Titlurile zilei

Un renumit medic din Iași, lăsat fără permis după ce a „zburat” prin localitate! Cardiologul a dat vina pe aparatul radar: „E o eroare!” (Exclusiv)

Publicat: 20 oct. 2020
Judecătorii au respins contestația formulată de un renumit medic ieșean împotriva deciziei luate de polițiști în cazul său
Un medic cardiolog, cu stetoscopul la gât

Un renumit medic din Iași a fost lăsat fără permis. Motivul pentru care polițiștii l-au sancționat pe cardiologul Sorin Alexandru Budacu a constat în viteza cu care se deplasa autoturismul condus de acesta. Doctorul a susținut că, de fapt, a fost vorba despre o anomalie a aparatului radar

Un medic renumit din Iași a fost lăsat fără permisul de conducere după ce ar fi încălcat limita de viteză legală. Cardiologul Sorin Alexandru Budacu a contestat în instanță sancțiunea aplicată de polițiștii ieșeni. Doctorul a susținut că, de fapt, aparatul radar ar fi avut o anomalie.
Totuși, magistrații au respins recent contestația făcută de Sorin Alexandru Budacu. Inițial, renumitul medic a contestat procesul-verbal prin care a fost sancționat la Judecătoria Iași. Prima instanță a respins contestația, iar doctorul a formulat apel. Judecătorii din cadrul Tribunalului Iași au respins apelul, printr-o sentință definitivă, emisă recent.

Cardiologul Sorin Alexandru Budacu, sancționat după ce a depășit neregulamentar autospeciala de Poliție!

Procesul dintre Sorin Alexandru Budacu și Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Iași – Serviciul Poliției Rutiere a început în urmă cu câteva luni. Renumitul medic ieșean a contestat procesul-verbal de pe 27 februarie 2019, întocmit de polițiștii ieșeni pe numele său. La data respectivă, doctorul a fost sancționat de oamenii legii.
Mai exact, acesta a fost amendat cu 1.885 de lei (echivalentul a 4 puncte-amendă, cumulate cu 5 puncte-amendă), cu un avertisment și cu suspendarea dreptului de a conduce pentru 90 de zile. Polițiștii au susținut că Sorin Alexandru Budacu ar fi încălcat prevederile legislației rutiere.

„Pe 27 februarie 2019, în jurul orei 9:00, acesta a condus autoturismul marca Skoda pe DN 24, în localitatea Poieni, județul Iași. La km 173+950 m, a efectuat manevra de depășire neregulamentară a autospecialei de Poliție, încălcând marcajul longitudinal continuu ce separă sensurile de mers. De asemenea, a fost înregistrat de aparatul radar circulând cu o viteză de 106 km/h, pe un sector de drum cu limită de viteză de 50 km/h. Mai mult, el a pătruns în mod voluntar pe sensul opus de mers”, au precizat agenții ieșeni.

Ce a spus medicul ieșean în apărarea sa

De cealaltă parte, renumitul medic ieșean a afirmat că, din înregistrarea comunicată la dosar de Poliție, rezultă faptul că înregistrarea vitezei de deplasare a vehiculului s-a făcut cu intermitențe și doar când mașina condusă de el se deplasa în curbe.

„Inițial era pornită doar camera video, iar aparatul radar a fost pornit la minutul 9:01:25, în apropiere de intrarea într-o curbă”, a arătat Sorin Alexandru Budacu.

Conform acestuia, la minutul 9:01:27, aparatul radar l-a înregistrat cu viteza de 106 km/h, la intrarea în curbă, dar, ulterior, operatorul radar a oprit aparatul, care nu mai înregistrează viteza sa de deplasare, pentru ca, la minutul 9:01:55, aparatul radar să fie deschis din nou, la intrarea într-o nouă curbă, iar, în intervalul 9:01:55 – 9:01:58, când medicul se deplasa pe loc drept, viteza mașinii să fie de 89 km/h.

