Actualitate

Victor Costache rupe tăcerea! Fostul ministru demontează toate acuzațiile aduse de susținătorii USR! Interese majore pentru denigrarea unui chirurg de top

Publicat: 03 apr. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Victor Costache rupe tăcerea Fostul ministru demontează toate acuzațiile aduse de susținătorii USR Interese majore pentru denigrarea unui chirurg de top
Dr. Victor Costache

Recunoscut la nivel internațional ca unul dintre cei mai buni chirurgi cardiovasculari din lume, reușind să intre chiar și în Cartea Recordurilor, datorită intervențiilor sale operatorii, Victor Costache a fost un nume surpriză în Guvernul Orban. El a devenit ministru al Sănătății la finalul lunii noiembrie și a încercat să reformeze sistemul medical, rămas în urmă cu 30 de ani. Încă din primele săptămâni de mandat, el a fost victima unui linșaj mediatic făcut ca la carte, pus la cale de băieții deștepți din sănătate, care s-au înfruptat din miliardele de euro ale poporului român, dar despre care, însă vom vorbi cu altă ocazie.

Pe Orban l-a lovit karma! Anunță până când se amână alegerile locale

Neavând experiență politică, Victor Costache a picat în multiple capcane. Una dintre acestea a fost numirea în echipa de consilieri a Laviniei Coțofană, fost ofițer SRI, despre care puteți citi AICI. Deputatul USR, Emanuel Ungureanu a fost cel care i-a sugerat ministrului Costache să o coopteze pe aceasta spunându-i că este o foarte bună profesionistă. De precizat că deputatul Ungureanu, fost brancardier, fără studii medicale, are niște ONG-uri suspecte prin care s-au învârtit mulți bani și se visa chiar el ministru.

El este doar o interfață a unui grup puternic cu interese financiare importante, fiind folosit doar pe post de „papagal”, metaforic vorbind, după cum multiple surse din domeniul medical au povestit pentru Capital. Inițial Ungureanu s-a profilat ca un apărător al ministrului Costache, dar odată ce acesta a fost demis, fostul brancardier s-a întors la 180 de grade și a început să arunce cu acuzații mincinoase, cu scopul de a-și crea imagine, dar și pentru că fostul ministru al Sănătății a deranjat absolut toate cuiburile de viespi, așa că trebuie eliminat complet din viața publică. Și s-a dat din nou startul.

Ungureanu îl acuză pe Costache practic de crimă. Fostul ministru îi demontează toate minciunile și îl dă în judecată
Ungureanu spune că Georgeta Bumbac a fost ordonator de credite în ultimele luni ca Secretar General al Ministerului Sănătății „și a comis o faptă penală de o gravitate extremă, a blocat câteva zeci de milioane de euro care ar fi putut salva vieți! Din culpa directă a Georgetei Bumbac și a protectorului ei politic, Victor Costache, peste 100 de cadre medico-sanitare și alți zeci de bolnavi, au fost infectați cu COVID 19 iar unii dintre ei se zbat între viață și moarte!!! Am avertizat public de mai multe ori că această Georgeta Bumbac este toxică, ce a făcut Victor Costache? Priviți documentul din video, Victor Costache nu doar că a protejat-o pe Bumbac când a venit în Ministerul Sănătății, ci a primit din partea lui mai multă putere prin ordin de ministru în luna ianuarie 2020.”

Ar fi de râs dacă n-ar fi de plâns! Toate acuzațiile publicate de Hotnews par a fi pure aberații nesusținute de realitate. Contactat de Capital, Victor Costache a spus că are de gând să-l acționeze în instanță pe deputatul, fost brancardier, Emanuel Ungureanu.

„Niciuna din afirmațiile domnului Ungureanu nu au fundament. Denotă un amestec de calomnii, rea voință și lipsa de cunoaștere a mecanismelor de finanțare din sistemul sanitar din România precum și a legislației din domeniu”, a declarat fostul ministru al Sănătății pentru Capital.

Povestea reală a finanțărilor

Ministrul Sănătății a semnalat public încă de la începutul lunii ianuarie că Ministerul Sănătății nu avea în inventar stocul strategic de rezervă de echipamente și materiale sanitare ce ar fi trebuit să existe de ani buni în depozitele Ministerului Sănătății. Astfel în luna ianuarie s-a elaborat necesarul de materiale și echipamente de protecție (măști simple, Fp2, fp3, combinezoane, ventilatoare, biocide, etc.) aceste cantități au fost centralizate și aprobate prin OUG 11 din 5 februarie 2020. Procedura de achiziție s-a desfășurat ulterior, conform legii, prin ONAC și Ministerul de Finanțe. În paralel Ministerul Sănătății a înscris România în luna ianuarie, la procedura de achiziție a Comisiei Europene de materiale sanitare și echipamente (încă 500 de ventilatoare precum și măști și combinezoane de protecție).

