Titlurile zilei

Un teren de la Aeroportul Iași este vânat de afaceriști controversați. Persoane cu legături secrete în România și Lituania vor zona de lângă operațiunile aeriene la un preț de 546 de euro lunar – FOTO

Publicat: 21 nov. 2020
O firmă din Lituania apropiată de compania Wizz Air vrea să concesioneze un teren de la Aeroportul Iași
Pista de la Aeroportul Internațional Iași

O firmă apropiată de operatorul Wizz Air a cerut un teren aflat în apropiere de Aeroportul Iași pentru a-și deschide o bază de mentenanță. Firma RAS Technic Otopeni, alături de FL Technics din Vilnius, vânează o suprafață de teren chiar lângă pista de la Aeroport pentru o eventuală investiție în zonă. Prețul de plecare al licitației este însă unul extrem de mic, planul fiind făcut după solicitarea firmei care lucrează cu Wizz Air

Pont de închiriat pentru investitori. Un teren de lângă Aeroportul Iași este scos la licitație cu 25 de lei metrul pătrat pe lună. O suprafață de teren ar urma să fie concesionată unei firme apropiate de operatorul Wizz Air pentru deschiderea unei baze de mentenanță a avioanelor. Firma FL Technics din Vilnius, Lituania, în colaborare cu Romanian Airport Services (RAS) Otopeni, a cerut celor de la Aeroportul Iași concesionarea unei suprafețe de 105 metri pătrați aflată lângă zona de operațiuni aeriene. Cele două firme vor să deschidă o bază de mentenanță pentru avioanele Wizz Air, conform cererii depuse la Aeroportul Iași.

Preț de plecare infim la Aeroportul Iași. Teren aflat în coasta aerogării, vânat de apropiații Wizz Air

Lituanienii și firma din Ilfov lucrează pentru compania Wizz Air. Cele două au cerut de la Aeroportul Iași concesionarea unui teren de 105 metri pătrați. Cu toate acestea, cele două firme trebuie să se înscrie la o licitație, prețul de pornire al terenului fiind de 25 de lei mp pe lună. Practic, pentru doar 2.625 lei pe lună (546 euro), firmele din siajul companiei Wizz Air pot pune mâna pe un teren aflat la Aeroportul Iași. Conform documentelor, concesiunea se va desfășura pe o perioadă de 2 ani.

„RAS Technic a preluat din 26 octombrie 2020 serviciile de mentenanță pentru aeronavele din flota Wizz Air de pe Aeroportul Internațional Iași. În vederea obținerii legitimității activității societății pe Aeroportul Internațional lași și pregătirea preluării serviciilor de mentenanță pentru Wizz Air este necesar să încheiem contractul de închiriere. Aeronavele implicate în transportul aerian comercial nu pot opera fără servicii de mentenanță zilnică, imposibilitatea autorizării noastre pe Aeroportul dumneavostră până la data menționată va duce pe cale de consecință la imposibilitatea efectuării zborurilor de către operatorul aerian în cauză”, se arată în adresa celor de la Ras Technic.

În ultimii ani s-a încercat de mai multe ori concesionarea aerogării ieșene.

Cine vânează terenul de la Aeroportul Iași? Magnatul serviciilor aeriene, în spatele firmei din România

Parteneriatul dintre RAS Aviation Technic Services și TL Techics are strânse legături de ani buni. În spatele RAS Technic se află parteneri din România și Bulgaria. În România asociați sunt Florin Necula (30 la sută), Dorin Ivașcu (30 la sută) și Alexandra Cornelia Huzuneanu (15 la sută). O firmă din Bulgaria, Sofema Aviation Services Eood, deține 25 la sută din această societate.

Cine este Dorin Ivașcu? Este cunoscut drept magnatul serviciilor aeriene private. Ivașcu a preluat aeroportul de la Tuzla și a ajuns să facă o concurență statului român pe acest sector de activitate. RAS Technic deține monopolul pe serviciile de handling de pe Aeroportul Otopeni și pe alte aeroporturi din țară. Firma a fost înființată în anul 2017, are 4 angajați, iar anul trecut a fost pe minus cu aproape 300 de mii de lei.
Bulgarii au preluat 25 la sută din acțiunile firmei în anul 2018. Firma din Bulgaria are 13 angajați și a avut un profit de peste 952 de mii de dolari.

Consiliul de Administrație a mărit prețul de licitație pe metru pătrat la Aeroportul Iași

În ciuda cererii făcute de firma din Ilfov în numele lituanienilor care lucrează cu Wizz Air, Consiliul de Administrație de la Aeroportul Iași nu a fost de acord inițial cu acest lucru. Totuși, aeroportul a înaintat documentele către Consiliul Județean Iași pentru avizarea procedurii. Aeroportul a înaintat documentele cu un preț de pornire de 10 lei pe metrul pătrat. CA de la Aeroport a avizat decizia cu 25 de lei pe metrul pătrat. Între părți, din august și până în octombrie, s-au derulat mai multe adrese. Cum CA nu a fost inițial de acord cu propunerea de 10 lei pe metru pătrat, cei de la RAS Technic au insistat și au revenit cu solicitările.

Într-un final, CA a aprobat suma de 25 de lei pe metru pătrat pentru terenul aflat în zona de operațiuni aeriene, astfel încât redevența aerogării va fi de 2.625 de lei pe lună. Românii și lituanienii vor concesiona terenul doar pe o perioadă de 2 ani, în loc de 5 ani cât au cerut inițial. Astfel, Aeroportul Iași va beneficia de doar 63.000 de lei (13.125 euro) ca redevență pe cei doi ani.





Adauga un comentariu