News Flash:

Vanzarile de retail au scazut cu o cincime

1 Octombrie 2009
685 Vizualizari | 0 Comentarii
• In Romania, consumatorii au devenit mai precauti in ceea ce priveste cheltuielile, le este frica sa ramana fara un loc de munca • Vanzarile de retail au scazut cu o cincime • Extinderea retailerilor in Romania s-a facut pana in prezent fara nici o analiza
"Un somer in Europa sperie trei angajati, iar in Romania probabil ca sperie zece", a afirmat ieri directorul executiv al firmei de cercetare Geo Strategies, Daniela Florea. Aceasta a precizat ca in Romania, ca si in alte state din Europa, consumatorii au devenit mai precauti in ceea ce priveste cheltuielile, le este frica sa ramana fara un loc de munca si sunt mai pretentiosi. De asemenea, a precizat ca familiile au inceput sa stea mai mult acasa, in detrimentul petrecerii timpului liber in zone de agrement. Retailerii si dezvoltatorii s-au extins pana acum in Romania fara sa analizeze preferintele consumatorilor si riscurile care le implica dezvoltarea in anumite zone, iar acum comportamentul de cumparare s-a modificat din cauza crizei, repercutandu-se asupra vanzarilor. Pana acum toata lumea dezvolta, deschidea noi magazine fara a face aceste analize. Acum nu mai merge asa", a declarat Florea. Vanzarile de retail din Romania au scazut in acest an cu 20 la suta, reprezentand cel mai mare declin din Europa Centrala si de Est, unde media a fost de 10-15 la suta, potrivit analistilor imobiliari prezenti la un seminar pe teme imobilare. "Este clar ca Romania a fost foarte afectata de criza si probabil ca inregistreaza cea mai mare scadere a puterii de cumparare. In acest context, vanzarile de retail au scazut cu 20 la suta fata de anul trecut, inregistrand cea mai mare reducere din regiune", a declarat Razvan Gheorghe, managing director al unei companiei de consultanta imobiliara. Potrivit datelor Colliers International, prezentate de Simina Istrate, reprezentantul diviziei de retail al Colliers, vanzarile de retail s-au redus in regiune in acest an in medie cu 10-15 la suta, exceptie facand Polonia, unde s-a inregistrat o crestere de 0,5-1 la suta. "Cele mai afectate de scaderea vanzarilor au fost sectorul electronicelor si electrocasnicelor, al mobilei si cel de moda", a precizat Istrate. Problemele retailerilor au determinat incetinirea ritmului de dezvoltare a centrelor comerciale. "In 2009 a avut loc o incetinire a ritmului de dezvoltare determinata de scaderea vanzarilor, de lipsa finantarii si de scaderea ritmului de extindere al retailerilor. In multe cazuri cautarea retailerilor pentru oportunitati intarzie dezvoltarea de noi proiecte", a apreciat Gheorghe. Acesta a aratat ca, in prezent, sunt in curs de dezvoltare circa 700.000 de metri patrati de centre comerciale in Romania, dar doar jumatate vor fi realizate. In opinia sa, dezvoltarea centrelor comerciale din Romania depinde foarte mult de depasirea crizei financiare si de dezvoltarea infrastructurii. Stocul total de centre comerciale din Romania era la sfarsitul lunii iunie de peste 600.000 de metri patrati, cea mai mare parte in provincie. Potrivit estimarilor companiei, consumul din Romania va avea o scadere de 3,9 la suta in acest an si de 0,6 la suta in 2010, dupa ce in 2008 a inregistrat o crestere de 9,1 la suta. O revenire pe trendul pozitiv este estimata pentru 2011, cand este previzionata o crestere de 2,4 la suta.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1292 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019763 (s)