News Flash:

"Ziua de Iasi" va prezinta modalitatea prin care puteti intra in posesia ajutorului banesc pentru plata energiei termice.

23 Noiembrie 1999
845 Vizualizari | 0 Comentarii
•Pina pe 25 noiembrie, administratorii asociatiilor de locatari vor trebui sa centralizeze si sa inainteze Primariei Iasi situatia pentru acordarea cupoanelor pentru plata energiei termice categoriilor defavorizate, ajutor banesc prevazut prin Ordonanta de Urgenta nr. 162/1999. Prin prevederile respectivului act normativ, ajutoarele banesti vor fi acordate in functie de veniturile nete lunare, calculate pentru fiecare membru al familiei. Pentru un venit net lunar pina in 450.000 de lei, ajutorul banesc aferent este 335.000 de lei/familie; intre 450.001 - 600.000 de lei - ajutor de 200.000 de lei/familie iar pentru venituri nete lunare cuprinse intre 600.001 - 750.000 de lei se acorda 100.000 lei/familie. Ajutorul banesc atribuit prin OU nr. 162/1999 asigura acoperirea in proportie de 50 - 70 % a cheltuielilor pentru energia termica, diferenta urmind sa fie suportata de locatari. Ajutorul banesc nu presupune obtinerea sumei in numerar ci introducerea acesteia in calculul facturilor pentru consumul de energie termica.

•Documentele necesare

Actele necesare pentru obtinerea ajutorului banesc sint:
1) cererea tip ce se obtine de la administratorii asociatiilor de proprietari sau de la administratorii desemnati de Administratia de Cladiri din subordinea RA Termoficare. Trebuie precizat faptul ca solicitantii cupoanelor nu vor trebui sa mai stea la cozi interminabile pentru a intra in posesia acestora. Administratorii vor prelua formularele tip de la sediul DAFIS, din strada Smirdan nr. 5;
2) copii ale documentelor de identitate (carte de identitate, buletin de identitate, adeverinta provizorie de identitate, certificat de nastere pentru copiii sub 14 ani);
3) acte de venit pentru luna octombrie (adeverinte de salariat cu salariul net, adeverinte de salariu realizat prin conventii civile, cupoane de pensie, de somaj sau alocatie de sprijin, taloane privind ajutorul acordat persoanelor handicapate precum si salariul de insotitor ale acestora, adeverinte de elev sau student, adeverinte pentru burse scolare sau studentesti). Nu se iau in calculul venitului alocatiile suplimentare, bursele de merit precum si ajutorul social. Persoanele care au un venit vor completa cu "0" coloanele corespunzatoare din cererea tip, aceasta avind caracter de declaratie pe propria raspundere. In cazul in care se va constata ca declaratiile de venit nu corespund realitatii, declarantii sint pasibili, potrivit reglementarilor OU nr. 162/199, de amenzi cuprinse intre 1 - 10 milioane de lei;
4) acte de spatiu (contract de inchiriere, documente de proprietate);
5) confirmarea presedintelui de asociatie sau a administratorului ca numarul de persoane inscris in cerere este real (rubrica separata din cererea tip);
6) un dosar.
Ajutorul banesc se va acorda prin borderourile de plata pe care le va primi presedintele asociatiei de locatari, urmind ca acesta sa completeze respectivele documente cu cheltuielile de intretinere precum si suma maxima acordata prin OU nr. 162/1999. Diferenta intre cele doua sume va fi suportata de catre beneficiarul ajutorului banesc.

•Etapele completarii dosarului pentru obtinerea ajutorului banesc

La completarea cererii tip, solicitantul trebuie sa inscrie pe prima pagina informatii privind identitatea proprietarului locuintei sau a titularului contractului de inchiriere. La cel de-al doilea punct urmeaza insiruirea identitatilor tuturor membrilor familiei alaturi de data nasterii si codul numeric personal inscriptionat in buletinul de identitate. In tabelul de la punctul 3 vor fi trecute veniturile realizate de membrii familiilor in luna octombrie si vor fi incadrate in codurile mentionate la pagina 4. Al patrulea punct din cererea tip urmareste inscrierea altor venituri realizate din activitatile din agricultura, cresterea animalelor, depozite bancare, valorificarea unor bunuri in proprietate. Dupa completarea cererii tip, solicitantul va anexa actele doveditoare si va inmina dosarul administratorului asociatiei de locatari care va verifica veridicitatea datelor mentionate.
Ovidiu MARDARE
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1496 (s) | 22 queries | Mysql time :0.034813 (s)