News Flash:

Vestea pe care o asteptau cu sufletul la gura toti iesenii. Iata pe unde va trece autostrada de la Iasi. Nu se mai schimba absolut nimic de acum inainte

18 Iulie 2018
16177 Vizualizari | 6 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6663 RON (0.0000)
USD: 4.0270 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

• Ani de promisiuni si zeci de intalniri fara niciun rezultat • Autostrada Iasi - Targu Mures devine din ce in ce mai mult un vis indepartat pentru milioanele de locuitori ai Regiunii de Nord - Est • In niciun coridon european de transport nu este inclusa aceasta ruta mult asteptata • Guvernul, in schimb, anunta din nou cu fast ca va prinde macar o treime din acest proiect intr-un parteneriat   

Proiectul autostrazii Iasi - Targu Mures pare ca a primit oficial o mare cruce. In timp ce niciun oficial al statului roman nu a fost in stare sa duca la bun sfarsit proiectul autostrazii Iasi - Targu Mures, cei de la Comisia Europeana au alta parere.

Cel mai important proiect de infrastructura, demarat in urma cu mai bine de zece ani, pare ca nu mai are niciun fel de sustinere, iar toate autoritatile implicate schimba lucrurile din mers.

Autostrada Est - Vest, compusa din trei tronsoane: Ungheni - Iasi - Targu Neamt, Targu Neamt - Ditrau si Ditrau - Targu Mures, proiect care de-a lungul timpului a avut diverse valori, nu mai este fezabil. Dintre toate cele trei tronsoane, doar Ungheni - Targu Neamt pare a fi mai aproape de realitate, celelalte doua murind din fasa. Nicio zbatere a politicienilor Iasului si nici macar a societatii civile nu a avut efect pentru ca proiectul sa poata fi demarat.

Reteaua de transport europeana TEN-T cuprinde noua coridoare principale, iar cel de-al zecelea este trecut la diverse. Practic, aceste coridoare ar putea beneficia si de sprijin european, insa acest capitol nu pare sa cuprinda si Iasul. Dupa cum se poate vedea limpede, legaturile Romaniei la reteaua europeana cuprinde coridorul Rin - Dunare.

Acest coridor ar avea inclusa o legatura de la Sulina spre Giurgiu - Calafat, pana la Vidin in Bulgaria. O alta ruta include Constanta - Bucuresti - Craiova - Arad. Legatura cu orasul din vestul tarii ar urma sa mai fie facuta pe acest coridor si prin Bucuresti - Ploiesti - Brasov. Un alt coridor care ar cuprinde o mica parte din tara noastra este cel baltic. Acest coridor ar cuprinde zona Craiova - Timisoara - Arad si mai departe spre Budapesta. Aceste doua coridoare sunt principalele rute ce trec si prin tara noastra si care au fost incluse in planul Comisiei Europene.

In ceea ce priveste partea de est a tarii, proiectele europene au fost trecute la "si alte retele". Aceste rute ar urma sa fie lasate la urma practic, fiind la coada proiectelor de infrastructura. Au fost incluse la acest capitol A7 Suceava - Ploiesti. Aceasta ruta ar urma sa includa si legatura cu portiunea Targu Neamt - Iasi - Ungheni, singura considerata a fi viabila de catre forurile decidente.

Este cat se poate de clar ca la capitolul transporturi si turism ultima actualizare a retelei europene prevede care sunt retelele prioritare de autostrazi pe coridoarele europene, retele care nu includ in totalitate segmentul Iasi - Targu Mures. Singura sansa a iesenilor de a avea autostrada este doar cea pe portiunea Ungheni - Iasi - Targu Neamt. In rest, proiectul prevede o cu totul alta optiune decat ceea ce au sperat locuitorii din aceasta zona a tarii.

Citeste si: Autostrada Iasi- Tg. Mures NU se va construi! Ce se intampla cu proiectul

Noi promisiuni pe varianta parteneriatelor. Ne invadeaza chinezii si arabii

Pentru ca niciodata nu au gasit fonduri pentru sustinerea marilor proiecte de infrastructura din Moldova, cei din Guvern au gasit si varianta de rezerva.

Zilele trecute, Darius Vâlcov, consilier al premierului Viorica Dancila, a anuntat din nou proiectele mari pe care le are Guvernul. Fostul ministru de Finante a vorbit, printre altele, si de autoruta Ungheni - Iasi - Targu Mures. Aceasta ar fi inclusa alaturi de alte doua autostrazi intr-un parteneriat public-privat. Aceste noi anunturi ale Guvernului nu mai sunt de actualitate, asta pentru ca an de an apar tot felul de promisiuni.

