News Flash:

Vrei sa ai o alimentatie cat mai sanatoasa? Nimic mai simplu: Iata 12 pasi pe care trebuie sa ii respecti 

19 Noiembrie 2017
229 Vizualizari | 0 Comentarii

Prof. dr. Pavel Chirila ne propune o dieta alimentara cu 12 reguli. Este o dieta bazata pe acumularea si selectarea informatiilor provenite din studii consacrate, care, in timp, si-au dovedit eficacitatea. Dieta propusa de prof. dr. Chirila este una echilibrata din punct de vedere nutritional, include alimente bio sau traditionale si, pe langa eliminarea treptata a kilogramelor suplimentare, contribuie si la eliminarea toxinelor. 

12 reguli - dieta alimentara sanatoasa
Regula 1: Mergi pe jos (la pas), 30+60 de minute zilnic.

Regula 2: Alimentele pe care le consumi trebuie sa fie de cea mai buna calitate: bio sau traditionale.

Regula 3: Exclude alimentele cu aditivi (E-uri).

Regula 4: Exclude complet alimentele rafinate: zaharul, faina alba, sarea extrafina, margarina, uleiul rafinat si toate alimentele care le contin.

Regula 5: Consuma urmatoarele alimente permise:
- cereale integrale,
- fructe,
- legume,
- zarzavaturi,
- lactate,
- preferabil cele fermentate (iaurt, chefir, sana, lapte batut, branza de vaci),
- oua (3 pe saptamana), 
- ciuperci,
- miere,
- peste (2-3 mese pe saptamana),
- carne (1-2 mese pe saptamana).

Regula 6: Ideal, ar trebui sa iei 2 mese pe zi: intre orele 10:00 si 11:00 si 18:00 si 19:00, pentru a nu suprapune fazele de ingestie, absorbtie, metabolizare si eliminare. 

Regula 7: Cerealele, leguminaceele (soia, fasole, mazare, linte, bob), carnea si pestele se prepara cu tratamente termice usoare: cuptor, aburi, fierbere. Celelalte alimente se consuma crude, cu exceptia persoanelor care au afectiuni gastrointestinale. 

Regula 8: Cantitatea portiilor se calculeaza in functie de obieceiul alimentar anterior pe l-ai avut:pentru a pune organismul "in dificultate" si pentru a-l determina sa consume din rezervele proprii, trebuie sa te raportezi la propriile obiceiuri alimentare: sa reduci cu 25% - 50% ratia alimentara fata de obiceiul de pana acum.

Regula 9: In alimentatie trebuie sa predomine cerealele si fructele.

Regula 10: Foarte important: trebuie sa mesteci indelung fiecare bol alimentar (de 10-15 ori), inainte de a-l inghiti.

Regula 11:  Dimineata pe stomacul gol, bea 300-400 ml apa plata. 

Regula 12: Intre mese, consuma sucuri proaspete sau ceaiuri de fructe.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pavel chirila dieta alimentara dieta bazata nutritional alimente bio
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1542 (s) | 23 queries | Mysql time :0.023038 (s)