Vaticanul critica filmul `Avatar`. VEZI DE CE!

12 Ianuarie 2010
1813 Vizualizari | 2 Comentarii
Afisat la 19:25
Unii il lauda, altii il critica. Ziarul si postul de radio de la Vatican au catalogat superproductia 3D "Avatar" drept "simplista" si au criticat-o pentru ca promoveaza venerarea naturii ca pe un substitut pentru religie, informeaza Associated Press, preluat de Agerpres. Publicatia L`Osservatore Romano si Radio Vatican au dedicat spatii largi dezbaterilor cu privire la filmul realizat de James Cameron, sustinand ca productia este "superficiala" in mesajul sau ecologist.

L`Osservatore Romano sustine ca filmul "este tras in jos de o forma de spiritualism legat de venerarea naturii". In mod similar, Radio Vatican sustine ca acest film "face o trimitere clara la toate acele pseudo-doctrine care incearca sa transforme ecologia in noua religie a mileniului". "Natura nu mai este prezentata ca pe rezultatul creatiei pe care trebuie sa-l protejam, ci ca o divinitate ce trebuie sa fie venerata", conform postului de radio al Vaticanului. Aceste film are "foarte multe super-efecte speciale generate pe calculator, care iti taie respiratia, dar si extrem de putine sentimente umane veritabile", mai sustine publicatia L`Osservatore Romano, care a dedicat trei articole acestui film in editia sa de duminica.

De asemenea, publicatia Vaticanului a caracterizat intriga filmului drept "lipsita de originalitate". Purtatorul de cuvant al Vaticanului, parintele Federico Lombardi, a precizat la randul sau ca aceste articole reflecta pozitia Papei Benedict al XVI-lea cu privire la pericolul ca natura sa devina noua divinitate in cadrul unor culte neo-pagane. Filmul "Avatar" va fi lansat vineri in Italia, iar aceste articole despre continutul sau au fost facute dupa ce superproductia studiourilor 20th Century Fox a fost prezentata in avanpremiera, la Roma.

avatar radio vatican james cameron