National

Valea Oltului, inaccesibila turistilor

Publicat: 02 aug. 2011
1

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a blocat accesul tirurilor pe Valea Oltului, principala ruta de export a Romaniei. Lucrarile de reparatie la viaductul de la Carlugu Mic de pe Valea Oltului, pe segmentul dintre Caciulata si Brezoi au impus o restrictie temporara de circulatie pentru camioanele cu masa totala mai mare sau egala cu 7,5 tone, de luni pana vineri în intervalul orar 12.00 – 20.00. Restrictia este impusa pe sectorul cuprins între limita municipiului Ramnicu Valcea si Vestem în judetul Sibiu, potrivit centrului Infotrafic. Autovehiculele destinate exclusiv transportului de persoane si cele cu regim de circulatie prioritara sunt exceptate. Pe acest tronson se circula alternativ pe un singur sens, accesul fiind realizat prin intermediul unui semafor. Termenul de finalizare al lucrarii este potrivit CNADNR data de 15 septembrie.
Camioanele pot folosi rutele ocolitoare precum DN1A – Bucuresti – Ploiesti – Cheia – Brasov, DN1 Brasov – Fagaras – Vestem – Sibiu, sau pe ruta Bucuresti – Pitesti – Craiova – Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Orsova – Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad pentru iesirea din tara. Valea Oltului face parte din Coridorul IV European, care începe în Germania, la Nuernberg, se continua pe ruta Praga, Viena, Bratislava, Budapesta, intra în Romania pe la Nadlac si se continua spre Istanbul prin Constanta, aceasta fiind si principala ruta de export a Romaniei.
Pe fondul acestor lucrari, sambata 30 iulie, un drum între Bucuresti si Sibiu putea dura chiar si peste noua ore, în conditiile în care înainte de impunerea restrictiilor pentru camioane au dus la formarea de coloane lungi de peste 20 de kilometri.
Inca de la începutul acestui an ZF a ridicat întrebarea de ce se realizeaza licitatii numai pentru autostrazi la campie, unde sunt mai putin necesare, în timp ce pe rute precum Valea Prahovei sau pe Valea Oltului nici macar nu exista plan pentru organizarea unei licitatii. Reparatiile la viatuctul de pe Valea Oltului scoate si mai mult în evidenta necesitatea construirii unei autostrazi între Pitesti si Sibiu, care în continuare ramane singurul tronson de pe Coridorul IV din Romania pentru care nu s-a organizat nicio licitatie. Mai mult, acum acest trafic trebuie preluat de DN1A, drum care este cu o singura banda pe sens si care trece prin foarte multe localitati, fapt ce afecteaza puternic viteza camioanelor si poate duce si la cresterea numarului de accidente.
Lucrarile la autostrazile de pe Coridorul IV între Nadlac si Sibiu vor începe în aceasta toamna si vor fi finalizate între 2013 si 2016 potrivit declaratiilor lui Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Astfel vor începe lucrarile la tronsoanele Nadlac-Arad (38,9 km), Timisoara Lugoj (35,6 km), un tronson de 28 km din autostrada Lugoj-Deva si Orastie Sibiu (82 km). Termenul de finalizare este anul 2013, mai putin un tronson de 80 km dintre Lugoj si Deva care va fi operational în 2016. Lungimea totala este de 183 km. In cadrul conferintei Mediafax Talks About Transport&Logistics Pistru a declarat ca singurul sector de autostrada fara finantare este Pitesti-Ramnicu-Valcea-Sibiu, costurile pentru constructie fiind de aproximativ 3 mld. euro, pentru care este necesar un un parteneriat public-privat.
Printre companiile afectate de lucrari se numara si Automobile Dacia, care la finele lunii august va reîncepe productia dupa revenirea din vacanta de vara. La Dacia se vor exporta zilnic peste 1.300 de masini, majoritatea catre Europa de Vest, multe dintre acestea fiind transportate pe Valea Oltului.
sursa: ziarulfinanciar





Comentarii
Adauga un comentariu