Au fost alocate fonduri încă de la începutul anului tuturor unităților sanitare pentru achiziționarea de aparatură Covid-19 , mai exact încă din luna februarie s-a făcut repartiția pe capitole bugetare conform legii finanțelor publice. O atenție deosebită s-a dat programelor Ministerului Sănătății de acțiuni prioritare ce permit tratarea pacienților critici. În condițiile unui buget ce fusese diminuat, s-au avansat sumele din trimestrele 3 și 4 pe trimestrele 1 și 2, iar în paralele s-au demarat demersuri de suplimentare de fonduri de la ministerul de finanțe. Pe 27 februarie s-a obținut alocarea prin HG de la Ministerul de Finanțe a unei sume record de 350 de milioane din fondul de rezervă a Guvernului pentru tot ce înseamnă pacient critic și terapie intensivă. Odată ce aceste fonduri au fost alocate s-a lucrat împreună cu specialiștii în boli infecțioase pentru configurarea unui program special de acțiuni prioritare în domeniul bolilor transmisibile și în special a COVID 19 (AP IERE), care să permită spitalelor să aplice la fonduri suplimentare.

În paralel, de la sfârșitul lunii ianuarie, Victor Costache a susținut demersurile companiei Ministerului Sănătății, Unifarm, de a obține fonduri pentru a achiziționa rapid echipamente de protecție și materiale sanitare. Astfel s-a obținut creditarea în luna martie a Unifarm cu 210 milioane de USD.

De asemenea, e foarte important de înțeles că NU Ministerul Sănătății administrează sau coordonează în vreun fel achizițiile pe care unitățile spitalicești le fac din fonduri proprii sau din contractele cu casă. Pentru a ajută spitalele în contextul epidemiei de COVID 19 Ministerul Sănătății a emis documente ce impuneau o reducere a activității cu minim 50 la sută și a susținut spitalele la Casă Națională de Asigurări că să primească aceeași valoare a contractului cu casă deși efectuau mai puține proceduri/intervenții.

În plus, prin intermediul direcției din Ministerul Sănătății ce gerează programele Băncii Mondiale, s-a demarat procedura de achiziție a 400 de unități de terapie intensive complet dotate cu ventilatoare, paturi, injectomate și monitoare. De asemeni a fost configurat un program nou de tip P4R prin Banca Mondială specific COVID-19 dar și pentru sprijinirea medicilor de familie cu sume record de 500 milioane de euro. În luna martie au fost transmise către aproximativ 25 de unități sanitare fonduri pentru achiziția de aparate de testare PCR specifice COVID-19 și s-a crescut capacitatea de testare la nivel național de la 1 centru în ianuarie (institutul „Matei Balș”) la 29 de centre pe 25 martie când Victor Costache a părăsit Ministerul Sănătății.

Nici Victor Costache și nici Georgeta Bumbac nu au împiedicat sau zădărnicit în vreun fel acțiunile de combatere a virusului ci au depus toate eforturile pentru că unitățile sanitare să poată face fată acestei situații. În această perioada a fost redactat și implementat pentru prima dată „Planul strategic privind creșterea etapizată a capacității de răspuns a spitalelor din România” și au fost luate măsuri, împreună cu celelalte ministere implicate, ce au permis reducerea ratei de răspândire a Sars Cov 2 în România.

Strategia de finanțare a spitalelor în acest context a fost complexă și nu s-a mizat pe o singură sursă și s-a apelat la toate pârghiile financiare cunoscute : achiziție centralizată prin sume suplimentare obținute încă din ianuarie de la Bugetul de Stat prin Ministerul de Finanțe (ONAC), recreditare UNIFARM, suplimentarea bugetului Ministerului Sănătății prin programe specifice pentru pacienți critici și de COVID 19 ( cu o suplimentare record ce reprezintă de trei ori bugetul din anii anteriori), achiziție centralizată prin Comisia Europeană, programe Banca Mondială și fonduri europene.

Sursă Capital.ro

Adauga un comentariu