National

Vlad Enachescu face lumina in scandalul TVR – EURO 2012 – Dolce

Publicat: 15 iun. 2012
Vlad Enachescu, acuzat ca ar fi „furat” drepturile TV ale EURO 2012 de la TVR, a tinut sa explice cum s-a incheiat acel contract intre Dolce Sport si televiziunea nationala, dar si sa clarifice unele acuze care i s-au adus lui si sotiei sale.
Iata mai jos scrisoarea pe care directorul general al postului Dolce Soprt a trimis-o pe adresa de mail a site-ului Ziare.com:
„Am asistat in ultimele zile la un adevarat asediu mediatic. Numele meu si al sotiei mele au fost discreditate si, pe alocuri, chiar terfelite in fel si chip, totul pornind de la o declaratie halucinanta si falsa a domnului Burtea Sorin, angajat TVR si, mai nou, reprezentant al angajatilor in CA al SRTV.
Am sperat ca bunul simt va avea totusi castig de cauza in fata speculatiilor si afirmatiilor fara dovada, dar, dupa articolele publicate in ultimele zile, simt nevoia sa aduc niste clarificari in nume personal, asa cum au fost si comentariile de care aminteam. As vrea, de asemenea, sa precizez ca intentionez sa ma adresez si instantei in acest sens:
1. In scandalul din 2007 am fost implicat fara un motiv real. Am sustinut atunci ca s-au pierdut drepturile de Liga 1 dintr-un singur motiv, respectiv lipsa lichiditatilor SRTV si proasta gestionare a fondurilor de catre directorul general de la acea vreme (acum se vorbeste in rapoartele financiare SRTV de „mostenirea grea” din perioada 2005-2010). M-am adresat, la acel moment, instantelor civile si exista o rezolutie clara a acestora in acest sens, respectiv de nevinovatie. Mentionez ca toate „sanctiunile” interne au fost retrase.
2. In toata carierea mea am aparat interesele institutiilor pentru care am lucrat. TVR, inainte de toate, apoi Telesport/Realitatea (am sublicentiat si atunci de la TVR, JO Beijing 2008 si CM Africa de Sud 2010) si acum, Dolce Sport.
3. In 2 ani de cand fac parte din echipa Dolce Sport, interesul a fost unul singur: acela de a creste calitativ programele postului pe care il conduc, prin achizitii de competitii sportive importante, fie exclusive, fie in parteneriat. Exemple sunt: Cupa Romaniei si Europa League (PRO TV), Liga Campionilor 2012-2015 (Digisport), EURO 2012, JO 2012 si CM 2014 (TVR), Liga 1 (Antena) 2012-2014.
4. Contractul cu TVR a fost semnat in noiembrie 2011, dupa un an de negocieri si include si alte competitii de mai mica anvergura. TVR este cea care a deschis discutiadespre un parteneriat si tot TVR a publicat pe site-ul institutiei, pentru o perioada de 30 de zile (conform rigorilor EBU, pe care dl Burtea Sorin si altii din CA SRTV ar trebui sa le cunoasca), lista cu evenimentele sportive pe care dorea sa le sub-licentieze la acel moment. O mentiune foarte importanta pe care doresc sa o fac este ca, la acea vreme, redactor sef al Departamentului Sport TVR era Andi Vilara.
5. Toate discutiile pe marginea contractului TVR – Romtelecom au fost transparente si, din ceea ce stiu, TVR a purtat discutii cu mai multe trusturi/televiziuni, iar singura televiziune care a facut o oferta concreta a fost Dolce Sport. S-a stabilit o comisie de negociere a contractului, din partea SRTV facand parte Andi Vilara, Dan Radu, Director Programe SRTV si Alexandru Lazescu, PDG. Niciodata, sotia mea, Daniela Enachescu nu a participat la o discutie pe marginea acestui contract. Nici nu avea cum sa faca acest lucru pentru ca, asa cum va spuneam, contractulTVR-Romtelecom a fost semnat in noiembrie 2011, iar numirea ei ca redactor sef al Departamentului Sport a fost facuta in martie 2012. Adica la 4 luni dupa parafarea intelegerii. Numirea Danielei Enachescu are caracter temporar (fostul redactor sef, Sorin Stoian, a ales o cariera in strainatate) si a fost aprobata de conducerea SRTV cu o durata determinata (conform regulamentelor SRTV pentru interimat nu este nevoie de concurs, iar acest lucru ar trebui, de asemenea, sa fie stiut de dl Burtea Sorin).
6. Este cel putin hilar sa isi imagineze cineva ca un contract de o asemenea importanta poate sa fie semnat la nivelul Cernat-Enachescu. Ambele parti, Televiziunea Romana si Dolce Sport, au nevoie de aprobari din partea Consiliilor de Administratie, Comitetului Director, etc, precum si de analize de business. Aceste aprobari exista, iar doua institutii de nivelul SRTV si Romtelecom nu puteau incheia „pe genunchi” un asemenea acord. Mai mult decat atat va pot spune ca modul in care TVR si Dolce Sport au impartit spre difuzare partidele de la EURO 2012 a fost propus si aprobat de UEFA. Nimeni nu putea sublicentia nimic, fara acordul scris al EBU si UEFA.
7. Parteneriatul TVR – Romtelcom include mai multe competitii, cu drepturi si obligatii de fiecare parte. Pretul de achizitie pentru fiecare dintre aceste competitii este confidential, asa cum este normal, facand parte dintr-un contract comercial intre doua institutii. Pot afirma insa, ca suma totala a contractului este alta decat cea vehiculata in media si ca este 100% aliniata la valoarea de piata a anului 2011, anul in care s-a semnat intelegerea TVR-Romtelecom. Piata drepturilor de televiziune a suferit ajustari semnificative in ultimii ani si cred ca domnii Burtea Sorin si Nitulescu Cristian ar putea sa verifice singuri ceea ce spun, aruncand o privire asupra pretului platit de TVR pentru ultimele 3 sezoane de UCL si, totodata, oferta nou facuta, pentru aceeasi competitie. Diferentele sunt enorme si asta tocmai pentru ca acum valoarea drepturilor TV a scazut considerabilfata de anii 2008-2009.
Va multumesc pentru intelegere si contez in continuare pe profesionalismul colegilor de breasla si pe capacitatea lor de a judeca faptele si situatiile in mod obiectiv.”
TVR a sublicentiat drepturile TV ale Campionatului European din Polonia si Ucraina catre Dolce Sport. Astfel, televiziunea nationala transmite doar 12 din cele 24 de meciuri din grupele EURO 2012, restul partidelor putand fi urmarite in direct pe Dolce Sport. Din faza sferturilor, meciurile vor fi transmise in direct de ambele televiziuni.
Cum era de asteptat, a izbucnit aproape imediat un imens scandal, in care vinovati au cazut Vlad Enachescu si seful Departamentului Sport din cadrul TVR, Cosmin Cernat, acuzati ca ar fi infaptuit pagubos intelegerea dintre televiziunea nationala si Dolce Sport.


loading...

Adauga un comentariu