Calatorii

Viaductul Millau – Podul RECORDURILOR – FOTO

Publicat: 16 ian. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii

Podul recordurilor. Viaductul Millau este un pod rutier hobanat (pe cabluri). Acesta este localizat în Franţa, peste valea Tarn, în departamentul Aveyron. Acest pod face legătura între Paris şi Béziers, unind autostrăzile A75 şi A71. Construcţia emblematică din Hexagon a fost inaugurata oficial pe 14 decembrie 2004.

Comunele Millau şi Creissels sunt localităţile unde este amplasat podul. Înainte de construirea podului, traficul de pe autostrada cobora pe fundul văii raului Tarn, urmând drumul naţional 9, în apropiere de Millau. Tocmai acest lucru ducea la aglomeraţie mare în special la începutul şi sfârşitul vacantelor.

Podul traversează valea Tarn desupra celui mai jos punct al acesteia. De asemenea podul uneşte două dealuri de calcar, Causse du Larzac şi Causse Rouge, dealuri plasate în parcul natural regional Grands Causses.

Autostrada A75 uneşte nordul de sudul Franţei

Una dintre cele mai importante căi de comunicaţie care uneşte nordul şi sudul Franţei este Autostrada A75.

Construcţia poduluisa a început în 1975 şi s-a terminat în 2004, odată cu terminarea viaductului.

Primele studii pentru construirea podului au început în 1988. Viaductul este declarat lucrare de utilitate publică pe 10 ianuarie 1995. Pe data de 9 iulie 1996, consorţiul Europe Études — Société d’Études R.Foucault et Associés — Sogelerg — Norman Foster alege soluţia unui pod hobanat.

A fost deci nevoie de nu mai puţin de opt ani pentru a defini traseul şi a alege soluţia. Încă cinci ani au fost necesari pentru alegerea constructorului.

Piatra de temelie a fost pusă pe 14 decembrie 2001 şi viaductul a fost dat în folosinţă pe 17 decembrie 2004.

Podul recordurilor. A fost concesionat

Potrivit legii finanţării autostrăzilor din Franţa din 2001, acest viaduct a fost unul dintre primele obiective concesionate.

Conform acestei legi, lucrarea de artă este proprietatea statului francez şi este concesionata unei companii care suporta şi costurile de construcţie. În cazul acestui pod, concesionarul, grupul EIFFAGE, a obţinut concesiunea pe o perioadă neobişnuit de lungă, de 78 ani. Perioadă este necesară pentru amortizarea investiţiei. În contract sunt prevăzute şi cazurile în care statul şi concesionarul pot încheia anticipat contractul.

Podul are o lungime de 2.460 m şi traversează râul Tarn la aproape 270 m altitudine. Tablierul, cu o lăţime de 32 m, conţine o autostradă cu 2 bezi şi o bandă de urgenţă pe fiecare sens de mers.

Podul este susţinut de şapte picioare prelungite prin piloni de 87 m înălţime, de care sunt agăţate cele 11 perechi de hobane. Raza de curbură a podului este de 20 km, ceea ce permite vehiculelor o traiectorie mai precisă decât în linie dreaptă.

Adauga un comentariu