News Flash:

Un nou sistem de facturare pentru energia electrica

23 Februarie 2007
3031 Vizualizari | 17 Comentarii
Lucian Luca
• Incepand cu data de 1 aprilie 2007, SC E.ON Moldova SA va implementa un nou mod de facturare a consumului de energie electrica ce consta in emiterea a doar sase facturi anual, adica la fiecare doua luni se va emite o factura, si nu lunar cum este in prezent • De precizat ca prima factura se va emite pe baza unui consum mediu estimat de client pentru un interval de doua luni, o a doua factura este la fel, iar la emiterea celei de-a treia facturi este una de regularizare, reprezentand valoarea diferentei dintre consumul inregistrat de contor in perioada de sase luni si consumul estimat de client in decursul a patru luni


Incepand cu data de 1 aprilie 2007, SC E.ON Moldova SA va implementa un nou mod de facturare a consumului de energie electrica ce consta in emiterea a doar sase facturi anual, adica la fiecare doua luni va fi emisa o factura si nu lunar cum este in prezent. Potrivit reprezentantilor E.ON, noul sistem vine in sprijinul consumatorului. "In noul sistem de facturare exista o foarte mare libertate pe care clientul o poate face. Clientul isi poate schimba cantitatea de energie consumata luna de luna fara nici o problema. In luna a sasea, angajatii E.ON se vor deplasa la domiciliul clientului pentru a face citirea contoarelor, si nu lunar, asa cum era pana in prezent", a precizat Lucian Luca, purtator de cuvant al SC E.ON Moldova SA. De precizat ca prima factura se va emite pe baza unui consum mediu estimat de client pentru un interval de doua luni, o a doua factura este la fel, iar la emiterea celei de-a treia facturi este una de regularizare, reprezentand valoarea diferentei dintre consumul inregistrat de contor in perioada de sase luni si consumul estimat de client in decursul a patru luni.

Pentru cealalta jumatate a anului, facturile se vor emite la fel. Stabilirea consumului estimat se face de catre client sau de catre furnizor in baza istoricului de consum existent in baza de date a furnizorului. In situatia in care clientul nu stie sa-si estimeze consumul, pot apela la sprijinul E.ON. Daca se constata mari abateri intre consumul real si cel estimat, clientul poate solicita modificarea consumului estimat, pana pe data 20 a lunii, pentru perioada urmatoare. Trebuie mentionat ca factura se emite la finalul celor doua luni. Astfel, clientii isi pot achita sumele de plata in 45 de zile de la data emiterii facturii fara a plati penalitati, iar dupa expirarea a 60 de zile de la emiterea facturii, in cazul in care nu-si achita debitul, vor fi debransati. Tot reprezentantii SC E.ON Moldova SA au anuntat ca, incepand cu luna martie 2007, clientii isi vor putea achita facturile pentru energia electrica la centrele de incasare ale societatii, prin banca la BRD si ING, la oficiile postale sau CEC. La BRD, plata facturii se poate efectua si prin intermediul telefoanelor mobile, iar la ING prin intermediul internetului. De mentionat ca plata prin alte mijloace decat la casieriile E.ON nu se percepe comision. In judetul Iasi a inceput transmiterea unui act aditional la contract pentru stabilirea modalitatii de plata printr-un plic autoadresat.


Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (17)

