Diete si regimuri

Vitaminele de care au nevoie femeile dupa varsta de 30 de ani

Publicat: 16 mai 2019
25

În toate etapele vieții noastre, avem nevoie de vitamine pentru a furniza substanțe nutritive organismului nostru. Atunci când o femeie atinge vârsta de 30 de ani, corpul ei se schimbă si are noi nevoi. De aceea, femeile ar trebui sa consume niste vitamine specifice pentru a-si intari organismul si pentru a intarzia imbatranierea. Potrivit unui studiu publicat de Dessau Medical Center, Germania; Femeile ar trebui să consume colagen incepand cu vârsta de 30 de ani, ca să întârzie îmbătrânirea. Iata cele mai importante vitamine de care are nevoie o femeie dupa varsta de 30 de ani. 

Calciu. Acesta se gaseste in susan, smochine uscate, naut, midale, macris. Aproximativ 99% din totalitatea de calciu din organismul nostru se află în oase şi dinţi. În os, calciul este prezent împreună cu alţi ioni: sodiu, potasiu, magneziu, fosfaţi, carbonaţi. Pentru a intra în structura osului, calciul se prezintă sub diverse combinaţii: fosfat tricalcic (în proporţie de 75% din structura osului), carbonat de calciu (10%), calciu legat de proteine (10%). Restul de 5% din structura osului este reprezentat de fosfaţi şi carbonaţi de magneziu şi fosfaţi de sodiu. O cantitate de calciu este stocată şi în mitocondrii şi în reticulul endoplasmatic (organite celulare). Pe lângă rolul său structural, calciul are şi roluri funcţionale: el intervine în coagularea sângelui, în contracţia musculară, în activitatea cardiacă, în producerea secreţiei lactate. De asemenea, calciul favorizează absorbţia vitaminei B12. 

Vitamina B12. Această vitamină îmbunătățește circulația sângelui și previne anemia. Se gaseste in broccoli, sparanghel, varză fermentată.

Vitamina D. Ajută la o absorbție mai bună a substanțelor nutritive esențiale și este asociată cu creșterea densității osoase. Se gaseste in tofu, suc de portocale, ciuperci, lapte de soia, cereale.

Omega 3. Reglează nivelurile de colesterol din sânge și întârzie îmbătrânirea prin eliminarea radicalilor liberi. Se gaseste in migdale, nuci, arahide, avocado, floarea-soarelui, chia, salată verde, spanac, ovăz.

Magneziu. Reduce nivelul de glucoză din sânge. Protejează de asemenea sănătatea rinichilor. Se gaseste in linte, porumb, alune de pădure, fistic, stafide, prune uscate. D.F.





Adauga un comentariu