regula, cereti sa vi se explice si eventual sa vi se dea in scris detalii despre suma ce o aveti de plata.Daca sunteti refuzati reclamati in scris administratorul la presedintele asociatiei si daca nici atunci nu sunteti multumiti mergeti si faceti sesizare la biroul de control al asociatiilor, care sunt obligati sa va trimita raspuns in scris, pe adresa voastra. Aflati ca nu administratorii trebuie sa faca sedinte, ci comitetul de conducere al asociatiei in frunte cu presedintele. Administratorul nu are dreptul sa ia nici o hotarare in cadrul asociatiei, el avind doar obligatia de a indeplini hotararile comitetului executiv, s-au ale adunari generale. Adminitratorul este un simplu angajat al asociatiei ,care se ocupa cu administrarea condominiilor. Toate hotararile majore se iau obligatoriu de catre adunarea generala a asociatiei, care este formata din toti propietarii, si sunt duse la indeplinire de catre comotetul de conducere al asociatiei in frunte cu presedintele.Daca listele de plata nu sunt intocmite corect vina o are cenzorul si presedintele asociatiei care au obligatia de a verifica si aproba prin semnatura listele, asa ca nu mai acuzati administratorii ci faceti ordine in asociatia din care faceti parte. As fi curios sa stiu la cate sedinte au participat cei care posteaza aberatii pe sait fara sa fie documentati Cititi cu atentie legea 230/2007 intelegetio corect si veti afla cum se organizeaza si conduce o asociatie si cui trebuie sa le cereti cont daca sunt nereguli.Administratorul nu poate sa faca nici o golanie daca nu are acceptul presedintelui si a cenzorului care sunt obligati sa al verifice in fiecare luna inainte de afisarea listelor de plata. Daca a facut golanii si a primit avizul sa afiseze listele raspunderea este a presedintelui si a cenzorului, deci acuzatiile trebuiesc aduse acestora nu administratorului.Documentativa si apoi urlati.Spor la citit.
Admin  | #100812
Unica solutie,pentru ca o asociatie de propietari sa functioneze bine este ca aceasta sa aiba un comitet executiv si un presedinte competenti,si sa se vada implicare din partea majoritati propietarilor. Atit timp cit pe majoritatea nu ai intereseazasi nu se implica lasind ca asociatiile sa fie conduse de comitete executive formate din batrani senili care inca traiesc intro epoca apusa nu puteti avea pretentii, si nici formula acuzatii fara a fi documentati. Din experienta va spun ca acesti batrani lasati sa conduca asociatiile, mai rau al incurca pe administrator luand decizii ilare si daca administratorul este de rea credinta si vede ca este loc actioneaza cum al taie capul stiind ca cei care trebuie sa al verifice sun plecati cu pluta. Deci lasatii pe cei de varsta a treia sa se odihneasca schimbati generatia cu una mai lucida si implicativa mai mult daca vreti competenta.
Domnu' Trandafir  | #100815
Am citit pe fuga proiectul de regulament de pe site-ul Primariei si am impresia ca-i la fel cu anexa la HCL 680/2003 privind atestarea administratorilor.
In propunerea de regulament, “ART. 8: La cerere solicitantul va anexa si urmatoarele documente (printe altele) :
- copii ale actelor de studii “
Care studii ? In Iasi, 80% din administratorii de asociatii au 4 clase, iar din cei “atestati”, 50%.au 4 clase. In favoarea lor, regulamentul spune la art.17 ca “Verificarea cunostintelor la proba scrisa va fi sub forma testului grila,” De ce ? Pentru ca sint analfabeti, nu pot sa scrie, dar un “X” vor putea sa mizgileasca in patratica indicata de “supraveghetorul” de examen.
Este adevarat ca astazi si universitatile scot semianalfabeti, ca la teologie de exemplu, dar la administratori de bloc- macar bacalaureatul ar trebui cerut !
Un neadministrator  | #100818
Da'...nui mai bine sa nu mai existe nici administrator,nici presedinte de asociatie,nici comitet executiv,nici cenzori,pentru ca toti la un loc ne fac viata amara.Nu te supara dom'administrator,din structura de mai sus fac parte de obicei niste guralivi,niste persoane care vor sa mai ciupeasca ceva pe spinarea locatarului amarit,iar despre adunarea generala sa dai bani sa nu participi,sa te afli in dezbatere cu tot felul de indivizi care chiar nu ai ce lamuri.Domnilor, trebuie schimbata legislatia,trebuie ca relatia furnizor-locatar sa fie corecta,tot ceea ce se consuma trebuie masurat si relatia trebuie sa fie directa pe baza de contract individual cu plata direct la furnizorul de utilitati.Trebuie sa dispara tot acest lant de intermediari,care masluiesc cum vor ei listele de plata si ii si mai platim.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4144 (s) | 22 queries | Mysql time :0.278728 (s)