„Mai mult, la intrarea în curbă, această viteză a crescut brusc (sare pur și simplu!) la 112 km/h, fără a înregistra vitezele intermediare. Unda radio nu este curbă, precum traiectoria urmată de autoturism, ci dreaptă, de la autoturismul Poliției la cel țintă, de aceea se observă că autoturismul, pe loc drept, are viteza de deplasare de 89 km/h, iar, în curbă, de 112 km/h. De fapt, viteza de deplasare a autovehiculului pe care îl conduceam, respectiv 106 km/h, este rezultatul unei erori tehnice de înregistrare, motiv pentru care se impune anularea sancțiunii aplicate”, a mai afirmat cardiologul ieșean.

Acesta a adăugat că, în ce privește încălcarea marcajului longitudinal continuu, potrivit înregistrării, când s-a angajat în depășirea autospecialei de Poliție, marcajul era, într-adevăr, unul continuu, însă, înainte de a finaliza manevra de depășire, marcajul a fost unul discontinuu, fiind permisă astfel manevra de depășire.

Care au fost concluziile judecătorilor în acest caz

Magistrații ieșeni au respins atât la fond, cât și în apel contestația formulată de renumitul medic. Aceștia au constatat că, potrivit legislației, sancțiunea aplicată doctorului este una corectă.

„Mențiunile înscrise în procesul-verbal contestat constituie aspecte constatate nemijlocit de către reprezentantul IPJ, cu ajutorul aparatului radar aflat în perioada valabilității verificării metrologice, așa cum rezultă din copia buletinului de verificare metrologică a aparatului radar. Petentul nu a probat o altă situație de fapt. Din înregistrarea CD depusă de către IPJ (momentul 09:01:25), rezultă că viteza înregistrată de către autovehiculul condus de către petent a fost de 106 km/h, acesta aflându-se în localitate, unde, potrivit legislației, viteza maximă de deplasare este de 50 km/h. Totodată, instanța constată că petentul nu a respectat prevederile legale conform cărora se interzice depășirea în curbe și în orice alte locuri în care vizibilitatea este redusă sub 50 m și când, pentru efectuarea manevrei, se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar și parțial, pe sensul opus”, au subliniat magistrații.

Mai mult, aceștia au constatat că medicul a fost sancționat de mai multe ori de-a lungul timpului.

„Amenda aplicată de către polițist și sancțiunea complementară a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru 90 de zile sunt justificate și de conduita pe care petentul înțelege să o adopte în timpul deplasării pe drumurile publice, instanța reținând frecvența încălcării normelor ce reglementează circulația rutieră (istoricul sancțiunilor contravenționale aplicate petentului). Calitatea petentului de medic cardiolog și desfășurarea activității profesionale pe raza mai multor județe sunt aspecte care îl obligă pe acesta la adoptarea unei conduite de respectare a normelor legale privitoare la circulația rutieră și evitarea generării unei stări de pericol atât pentru propria persoană, cât și pentru ceilalți participanți la traficul rutier, și nu pot fi reținute ca aspecte de natură a diminua răspunderea contravențională”, au încheiat judecătorii ieșeni.





Comentarii
  • Inima zburdalnica…. dacă mașina mai este și audi/bmw/Mercedes, conducătorul este cardiolog, nu se mai aplica nimic…. Grandomanie, infatuare, aroganta…

  • in privinta vitezei masurate de radar in curbe,cred ca medicul are dreptate,in functie de configuratia curbei,aparatul radar masoara si deplasarea laterala a masinii(care nu este viteza de plasare),la curbe pronuntate ,viteza laterala e mult mai mare decat cea longitudinala(de deplasare),deci e clar o masuratoare neconforma,in procedurile politiei nu ar trebui sa fie acceptata o astfel de determinare!(la proces trebuia implicat un specialist care sa confirme acesta posibilitate)

  • gpavel, daca ai fi fost atent la scoala ai fi stiut ca masurarea in unghi ii este favorabila contravenientului. Cu cat unghiul dintre radar si directia de deplasare a masinii creste, viteza inregistrata scade. Mai pe scurt, daca radarul este perpendicular pe directia de deplasare a masinii, el va inregistra 0. Din aceasta cauza radarul se plaseaza pe drum sau in imediata apropiere a lui.

Adauga un comentariu