Viorel  | #7571
Este cel mai prost sistem de plata si nu pot sa cred ca a fost gandit cu precizie germana !
Noi dorim sa platim exact ceea ce consumam in fiecare luna,mai ales ca preturile se schimba mereu !
Este un abuz faptul de a nu fi consultati asupra modului de facturare si impunerea fortata a altui mod !
Mentineti autocitirea si creati posibilitatea de a fi expediata si prin internet,creati posibilitatea platii prin banca a oricarei sume trimisa de consumator chiar si inainte de emiterea unei facturi,afisati pe internet pt. fiecare consumator la codul propriu consumul inregistrat si situatia platilor! Asa cred eu ca ar arata un sistem corect si eficient,mult mai ieftin de implementat ca ceea ce faceti acum !
Dezamagit , dar cu respect,
un consumator nemultumit !
un abonat E.ON  | #7572
Nu am nici cea mai mica incredere in angajatii E.ON ca vor fi in stare sa regularizeze ceva. Eu am facut cerere sa platesc prin BRD si vreo 2 luni a tot trebuit sa dau telefoane pe la E.ON ca sa lamuresc o tanti de acolo despre ce e vorba .La telefon imi spunea sa mai merg inca o luna sa mai platesc la caserie, ma duceam la casierie, acolo imi spunea ca factura apare achitata si nu pot plati, iar banca inca nu facuse plata.O intreaga alergatura pe la caserie si o groaza de telefoane pana am reusit sa ne intelegem. Asa ca ce baza sa ai ca vor face calcule corecte dupa 6 luni? Este o grija in plus pentru fiecare sa-i verifice pe cei de la E.ON.daca vor calcula corect si daca nu e corect, sa te tii atunci umblatura si telefoane !!.Dar ce se vor face batranii si toti cei care nu pot sa verifice ? Se vor lasa inselati desigur, iar pentru ceilalti o grija in plus. Parerea mea este ca E.ON vra sa restructureze din personal si atunci isi pune abonatii la munca, ca pe astia nu trebuie sa-i plateasca.
Cris  | #7573
Sunt cretini! Ati uitat ca la noi sunt 4 anotimpuri si consumul nu e identic in fiecare luna? Cum sa faca estimari cand omul consuma si in functie de cat venit va avea luna urmatoare?
Oare ce-i de facut cu asemenea "luminati la minte"? Cred ca intr/o zi o sa apara legionarii. Cineva trebuie pus la zid, poate asa se vor teme macar pentru viata lor si vor gandi de zece ori inainte de a emite asemenea aberatii.
Radu Florea  | #7574
Cei de la E.ON sunt mai excroci ca fosta Electrica. Pe langa faptul ca au lucrat ca niste necalificati(cu necalificati), lasand numai santuri si canale prin tot orasul, mai ard si aparatura clientilor prin intreruperile zilnice de tensiune, parca anume provicate, sa lase oamenii fara electrocasnice. Eu am patit-o , de doua ori. Acum, cu noua modalitate de plata, vor lua bani in avans, si sigur nu va mai innapoia surplusul. Din ce in ce mai rau este pentru oamenii de rand.
dini  | #7575
de ce sa nu na complcam?era asa de simplu.desteptii astia au sa vada iarna viitoare.lumea n-o sa plateasca findca cheltuie banii si asa putini
florin  | #7576
in sud sistemul e deja implementat de vreun an. rudele mele mi-au spus ca merge prost si ca platesc doua luni mai putin si apoi dau o gramada de bani a treia luna. daca anunta ca maresc consumul preconizat (pe luna) platesc doua luni mai mult si a treia mai putin. e un sistem idiot si nu inteleg pentru ce naiba vor sa il introduca si aici. ce naiba, actualul sistem merge f. bine. niste dobitoci. cind mergeti la plata la curent faceti reclamatie sa vada ca oamenii nu sunt de acord.
Valicuta de la Iasi  | #7577
Dl Viorel a sesizat exact sarlatania acestei inginerii financiare care, chipurile, vine in ajutorul consumatorului: plati in avans, dificila urmarire a regularizarii dar, mai ales, modificarile de preturi care vor avea loc, a caror "regularizare" va fi calculata dupa ultimul pret modificat, avand in vedere ca nimeni nu va mai contabiliza kilowatii consumati cu un pret, si kilowatii consumati cu alt pret! Faceti o evaluare aproximativa de acest gen si constatati fiecare, la nivelul tuturor consumatorilor din tara, cate miliarde de lei insfaca dintr-un foc istetii astia de la E-ON, fara nici un efort, fara nici un serviciu in plus, in afara de acela "de a veni in sprijinul consumatorului"... ORICUM, E BINE SA RETINETI: NU VA OBLIGA NICI O LEGE DEOCAMDATA SA ACCEPTATI PRIN SEMNATURA ACESTE ACTE ADITIONALE, LE PUTETI TRIMITE CU MENTIUNI DE GENUL "NU ACCEPT" SAU "OPTEZ PENTRU MENTINEREA SISTEMULUI ACTUAL" Si gata!
florin  | #7578
oare protectia consumatorului nu poate fi alertata in acest caz? asa cum s-a hotarit ca la Cablu nu putem plati in avans de ce sa platim aiurea la curent??? trebuia sa sesizam protectia consumatorului. vrem sa platim cit consumam, atit.
mihai  | #7580
nu cred ca fiind un sistem bun de plata.multe persoane au venit mic si nu vor avea deunde sa plateasca pe doua luni.la citirea contorului vrei nu vrei trebue sa stai la dispozitia lor acasa,poate esti in concediu sau la spital sau in alt loc,ce faci?
democratul  | #7581
sa se mentina actualul sistem de facturare pentru cei ce vor sa plateasca lunar consumul de energie ,iar cei carora nu le pasa de nivelul pre tului pe kw/sa -si factureze dupa noul sistem de plata ,care ascunde omare pacaleala aconsumatorilor saraci si asa.Va mai vin multe idei mai hotilor.DEMOCRATUL.
democratul  | #7582
sasementina actualul sistem de facturare pentru cine dorests noul sistem de plata sa -si plateasca dupa acesta .Sasefoloseasca ambele sisteme. CONSUMATORII SA AIBA DREPTUL SA-SI ALEAGA MODALITATEA DE PLATA.
lilica  | #7583
Ati vazut care e cursul Euro la care calculeaza EON facturile? Ultimul era 3,5361 lei! sa tot regularizezi ,mai nene, o data la cateva luni....
syr  | #7584
Eu cred ca nu E on e vinovat de asa ceva,ci acele persoane care le au permis accesul la licitatie cind a avut loc privatizarea .
Stiti dvs zicala aia cu pestele de la cap se ......
syr  | #7585
A, ei nu fac altceva decit sa si bata joc de noi.
Normal doar au fost imputerniciti sa faca asa ceva de oameni pe care cica noi i am ales.Poti sa mori de ris si de plins cum o natiune ajunge bataia de joc a unor AGARICI.
elena  | #7586
sunteti niste timpiti, de unde stiti voi cit voi consuma eu. si apoi eu platesc lunar, daca nu am bani a doua luna, ce fac imi taiati lumina. sau vati gindit voi ca mai aveti de terminat niste vile si nu mai aveti preas mult timp la dispozitie. ESTE O TIMPENIE. NU VREM SA MUNCIM NUMAI PENTRU VOI.
al-ll-lea totdeauna  | #7587
Sunt cretini! Ati uitat ca la noi sunt 4 anotimpuri si consumul nu e identic in fiecare luna? Cum sa faca estimari cand omul consuma si in functie de cat venit va avea luna urmatoare? >:)
al-ll-lea " totdeauna"  | #7588
cu mes meu cum ramiine???
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1483 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020639 (s)

loading...