News Flash:

Volksbank, incoltita in instanta de clienti

16 Noiembrie 2010
1013 Vizualizari | 0 Comentarii
• Peste 1.000 de clienti ai Volksbank au cerut tribunalului suspendarea platii ratelor la credite

Peste 1.000 de clienti ai Volksbank au depus la Tribunalul Bucuresti doua cereri de chemare în judecata a bancii pentru eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit si au solicitat suspendarea platii ratelor la împrumuturi pâna la momentul solutionarii litigiului. Primul termen de judecata a fost fixat pentru data de 7 noiembrie 2011, fiind analizata posibilitatea introducerii unei cereri de preschimbare a acestui termen, potrivit unui comunicat remis de casa de avocatura SCA Piperea si Asociatii, reprezentantul juridic al clientilor. În urma analizei conventiilor de credit, s-a decis introducerea actiunii în vederea constatarii caracterului abuziv pentru un numar de 25 de clauze. Actiunea nu se limiteaza la clauzele introduse de SC Volksbank România prin actele aditionale emise în aplicarea OUG nr. 50/2010, fiind avute în vedere, în principal, clauzele contractuale existente anterior în conventiile de credit.
Actiunile de fond au fost dublate de formularea a doua cereri de ordonanta presedintiala, prin care s-a solicitat suspendarea platii ratelor decurgând din contractele de credit pâna la momentul solutionarii litigiului de fond. Cele doua cereri de ordonanta presedintiala au fost depuse la Tribunalul Bucuresti vineri, 12 noiembrie, si au termen pe data de 26 noiembrie 2010. "Ratiunea introducerii acestor cereri de ordonanta presedintiala este aplicarea de catre Volksbank România a clauzelor abuzive, precum si a prevederilor actelor aditionale emise de aceasta dupa intrarea în vigoare a OUG 50/2010 si refuzate expres de reclamanti. Acestea preiau clauzele existente anterior în conventiile de credit încheiate cu banca, dar înrautatesc situatia debitorilor prin aceea ca opereaza o serie de modificari de esenta, interzise prin OUG 50/2010", potrivit comunicatului.

Motivele actiunilor

Printre modificarile care produc efecte semnificative asupra patrimoniului clientilor ce au decis sa actioneze împotriva bancii, se numara stabilirea unei formule de calcul specifice dobânzii variabile, desi rata stabilita prin conventia de credit era fixa si mentinerea unor comisioane interzise ca efect al OUG nr. 50/2010. Altfel spus, comisionul de risc a fost redenumit "comision de administrare credit" si a fost mentinut, desi banca a fost sanctionata în repetate rânduri de autoritatile competente în materie de protectie a consumatorilor. "Astfel de clauze pot conduce la cresterea datoriilor lunare ale clientilor si, în ultima instanta, la pornirea executarii silite asupra acestora. Masura poate afecta, în mod iremediabil, dreptul de proprietate al clientilor asupra bunurilor aduse ca garantie, dar si a altor bunuri aflate în patrimoniul lor", sustin avocatii. Actiunile deja introduse vor fi urmate, în viitorul apropiat de alte procese, având un obiect similar.
În ultimele luni, tot mai multi clienti nemultumiti de clauzele din contractele încheiate cu banci s-au organizat pe Yahoo, în cadrul unor grupuri, pentru a discuta despre problemele întâmpinate si despre implementarea noilor reglementari din domeniul financiar introduse prin OUG 50 privind creditele populatiei. Primul grup a fost format de clientii Volksbank, ulterior fiind create grupuri împotriva clauzelor introduse de mai multe banci. Acesta nu este primul proces colectiv împotriva unei banci din România.

volksbank motivele actiunilor
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3830 (s) | 22 queries | Mysql time :0.261800 (s)

loading...