Nouă șosea ocolitoare a Municipiului Iași a fost luată în calcul de autoritățile locale. Conducerea administrației ieșene a inițiat un document care prevedea realizarea unei variante ocolitoare în zona de Est a municipiului care să iasă spre Ungheni, variantă care va scoate traficul greu și nu numai din oraș. Mai mult decât atât, se va renunța la varianta de centură pe traseul Poitiers – Trei Fântâni – DN 24, traseu care include zone locuite din municipiul Iași.
Din păcate varianta ocolitoare de trafic a municipiului Iași mai are de așteptat o perioadă. Procedura s-a blocat la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor. Contestația poate fi consultată AICI!
Distribuirea contractului de proiectare a lucrărilor pentru tronsonul din centura uşoară a Iaşului a intrat în prelungiri. Licitaţia a ajuns la final la mijlocul lunii noiembrie a anului trecut, însă raportul procedurii a fost contestat de o firmă clujeană. În urmă cu câteva zile, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a dat câştig de cauză contestatorului. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are la dispoziţie circa o săptămână pentru a emite un nou raport.
Șoseaua ocolitoare a Iașului va fi alcătuit din traseul Schitu Duca (Poieni) – Costuleni – Țuțora – Tomești spre Ungheni, unde va face joncțiunea cu viitoarea autostradă Iași – Târgu Neamț. Reprezentanții Consiliului Județean Iași au arătat că se are în vedere ca proiectul să fie cuprins în noul buget pe 2021. În acest caz este vorba de sume pentru demararea documentațiilor tehnice.
„CNAIR ar trebui să identifice, inclusiv în bugetul pe anul acesta, o altă variantă pe partea de variantă ocolitoare Iași – Est. E vorba despre o legătură pe relația dinspre Vaslui, plecând din Schitu Duca spre Costuleni, Țuțora, Tomești, pentru a ne lega în viitoarea Autostradă A8 la podul de la Ungheni. E un proiect realizabil pentru a rezolva conectivitatea cu Autostrada A8 și ieșirea spre cele două vămi. E un proiect nou, aflat în fază incipientă”, a mai spus vicepreședintele CJ Iași.
Consiliul Județean Iași a avizat un proiect legat de modernizarea mai multor tronsoane de drumuri județene din preajma municipiului Iași. Proiectul a luat denumirea de „centură ușoară” a Iașului de către fosta conducere a CJ Iași, în plină campanie electorală, pentru alegerile locale din anul 2020. Plenul CJ Iași a avizat documentația pentru a putea depune cerere de finanțare europeană. Aici vorbim de tronsonul DJ 248 B Vânători – Lețcani (16,3 km), dar și de tronsonul DC26 B Lețcani – Cogeasca – Voinești (arteră care este administrată de Consiliul Local Lețcani- 16,5 km). În calcul a intrat și tronsonul DJ248 A Voinești (2,2 km), DJ248 F – Voinești – Mânjești – Budești – Picioru Lupului – Ciurea (18,7 km) , DJ248 C Budești – Ciurea (10,4 km), DJ248 Ciurea – Bârnova – Tomești – Holboca (19,5 km). În calcul intră și DJ249 lim. Iași – Holboca (2,4 km).
„Mai este de lucrat până la rezolvarea centurii urbane a orașului. De la proiectul inițiat în mandatul trecut până la rezvolarea acestei probleme este cale foarte lungă. Nu este o centură pentru trafic greu de care Iașul ar avea nevoie. Din păcate, caracteristica noastră de poziționare către zone de frontieră foarte importante, respectiv Albița – Sculeni, arată că în lipsa unei șosele de centură, trebuia să fie traversat orașul. Această problemă trebuie rezolvată, iar centura de trafic ușor a CJ nu face acest lucru”, a menționat Marius Dangă, vicepreședintele Consiliului Județean Iași.