News Flash:

Universitatea Cuza, in topul cercetarii din Romania

25 Ianuarie 2010
1024 Vizualizari | 0 Comentarii
Vasile Isan
• "Cred ca este cea mai completa analiza facuta pana acum si cel mai complet document de acest gen de pana acum. Raportat la acesta, universitatea noastra, din perspectiva cercetarii si a articolelor stiintifice realizate si publicate in perioada 2002-2008, se plaseaza undeva pe locurile trei sau patru", a declarat rectorul Vasile Isan Universitatea Al. I. Cuza a fost una din institutiile evaluate de catre ARACIS in elaborarea barometrului calitatii invatamantului superior din Romania pentru anul 2009. Barometrul calitatii invatamantului superior din Romania, realizat de Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior (ARACIS), reprezinta, in opinia rectorului Universitatii Al. I. Cuza (UAIC) o analiza necesara si un raport util pentru a se afla nivelul universitatilor din tara comparativ cu cele din Europa. "Barometrul nu face nimic altceva decat sa prezinte starea invatamantului superior actual din Romania. Acesta propune un sistem de indicatori partial preluati din standardele europene. Cred ca este cea mai completa analiza facuta pana acum si cel mai complet document de acest gen de pana acum. Raportat la acesta, universitatea noastra, din perspectiva cercetarii si a articolelor stiintifice realizate si publicate in perioada 2002-2008, se plaseaza undeva pe locurile trei sau patru", a declarat rectorul Vasile Isan. Plecand de la o analiza ce are in vedere in principal activitatea procesului didactic, asigurarea cercetarii si a implementarii procesului Bologna, dar si nivelul studentilor, pentru Universitatea Cuza, situatia se prezinta echilibrata, dar necesita si imbunatatiri. Cu toate acestea, conducerea UAIC considera ca este nevoie de o analiza mai putin teoretica si mai mult practica, astfel incat sa aiba o aplicabilitate reala si practica. "In buna masura, si mai ales la noi, asigurarea calitatii invatamantului superior este o masura mai mult birocratica. Era necesar un fel de standardizare si de recunoastere mutuala care sa aiba in prim-plan capabilitatea si comparabilitatea diplomelor noastre pe plan international", completeaza rectorul Isan. Barometrul scoate in relief faptul ca exista o diferenta majora intre calitatea procesului didactic realizat de profesori si nivelul actual si modul in care se comporta studentii. "Astfel, cei care au realizat acest lucru arata ca in universitati, daca nivelul din punct de vedere al actului didactic este acceptabil, din perspectiva calitatii studentilor este un nivel mediocru. Repet, raportul este obiectiv, in realitate sunt cateva lucruri ambigue, dar ramane cel mai complet document elaborat pana acum", concluzioneaza Isan.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3786 (s) | 22 queries | Mysql time :0.266326 (s)