WoW!

Vitamine recomandate pentru femei. La ce sunt bune?

Publicat: 03 aug. 2021

Reclamele de la TV, de pe internet şi în farmacii sunt pline de sfaturi despre ce vitamine trebuie să iei atunci când te simţi obosită sau când simţi că îţi cade părul prea mult. Dacă vrei să fii sănătoasă tot timpul, trebuie să ştii faptul că trebuie să ai dietă echilibrată şi să menţii un stil de viaţă sănătos.
De asemenea, specialiştii recomanda evitarea consumului de băuturi alcoolice şi să fumezi. Ai grijă că dieta ta să fie bogată în cele 10 vitamine pe care fiecare femeie trebuie să le ia şi care sunt vitale pentru sănătatea ta.

Vitamina A – este bogată în antioxidanţi şi ajuta la întărirea sistemului imunitar, îţi protejează dantura şi oasele . De asemenea, vitamina A ajuta să ai o vedere bună şi împiedica îmbătrânirea prematură.
Poţi lua vitamina A din următoarele alimente: ficat, ouă, piersici, pepene galben, morcovi, lapte, guava, cereale integrale, ardei roşu, caise, spanac, broccoli, roşii, papaya, dovleac şi pepene roşu.

Vitamina B2 – aceasta vitamină îmbunătăţeşte funcţionarea corectă a metabolismului, a sistemului imunitar şi îţi dă o doză de energie imediat. Lipsa acestei vitamine din organism duce la ulcer, dureri de gât, riduri, par uscat, ochi palizi, buze uscate şi piele care te mănâncă încontinuu.
Consumă alimente bogate în vitamina B2, precum: brânza, ciuperci, cereale integrale, migdale, iaurt, soia, nuci, lapte, ouă, varză.

Vitaminele şi suplimentele alimentare sunt o pierdere de timp? Iată ce spun experţii:

Vitamina B6 – ajută la întărirea sistemului imunitar şi la menţinerea unui nivel al zaharului în sânge corect. Pe femeile însărcinate, vitamina B6 le ajută la combaterea senzaţiei de greaţă de dimineaţă. Lipsa vitmainei B6 din corp duce la anemie.
Consumă următoarele alimente bogate în vitamina B6: fructe uscate, carne, peste, banane, seminţe, cereale, ovăz, avocado şi fasole.

Vitamina B7 sau biotina este importantă pentru regenerarea celulară şi are grijă de părul şi de pielea ta să fie strălucitoare. Se găseşte în iaurt, orez brun, banane, brânza, pepene galben, lapte, piper, peste şi migdale.
Vitamina B9 sau acidul folic ajuta la combaterea hipertensiunii arteriale, te scapa de pierderile de memorie, de bolile de inimă, dar şi de Alzheimer. Se găseşte în ouă, legume cu frunze închise la culoare, pepene, asparagus, căpşuni şi în sucul de portocale.

Vitamina B12 – lupta împotriva anemiei şi a bolilor de inimă şi se găseşte în cereale, carne, ouă, lapte şi peşte.
Vitamina C – întăreşte sistemul imunitar şi ajuta la vindecarea rănilor. Se găseşte în cartofi, roşii, căpşuni, grapefruit, broccoli, portocale, kiwi şi ardei.
Vitamina D – împreună cu calciul întăreşte oasele şi reduce riscul de a face scleroza şi artrită. Consumă ouă, peste gras, lapte şi ficat.

Vitamina E – combate radicalii liberi care sunt responsabili de îmbătrânirea prematură. Ajută la combaterea cataractei şi previne bolile de inimă. Consumă alune, unt de arahide, seminţe de floarea-soarelui, ulei de peşte şi spanac.
Vitamina K – reduce riscul dezvoltării unei boli de inimă şi ajuta la circulaţia corectă a sângelui. Include în alimentaţie ulei de peşte, ulei de soia, legume cu frunze verzi şi cereale.





Adauga un comentariu