Magazin

Vezi ce site-uri au fost cel mai puternic afectate de update-ul major Google din 4 mai 2020

Publicat: 14 mai 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Vezi ce site-uri au fost cel mai puternic afectate de update-ul major Google din 4 mai 2020

Google obișnuiește să ruleze actualizări generale ale nucleului odată la câteva luni. Update-ul lansat la începutul acestei luni pare însă să fi avut un impact mai puternic decât precedentele actualizări din ianuarie 2020, respectiv septembrie 2019. Deși așa-numitele „broad core updates” nu sunt destinate unei regiuni, unei limbi sau unei categorii de site-uri, în particular, ci se adresează algoritmilor globali, anumite nișe au fost mult mai puternic afectate decât altele.

Foarte mulți marketeri din toate colțurile lumii (SUA, Europa, Japonia, Australia etc.) și-au manifestat îngrijorarea și dezamăgirea cu privire la acest update Google din mai 2020. Spre exemplu, Roger Montti, expertul SEO din staff-ul celor de la SearchEngineJournal, a spus că: „Nu am asistat la un update atât de amplu precum acesta din 2003”. Și o astfel de afirmație nu trebuie să ne mire, întrucât unii oameni s-au plâns că și-au pierdut peste 90% din traficul organic în această perioadă.

O parte dintre aceștia au criticat decizia gigantului american de a lansa o actualizare care să producă asemenea schimbări în plină perioadă de pandemie, în timp ce alții sunt de părere că update-ul se impunea tocmai datorită situației globale cauzate de coronavirus, care a schimbat felul în care oamenii folosesc internetul.

Specialiștii de la SEMRush au semnalat faptul că cele mai afectate industrii (conform unui studiu intern) au fost: turism, imobiliare, sănătate, animale de companie și lifestyle.

Captura cu evolutia unui site din nisa „sanatate, plante medicinale si remedii naturiste” inainte si dupa update-ul Google din 4-5 mai.

Și Roger Montti a subliniat schimbările din zona de sănătate. Practic, site-urile care prezintă informații medicale oficiale, venite din partea unor cercetători, doctori sau oficiali din ai industriei medicale au căpătat o mai mare vizibilitate în Google, în detrimentul site-urilor care oferă sfaturi din zona de medicină alternativă, naturistă sau holistică.

În mod oficial, Google nu a anunțat detalii referitoare la acest update, însă diverși experți SEO au observat că, odată cu această actualizare, conținutul de slabă calitate a început să piardă poziții în paginile cu rezultate de căutare (SERP).

Veteranii din industria SEO spun că administratorii motorului de căutare doresc sporirea relevanței rezultatelor pe care le afișează, însă de multe ori acest lucru nu este evident imediat după lansarea update-ului, întrucât propagarea efectelor sale la nivel global (pe toate serverele), poate să dureze ceva, după care este posibil ca specialiștii Google să facă anumite mici ajustări pentru a regla eventualele probleme care ar putea apărea.

 

Ce poți face în 2020 pentru a nu pierde poziții în clasamentul Google?

Asigură-te că site-ul tău este impecabil din punct de vedere tehnic. Viteza este unul dintre factorii pe care specialiștii Google i-au tot menționat în ultimii ani. Găzduirea site-ului, alături de optimizarea din punct de vedere al vitezei poate face diferența în SERP. Ce rezultate obțin paginile tale la testul PageSpeed Insights?

Pe lângă asta, trebuie să fii atent la permisiunile boților Google și ai altor motoare de căutare. Vezi cum percep crawlerii site-ul tău și adresează deîndată orice erori raportate în Google Search Console.

Un alt aspect esențiale este optimizarea pentru diverse dispozitive: Cum se vede și cum funcționează site-ul tău pe diverse monitoare, tablete sau smartphone-uri? Dacă răspunsul la această întrebare nu este „impecabil”, înseamnă că mai ai descoperit un minus pe care trebuie să-l corectezi. 

Concentrează-te pe conținut de calitate. Un marketer reușește să îmbine nevoie de a implementa cuvintele cheie esențiale și cele conexe, fără să distrugă claritatea și relevanța mesajului pe care site-ul dorește să-l transmită.

În plus, orice cunoscător SEO este conștient de faptul că Google apreciază conținutul proaspăt, actualizat. Mult și prost nu ajută, așa că mizează în primul rând pe calitate!

Relevanță, relevanță și iar, relevanță! Mulți SEO-iști spun că acesta este principalul obiectiv al celor de la Google, să sporească relevanța rezultatelor afișate. Așa că trebuie să faci tot ce-ți stă în putință pentru a te asigura că intenția de căutare a utilizatorului este satisfăcută atunci când acesta alege o pagină a site-ului tău în lista rezultatelor afișate în urma căutării (și să eviți cu orice preț clickbait-ul).

Cum poți face acest lucru? Ei bine, folosind titluri, subtitluri și meta date relevante (Meta Title & Meta Description), care să indice realmente ceea ce poate fi găsit la respectiva adresă.

Construiește-ți un nume. Google prețuiește din ce în ce mai mult conținutul realizat de către sau în compania unor persoane abilitate în domeniile despre care se face vorbire

 Spre exemplu, dacă ai un site specializat pe zona de sănătate, fă tot posibilul să obții materiale de la doctori, iar dacă ai un site despre mașini, ia legătura cu un mecanic sau cu un pilot cunoscut. În general, caută să te asociezi cu persoane credibile pentru publicul țintă al acelei niște.

Obține backlink-uri de calitate. Aici, din nou, trebuie pus accentul pe cei doi termeni pe care i-am tot repetat în acest articol, și anume: relevanță și calitate. Link-urile care nu întrunesc aceste două calități îți pot face mai mult rău decât bine. Concentrează-te pe conținut de calitate, publicat pe diverse site-uri, în special pe cele cu autoritate sau cel puțin pe cele care au metrice SEO promițătoare. Nu face economie atunci când vine vorba de plata copywriterului, pentru că advertorialele făcute pentru SEO trebuie să întrunească o serie de condiții pentru a-ți aduce cele mai bune rezultate.

În concluzie, chiar dacă site-ul tău a fost puternic afectat de update-ul Google din mai 2020, nu trebuie să te pripești în a face tot felul de schimbări, întrucât efectele se propagă în timp, așa că este posibil ca peste câteva zile, clasamentul să se schimbe din nou. Poți recurge însă la sfaturile de mai sus în orice moment, întrucât acestea nu au cum să-ți dăuneze, atâta vreme cât sunt realizate de către specialiști.

Adauga un comentariu