Actualitate

Veşti bune pentru contribuabili! Biletele de la viitorul Metrou din Cluj vor fi suportate de toţi românii, nu numai de clujeni

Publicat: 10 feb. 2021
Biletele de la Metroul din Cluj vor fi susținute de toți românii contribuabili
Biletele de la Metroul din Cluj vor fi susținute de toți românii contribuabili

Biletele de la viitorul Metrou din Cluj vor fi suportate de toţi românii, nu numai de clujeni. O spune Sorin Ioniță, președintele Expert Forum într-un mesaj publicat pe o reţea de socializare.

Odată cu apariţia metroului din Cluj acesta va fi finanţat, ca cel din Bucureşti, adică de Ministerul Transporturilor. La această dată, subvenţia de la Metroul din Bucureşti este asigurată de Ministerul Transporturilor, din propriul buget, buget la care contribuă fiecare contribuabil din România, fie că foloseşte mijlocul de transport din București, fie că nu îl foloseşte.

Românii subvenctionează cu 75% preţul biletului de la Metrou

Președintele Expert Forum, Sorin Ioniță, scrie într-o postare publicată pe o reţea de socializare faptul că, în aceste momente, românii, indiferent în ce zonă a ţării locuiesc, contribuie la subvenţia pe care o au bucureştenii la Metrou. Acesta atrage atenţia asupra faptului că, dacă cei din Cluj vor avea Metrou, românii vor plăti şi pentru ei:

„Vestea bună e că la un moment dat va avea şi Clujul metrou, se pare, deci restul ţării va avea şansa să le subvenţioneze şi lor biletul cu 75%, nu doar Bucureştiului”, scrie, pe Facebook, Sorin Ioniţă, Preşedintele Expert Forum, un think tank independent care promovează transparenţa, bună guvernare şi bună folosire a banului public.

Bucureştenii au un mijloc de transport aproape gratuit

Conform lui Ioniţă, bucureștenii au aproape gratuitate pe mijloacele de transport public în comun. Din aceste considerente, bugetul STB pe bilete şi abonamente ajunge la 8%:

„Gratuitatea transportului în comun e o idee radicală cu care se cochetează în 2-3 locuri prin Europa, pare o chestie Sci-fi. Ei bine, Bucureştiul a realizat-o deja: în timp ce ei se certau ca proştii pe principii şi mecanisme de finanţare, noi le-am luat faţa.

Combinaţia de subvenţie masivă, gratuităţi legale, făcutul blatului, plus scăderea de clienţi în pandemie, a dus încasările din bilete şi abonamente la 8% din bugetul STB. La banii ăştia eu nu ştiu ce ne mai încurcăm cu bilete, cred că ne costă mai mult gestionarea lor”, a susţinut Ioniţă.

Subvenţia de la Metrorex este aproape unică în Europa

În încheiere, Sorin Ioniță explică faptul că subvenţia acordată de Metrorex de Ministerul Transporturilor este una aproape unică în Europa şi că acest lucru înseamnă că toată ţara plătește pentru București:

Fiindcă Metrorex e la ministerul Transporturilor, nu la primărie, caz rar în Europa, înseamnă că ne subvenţionează restul ţării, exact ca la încălzire centrală). Dar primăria cere acum reeşalonarea celor 900 mil datorie, ceea ce tot ajutor indirect ar înseamnă. Aici duce populismul: bugetul pe 2021 de 4 miliarde RON al Primăriei Generale face cât subvenţia Gcal + subvenţia STB + plata datoriilor istorice acumulate la cele două companii. Şi încă n-au preluat metroul!”

 





Comentarii
  • Vestea buna ar fi ca moldovenii sa nu le mai plateasca valahilor sudisti sa merga mocca cu metroul si nici incalzirea si apa calda ! , sa nu mai fie obligate toate firmele mari, nationale si multinationale sa aiba obligat sediul, sefii si banii gramada la bucurestiul fanariot !, sa vezi atunci jale la miticii manelisti, cum vor incepe sa crape de foame daca nu mai au de unde jefui si taxa doua, trei provincii

  • Trebuie metrou in cacatul ala de oras,la puturosii aia de clujeni cum ne trebuie noua a linge sare!!Alte cacaturi pur romanesti la care noi sa sponsorizam…Suntem satui de asa zisul maret Cluj,un oras supraevaluat artificial…

  • La fel cu autostrazile.
    Platim aceeasi vigneta ca si ardelenii si muntenii. Aia merg pe autostrazi, noi ne inghesuim pe drumuri nationale.
    Bravo Hrebe ca a apucat sa faca macar bucatica aia de drum pana la Bacau, de a ajuns apoi la Roman si la Castelul de Apa, ca dupa aia se vede ca nu s-a mai dorit continuarea spre Pascani Suceava.

Adauga un comentariu