Magazin

WhatsApp da datele utilizatorilor catre Facebook

Publicat: 26 aug. 2016

Serviciul de mesagerie online WhatsApp va furniza catre compania mama Facebook informatiile personale ale utilizatorilor, inclusiv numarul acestora de telefon, o masura menita sa le permita companiilor care vor sa-si faca publicitate sa trimita mesaje comerciale catre posesorii de cont, via Facebook. Cei peste un miliard de utilizatori ai aplicatiei vor fi notificati de aceasta masura incepand de astazi, avand la dispozitie 30 de zile sa isi dea acordul.

Utilizatorii pot opta ca informatiile lor personale sa nu fie folosite pentru a li se arata reclame pe Facebook, insa nu au optiunea de a impiedica WhatsApp sa dea numarul lor de telefon catre Facebook.

„Exploram modalitati care sa va permita sa intrati in contact cu firme care conteaza pentru dumneavoastra, oferindu-va, in acelasi timp, o experienta a utilizarii platformei noastre fara interferenta unor bannere publicitare sau a unor mesaje spam”, a declarat un purtator de cuvant al WhatsApp.

Planul este ca reclamele sa apara drept postari pe pagina de Facebook a utilizatorilor, nu si in casuta de mesaje WhatsApp. Persoanele care folosesc Facebook si al caror numar de telefon se afla in baza de date a unei firme vor vedea reclame de la companiile respective pe pagina lor de cont. Serviciul WhatsApp va ramane separat de celelalte aplicatii de chat ale Facebook precum Messenger sau Instagram.

Insa numerele de telefon ale utilizatorilor de WhatsApp vor fi folosite de toate aplicatiile Facebook, cel mai probabil pentru a-i sugera detinatorului de cont sa intre in contact pe reteaua de socializare cu oamenii pe care ii are in lista de contacte ale telefonului si care folosesc si alte servicii ale companiei.

„Nu vom posta numarul tau de telefon nicaieri, nici macar pe Facebook si nu vom imparti, vinde sau da numarul tau de telefon catre advertiseri”, se arata intr-un comunicat al WhatsApp.

Potrivit companiei, toate mesajele transmise prin aceasta aplicatie sunt criptate si nu pot fi citite decat de cel care le-a trimis sau le-a primit. Acest lucru impiedica firmele sa furnizeze reclame in functie de cuvintele cheie intalnite in text, asa cum se intampla pe Facebook sau Google.

Ceea ce ramane neclar este daca WhatsApp va permite companiilor sa trimita mesaje comeriale catre utilizatorii care folosesc deja serviciile companiei respective – de exemplu unei banci la care utilizatorul de WhatsApp are un cont, si care ar putea sa-i trimita notificari asa cum se face, in prezent, prin SMS.

In anuntul facut de WhatsApp, compania ii asigura pe utilizatori ca mutarea va insemna conectarea cu mai multi prieteni pe retelele de socializare ce tin de Facebook si ocazia de a vedea reclame care sunt cu adevarat relevante pentru interesele lor.

Utilizatorii au o luna la dispozitie sa accepte sau sa respinga propunerea  WhatsApp.



loading...

Adauga un comentariu