News Flash:

Zece alimente impotriva bolilor de inima

7 Septembrie 2009
1058 Vizualizari | 0 Comentarii
Zece alimente impotriva bolilor de inima
Cele mai benefice zece alimente, pentru sanatatea inimii, conform health.com.

1. Fulgii de ovaz - incepeti ziua cu o portie de fulgi de ovaz, care sunt bogati in acizi grasi de tipul omega-3, acid folic si potasiu. Continand si fibre, fulgii de ovaz scad nivelul colesterolului si curata arterele. Puteti sa-i amestecati cu o banana, asta ca sa adaugati inca patru grame de fibre mesei.

2. Somonul - Un alt aliment bogat in acizi de tipul omega-3 dar si in antioxidanti, somonul reduce tensiunea arteriala si ajuta la coagularea sangelui. Daca il consumati de doua ori pe saptamana, reduceti cu o treime riscul de a muri in urma unui atac de cord. Puteti inlocui somonul si cu alt peste ca macroul, tonul, herringul sau cu sardine.

3. Avocado - Adaugati putin avogado la sandvisul dumneavoastra, pentru a evita problemele cardiovasculare. Acest fruct ajuta la arderea grasimilor din organism si contine beta-caroten si lycopen, antioxidanti foarte benefici pentru sanatatea inimii.

4. Uleiul de masline - Bogat in grasimi monosaturate, uleiul de masline ajuta la reglarea nivelului de colesterol. Un studiu international recent a concluzionat ca oamenii din regiunea Creta a Greciei sunt cei mai putin predispusi la boli cardiovasculare, pentru ca folosesc zilnic ulei de masline atunci cand gatesc, chiar si la prajituri.

5. Fructe cu coaja lemnoasa - Alunele, nucile, migdalele sunt de asemenea bogate in omega-3, in grasimi mono si polisaturate dar si in fibre. La fel ca uleiul de masline, ele sunt o sursa buna de grasimi sanatoase pentru organism.

6. Fructe de padure - Afinele, zmeura, capsunele si mai toate fructele de padure sunt bogate in substante antiinflamatorii care reduc riscul de boli cardiovasculare, dar si de cancer.

7. Fasolea uscata - Lintea, fasolea uscata alba sau neagra, nautul, toate sunt bogate in fibre, omega-3 si calciu.

8. Spanacul - Consumul regulat de spanac va mentine silueta in forma pentru ca acest aliment este bogat in fibre, luteina, acid folic, potasiu si are putine calorii. Conform unui studiu la care au participat 15.000 de oameni cu obiceiuri alimentare diferite, indivizii care mananca spanac regulat isi reduc riscul de boli cardiovasculare cu 25%.

9. Seminte de in - Bogate in omega-3 si omega-6, semintele de in sunt foarte benefice pentru inima, consumate la micul dejun, pe langa fulgi de ovaz sau cereale integrale.

10. Soia - Soia este bogata in proteine si scade nivelul colesterolului din sange. Tofu este excelent pentru organism dar si laptele de soia, care este bogat in luteina si nutrienti.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1297 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018207 (s)

loading...