"În România, pâna la sfârsitul acestui an, se va demara licitatia pentru canalul Dunare - Bucuresti, în parteneriat cu statul român. În România, pâna la sfârsitul acestui an, va demara parteneriatul public-privat pentru trei autostrazi: Ploiesti - Brasov, autostrada Sudului si Târgu-Neamt - Iasi - Ungheni. Toti îsi doresc sa primeasca aceste proiecte, sa discute despre ele, pentru ca pâna la sfârsitul anului, vreo 15 proiecte de parteneriat public-privat vor demara în România", a spus Darius Vâlcov. Acesta a sustinut ca s-au aratat interesati de aceste proiecte tari precum Germania, Franta, China, Statele Unite, dar si din Peninsula Araba.

Citeste si: Dezvaluiri socante. Alba- neagra la varful Guvernului cu proiectele Iasului. Noi informatii despre autostrada Iasi- Targu Mures

In ultimele luni, si reprezentantii societatii civile au initiat tot felul de actiuni pentru ca proiectul autostrazii sa prinda contur. In urma cu cateva saptamani, acestia au initiat si un mars motorizat de la Iasi spre Capitala, pentru a atrage atentia asupra necesitatii constructiei autostrazii.

Luna trecuta, acestia s-au intalnit cu reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru reactualizarea licitatiilor pentru studiile de fezabilitate, în trimestrul 4 al anului 2018, pentru toate tronsoanele A8. Doar ca momentan nu se cunoaste vreo data certa, totul fiind doar la nivel de promisiuni. Si cum celelalte doua tronsoane par a nu mai fi viabile in ochii europenilor, este greu de crezut ca se vor si realiza vreodata.   

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

retea_autostrazi_in_Europa
iasi targu mures infrastructura autostrada proiect europeana ten-t
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (6)

Sutostrada pesede  | #661761
Va porni de la Craiova si va trece prin Halexandria si Vitele
Nicu B  | #661762
Multe discutii si demagogie politica pe tema autostrazii Iasi-Tg. Mures , idee lansata prima oara de Relu Fenechiu , in campanie electorala , insa Iasul si celelalte orase mari din Moldova au nevoie , in primul rand , de sosele de centura ( ocolitoare) complete !
Sigur ca ar fi buna respectiva autostrada insa pana la obtinerea de fonduri ( de la Buget , europene sau investitii private ) de ce nu insistam pe realizarea soselelor de centura ?
N-ar implica fonduri atat de mari precum autostrada si ar imbunatati circulatia auto grea si de tranzit si ar face mai buna viata oamenilor.
Observ ca nu deranjeaza pe multa lume faptul ca TIR-urile aflate in tranzit prn Iasi strabat orasul prin zone dens populate, generand pericole in trafic si poluare.
Andrei  | #661767
Tineti minte cat am ras de aia cu marsul la Bucuresti pentru autostrada, cum s-au adunat turma si in Bucuresti nu au fost lasati sa intre ? Ziceam ca e inutil, timp si bani aruncati. Iaca, am avut dreptate.
Victorel  | #661793
Nu ştiam de ce a îngheţat apa în râul Bahlui!!! Cucuri pentru proşti!! Putin construieşte cu bani ruseşti autostrada Moscova-Chişinău-Bucureşti!! El ne vrea, interlopul cocalar biţniţar de Tramp nu ne vrea, Conducerea U.E. mituită cu sume imense de bani de către Putin ne-a abandonat, numai formal mai facem parte din U.E. ! De unde autostradă spre vest? Fraţilor suntem chiar aşa de proşti să dăm crezare unor cucuri de genul acesta?
Anticomunist  |  #661796
Mai trompeta comunista, mergi si urla la tine la fundul lui putin.
Jorea  | #661814
Numai sa ajung eu independent in Senat si va fi o autostrada clasa intai, cu nuci si pruni pe margine peste tot, oriunde este unde este loc. Din loc in loc pe autostrada, care o intare in livada. La capat o fabricuta care face lichior de nuci verzi, palinca si stibina aurie, si un birt mic care le vande. Soferul obosit intra in livada, si se intremeaza la birt. Mai sata putin pe bancuta din fata birtului, sub pom, pe urma porneste mai departe pana la urmatoarea fabricuta. Va fi ceva ce nimeni n-a vazut si or sa dea navala cu totii.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1817 (s) | 21 queries | Mysql time :0.027063 (s)