News Flash:

Urmarea afacerilor facute de Mihai Giubernea

4 Mai 2004
1084 Vizualizari | 0 Comentarii
Varlan determina demisia directorului Gherca

•Sorin Varlan se joaca cu soarta transportului local in comun •Consiliul Local a decis acordarea subventiilor de 8 miliarde lei datorate firmei Autobuzul SA •In conditiile in care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a demarat actiunea de executare silita impotriva SC Autobuzul SA pentru o restanta de 10 miliarde lei, unitatea nu poate folosi banii pentru a achita datoriile catre Bursa Moldovei SA •Directorul Gherca nu vede nici o posibilitate de solutionare a situatiei financiare critice si intentioneaza sa demisioneze

Primaria a decis sa achite subventiile restante pe care le datoreaza societatii comerciale Autobuzul SA, in valoare de 8 miliarde lei, tocmai pentru ca unitatea sa-si achite datoriile pentru achizitionarea celor 50 de microbuze de la SC Bursa Moldovei. Cu toate acestea, banii ar putea sa nu intre in buzunarele lui Sorin Varlan, patronul de la SC Bursa Moldovei SA, iar Autobuzul SA risca in continuare sa ramana fara cele 50 de microbuze. Acestea vor fi retrase de pe traseu, pentru ca suma de 9 miliarde de lei pe care o datoreaza catre Bursa Moldovei SA nu a fost platita. Asta deoarece Autoritatea de Valorificare a Activelor Statului (AVAS) a demarat executarea silita pentru recuperarea datoriilor de 10 miliarde lei pe care societatea comerciala Autobuzul SA le are de achitat catre Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate. "Din acesti bani, Autobuzul SA va plati 6 miliarde lei catre SC Bursa Moldovei SA si vor rezolva situatia pentru cateva luni", a declarat primarul Gheorghe Nichita. Conform legii, in aceste conditii, cel mai important creditor este statul, adica AVAS, iar abia dupa aceea urmeaza indestularea celorlalti creditori. Daca directorul Maricel Gherca, de la Autobuzul SA, foloseste cele 6 miliarde lei pentru a achita datoriile catre SC Bursa Moldovei SA, se poate pune problema deturnarii de fonduri.

Situatie imposibila

Cu fondurile primite de la municipalitate, respectand litera legii, SC Autobuzul SA poate achita doar o parte din datoriile pe care le datoreaza AVAS. In aceste conditii, nu-si poate achita datoriile de 9 miliarde lei pe care le are de achitat catre Sorin Varlan, patronul SC Bursa Moldovei SA. De remarcat ca in aceasta perioada valoarea acestora se majoreaza, din cauza penalitatilor si a dobanzilor aferente. In aceste conditii, Sorin Varlan se joaca pur si simplu cu soarta transportului local in comun. Conform clauzelor de reziliere a contractului de leasing incheiat de catre fostul director Mihai Giubernea si presedintele SC Bursa Moldovei SA, acesta poate retrage oricand cele 50 de microbuze din circulatie, ceea ce pentru societatea comerciala de transport local in comun ar insemna un dezastru. Din cauza vechimii mijloacelor de transport pe care le detine in parcul auto, SC Autobuzul SA nu poate scoate la strada decat 20 de autobuze. Varlan poate pierde, in acelasi timp, contractul cu AFIN Bucuresti, proprietarul celor 50 de microbuze, care din cauza datoriilor neachitate poate rezilia in orice moment contractul pe care l-a incheiat cu SC Bursa Moldovei SA. "Este o situatie imposibila. Nu gasesc nici o solutie. Daca nu sunt sprijinit de Consiliu Local in aceasta situatie, eu nu pot face altceva decat sa demisionez", a declarat Maricel Gherca, directorul SC Autobuzul SA.
Gabi COHUT
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1328 (s) | 22 queries | Mysql time :0.022637 (s)

loading...