News Flash:

Unul din trei ieseni este nemultumit de serviciile medicale

30 August 2002
1106 Vizualizari | 0 Comentarii
•Sondajul pus la cale de CJAS a scos la iveala punctele slabe ale sistemului sanitar, dar si ilegalitatile care se petrec aici Gradul de satisfactie a asiguratului a fost studiat de membrii Casei Judetene a Asigurarilor de Sanatate in urma unui sondaj menit a arata cam in ce directie se indreapta sistemul sanitar. Aproximativ jumatate dintre cei chestionati se declara nemultumiti de alimentatia pe care au primit-o in perioada spitalizarii, de cazarea din aceste unitati, iar un sfert dintre ei au avut cate ceva de spus in legatura cu dotarea cu aparatura si materiale a spitalelor. Pe larg, nemultumirea asiguratilor se manifesta in relatiile cu personalul medical, cu medicul de familie, precum si cu modul cum au fost tratati. Bani aruncati in vant Sondajul a avut si rolul de a scoate la iveala nereguli care au dus la pierderea banilor din sistem. "Dintre cei chestionati si care au avut de facut analize la laboratoarele din ambulatorii, am constatat ca numai 46% mai ajung cu rezultatele analizelor la medic. Probabil ca ceilalti isi fac aceste analize numai din curiozitate. Este un act de neglijenta si de necunoastere a faptului ca in acest mod nu fac altceva decat sa consume inutil banii sistemului sanitar", a precizat dr. Vasile Cepoi. O alta ilegalitate a fost semnalata in legatura cu acordarea de retete gratuite si compensate pacientilor pe perioada cat sunt spitalizati. "26% dintre cei chestionati au spus ca au primit retete gratuite si compensate cat au fost internati in spital, ceea ce se constituie intr-o ilegalitate. Asta deoarece exista o prevedere care spune foarte clar ca pe perioada internarii bolnavii nu au dreptul la retete gratuite", a mai spus directorul Cepoi. Alti bani aruncati in vant. Numai 19% dintre cei care au dat curs sondajului au mers la controlul medical anual, ceea ce inseamna ca foarte putini dintre medicii de familie desfasoara acest tip de program. "Desi in urma contractului pe care l-au incheiat cu Casa au obligatia de a desfasura astfel de programe, putini sunt cei care respecta aceasta prevedere. Ei pot fi sanctionati daca vor fi gasiti vinovati", sustine dr. Vasile Cepoi. Rezultalele sondajului au fost oarecum suprinzatoare. "Rezultatele indica un grad destul de mare al populatiei nemultumite de serviciile medicale. Am fost suprins sa constat ca nemultumirile nu sunt cauzate de lipsurile materiale. Am putea trage si o concluzie din tot acest program. Este nevoie de mai multa comunicare intre cadrele medicale si pacient", a precizat dr. Vasile Cepoi, directorul CJAS. Catalina DARABANA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1626 (s) | 22 queries | Mysql time :0.036898 (s)