National

Vezi cine vrea sa puna mana pe CFR Marfa

Publicat: 15 mai 2013
1
Trei entitati s-au aratat interesate sa cumpere CFR Marfa, o companie cu un venit urias dar prabusita financiar sub administrarea statului roman, scrie obiectiv.info. Este vorba despre americanii de la OmniTRAX, reprezentati de Philip Bloom, Transferoviar Grup, detinuta de Calin Mitica, venita in asociere cu un fond de investitii austriac, Donau-Finanz, si Grup Feroviar Roman, detinuta de Gruia Stoica.
 
OmniTRAX este o companie americana de servicii de transport cu sediul in Denver, Colorado, operata ca subsidiara a grupului Broe. Cu activitati in Statele Unite si Canada, compania opereaza si detine cateva linii ferate, iar din 20 august 1997 detine si opereaza portul Port of Churchill in Churchill, Manitoba din Canada.
 
Compania a fost implicata intr-un scandal de proportii, in licitatia controversata pentru o portiune din British Columbia Railway, o linie ferata din provincia canadiana Columbia Britanica. Licitatia a fost anulata in urma scandalului in care OmniTRAX ar fi mituit doi functionari ministeriali din guvernul Columbiei Britanice cu 120.000 de dolari canadieni pentru a fi ajutati in licitatie. In cele din urma, compania care administra acea linie a fost vanduta catre compania nationala canadiana de cai ferate, Canadian National Railway (CNR), insa celelalte participante la licitatie, Canadian Pacific si BNSF, s-au retras, acuzand ca totul fusese masluit in favoarea castigatoarei.
 
Philip Bloom este un om de afaceri american controversat, condamnat la patru ani de puscarie si plata unei despagubiri de 3,6 milioane de dolari in Statele Unite, in 2007, pentru fraudarea Autoritatii Provizorii a Coalitiei din Irak prin trucarea de licitatii, mituirea oficialilor si insusirea unor sume de bani. O parte din aceste sume au trecut inclusiv prin conturi din Romania, Bloom fiind cercetat si de DIICOT pentru spalare de bani.
 
Transferoviar Grup a avut, in 2011, o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, un profit de 3 milioane de euro si o cota de piata sub 3%. CFR, din care vrea sa cumpere CFR Marfa, a declansat, recent, procedurile de executare silita a firmei Remarul 16 februarie SA, detinuta de Transferoviar Grup, pentru ca firma a refuzat sa plateasca costuri de garantie de circa 800.000 de euro pentru locomotive vandute catre CFR Calatori.
 
Donau-Finanz Austria este un fond de investitii cu raspundere limitata, cu active de peste doua miliarde de euro in fuziuni si achizitii, imobiliare, agricultura si managementul activelor. Fondul este prezent in Romania printr-un proiect agricol langa Timisoara, unde are un teren de 550 de hectare. De asemenea, in 2011 detinea 50% din actiunile SCT Bucuresti si 85% din compania de constructii CCCF Bucuresti, care are o participatie de 19,68% si la SCT Bucuresti.




Comentarii
  • LA CFR CALATORI ESTE O SITUATIE FOARTE TENSIONATA , PROVOCATA EXCUSIV DE DIRECTORUL FRUSTRAT SI AROGANT “SMART” DOROBANTU , CARE EFECTIV ISI BATE JOC DE CEI 14 000 DE ANGAJATI.
    DL. FENECHIU SE AUDE ????? AR TREBUI, PENTRU CA NU SE MAI POATE ASA.

    • FENECHIU DA PUTEREA USL.

      MINISTRUL TRANSPORTURILOR CU DOSAR PENAL IN INSTANTA UMBLA CU MINCIUNI, VREA ASA SA NE ABUREASCA CUM FACE SI PE LA TELEVIZIUNI, DEVIZA LUI ESTE UNA SINGURA
      ” CAINII LATRA , URSUL TRECE” IN REST MERGEM MAI DEPARTE CU MANAGERII PRIVATI PE CARE I-A NUMIT , EI STIU BINE DE CE SUNT ACOLO, CINE NU A STIUT A FOST SCHIMBAT

Adauga un comentariu