Stiri medicale

Vaccinurile COVID-19 pot provoca reacții alergice într-un caz din 100.000

Publicat: 08 ian. 2021
vaccin anti-coronavirus
Totul despre vaccinul anti-Covid-19

Reacțiile alergice grave după vaccinurile COVID-19 sunt probabil mai frecvente decât reacțiile grave după vaccinurile antigripale, dar sunt încă foarte rare, potrivit unui nou raport.

Autorii raportului, de la Centers for Disease Control and Prevention (CDC), au analizat datele de la primele 1,9 milioane de doze de vaccin COVID-19 administrate în SUA din 14 decembrie până pe 23 decembrie. Doar Vaccinul Pfizer-BioNTech COVID-19 era disponibil atunci în SUA.

Cercetătorii au identificat 21 de cazuri de persoane care au prezentat anafilaxie – o reacție alergică care poate pune viața în pericol – la scurt timp după administrarea vaccinului COVID-19.

Aceasta este o rată de aproximativ 11 cazuri de anafilaxie la 1 milion de doze de vaccin administrat. Pentru comparație, rata anafilaxiei după vaccinarea împotriva gripei este de 1,3 cazuri pe milion de persoane, a declarat dr. Nancy Messonnier, directorul Centrului Național pentru Imunizare și Boli Respiratorii din CDC, în cadrul unei conferințe de presă, miercuri, 6 ianuarie, potrivit Live Science.

Chiar dacă rata de anafilaxie legată de vaccinurile COVID-19 este de aproximativ 10 ori mai mare decât ceea ce se intampla in cazurile vaccinurilor antigripale, „este încă extrem de rara”, a spus Messonnier. În general, beneficiile vaccinului depășesc riscurile potențiale, a spus ea.

Dintre cele 21 de cazuri descrise în raport, 17 au avut antecedente de alergii sau reacții alergice, inclusiv reacții la medicamente, alimente și înțepături de insecte; iar șapte dintre acei oameni au experimentat anafilaxie în trecut. Aproape toți acești pacienți au fost tratați cu epinefrină în urma reacției lor la vaccinul COVID-19 și toți cei 21 s-au recuperat.

Vaccinurile COVID-19 pot provoca reacții alergice într-un caz din 100.000

Deși noul raport a inclus doar cazuri de vaccin Pfizer COVID-19, CDC este informat si in legatura cu acele cazuri confirmate de anafilaxie legate de vaccinul Moderna anti-COVID-19.

Ceea ce cauzează aceste reacții exact este neclar și sunt în curs „eforturi enorme” pentru a înțelege mai bine cauza, a spus Messonnier. Un potențial vinovat este polietilen glicolul, un ingredient prezent atât în ​​vaccinurile Pfizer, cât și în cele Moderna.

Cu toate acestea, a avea alergii nu va pune neapărat un risc mai mare de reacții la vaccinurile COVID-19.

CDC recomandă ca persoanele cu antecedente de reacții la vaccinuri sau anafilaxie din orice cauză să fie tinute sub observate de personalul medical timp de 30 de minute după ce administrarea vaccinului anti-COVID-19. În raport, pacienții au experimentat anafilaxie în medie la aproximativ 13 minute după administrare.

Agenția recomandă ca oamenii să nu facă vaccinul Pfizer sau Moderna dacă au o alergie cunoscută la un ingredient din aceste vaccinuri, inclusiv polietilen glicol; iar oamenii nu ar trebui să primească a doua doză dacă au o reacție gravă la prima.





Adauga un comentariu