News Flash:

Vitamine si minerale care combat depresia

19 Februarie 2018
538 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6559 RON (0.0000)
USD: 3.9517 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Depresie

Cand nu ai un aport suficient de zinc in alimentatie, iti lipseste energia. Deficitul de zinc este asociat cu simptome precum depresie, oboseala, lipsa pofeti de mancare si caderea parului. 

Depresia poate fi greu de tratat atunci cand este cronica sau severa sau daca persoana in cauza ia deja alte medicamente. Cu toate acestea, poti combate depresia aflata in stadiu incipient, adica atunci cand incepi sa simti acea descurajare, tristete, anxietate sau alta stare emotionala negativa.

Vitamina C este un component esential al unui sistem imunitar puternic. Ea ajuta in acelasi timp si sistemul nervos, intrucat lipsa vitaminei C poate provoca oboseala si tristete. Carenta acestei vitamine nu iti afecteaza in mod direct sanatatea, dar pe termen lung poate duce la depresie.

Este bine sa consumi vitamina C si in perioade de stres fizic si mental, deoarece aceasta previne declansarea emotiilor negative.

Cea mai buna modalitate de oferi organismului doza necesara de vitamina C este consumul de fructe citrice. Asigura-te ca acestea sunt ecologice. Poti consuma chiar si coaja, aceasta avand proprietati benefice.

Alimente bogate in vitamina C:

  • Guava
  • Merisoare
  • Kiwi
  • Zmeura
  • Ardei grasi rosii
  • Broccoli
  • Spanac

Vitamina B6
Vitamina B6 sau piridoxina este responsabila de controlul simptomelor precum anxietatea si depresia. Deficitul acestei vitamine poate provoca irascibilitate, iar atunci cand o vei reintroduce in dieta vei fi uimit de cat de bine te vei simti.

Vitamina B6 se gaseste in urmatoarele alimente:

  • Carne de pui
  • Peste
  • Banane
  • Cartofi
  • Fasole
  • Cereale integrale

Cea mai buna modalitate de a obtine doza zilnica de vitamina B6 este sa adaugi putin orez brun sau ovaz in dieta, ca substitut pentru paine.

Acid folic
Numeroase studii au evidentiat legatura dintre depresie si deficitul de vitamina B9, cunoscuta si sub numele de acid folic. Potrivit cercetarilor efectuate, nivelul scazut de acid folic poate duce la o scadere a productiei de serotonina, un element esential pentru prevenirea depresiei.

Acest nutrient este foarte important si in combaterea stresului si depasirea perioadelor de tristete, stari ce pot provoca afectiuni mai grave, daca nu sunt tratate din  timp.

Printre alimentele bogate in acid folic se numara:

  • Ficatul de vita, de pui sau de curcan
  • Legumele cu frunze verzi
  • Sparanghelul
  • Pepenele
  • Avocado
  • Portocalele
  • Bananele

Zinc
S-a descoperit recent ca zincul este un neurotransmitator important pentru sistemul nervos, iar deficitul de zinc este asociat cu depresia, oboseala si alte tulburari. 

Printre simptomele lipsei de zinc se numara: pierderea poftei de mancare, caderea parului si un sistem imunitar slabit.

Un aport ridicat de zinc este recomandat mai ales daca depresia este legata de instalarea menopauzei, intrucat acest mineral regleaza schimbarile hormonale din organism.

Alimentele cele mai bogate in zinc sunt:

  • Crustaceele
  • Pestele
  • Carnea
  • Nucile
  • Semintele de dovleac
  • Semintele de susan
  • Germenii de grau
  • Cerealele integrale

Magneziu
Magneziul este un element esential pentru sanatatea fizica si psihica. Acesta ajuta la reglarea sistemului nervos si previne insomnia, anxietatea, hiperactivitatea, anxietatea, atacurile de panica, fobiile, stresul si depresia. 

Din nefericire, practicile agricole aplicate in cultivarea produselor care se vand in comert duc la o scadere a cantitatii de magneziu din alimente, ceea ce inseamna ca, in realitate, consumam o cantitate mai mica de magneziu decat cea necesara organismului.

Alimentele bogate in magneziu sunt:

  • Crustaceele
  • Laptele si branza
  • Caviarul
  • Carnea rosie
  • Semintele de dovleac
  • Amarantul
  • Quinoa
  • Legumele cu frunze verzi
  • Cactusul opuntia

Iti recomandam sa folosesti un supliment de magneziu sub indrumarea medicului. Insa trebuie sa stii ca nu exista riscul de supradozaj. Daca depasesti cantitatea necesara organismului tau, excesul va fi pur si simplu eliminat, fara niciun efect advers.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina b6 acid folic zinc magneziu
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1474 (s) | 21 queries | Mysql time :0.030493 (s)