O nouă provocare pentru statul român și Ministerul Educației. În contextul crizei care paște întreaga Europă, România trebuie să reconfigureze un domeniu esențial pentru redresarea rapidă a economiei. Într-o perioadă în care tot mai mulți părinți au greutăți în a susține copiii la școală, într-o perioadă în care unii părinți își retrag copiii din cauza lipsurilor financiare, este cazul ca instituțiile statului să intervină. România trebuie să acorde facilități elevilor cu nevoi speciale, celor proveniți din familii defavorizate sau dezorganizate, dar care vor să meargă la școală. De asemenea, este nevoie ca statul să investească în rechizite, în produse școlare care să stimuleze prezența copiilor la cursuri. Este timpul ca tinerii cu nevoi să fie salvați, să fie sprijiniți pentru a avea un viitor în această țară. Iar asta nu este tot.
Trebuie regândită și zona de sistem pe învățământul profesional, cel legat de meserii. În condițiile în care România duce o lipsă acută de specialiști, statul trebuie să vină cu inițiative și cu propuneri noi pentru stimularea tinerilor pe domeniile esențiale. Fie cresc bursele acordate în acest domeniu educațional, fie, cu ajutorul patronatelor, să se identifice domeniile unde este nevoie de forță de muncă. Sunt măsuri simple, dar absolut necesare pentru a putea preîntâmpina efectele unei crize severe.
Am atras atenția în mai multe rânduri asupra problemelor din învățământul românesc, probleme care par că se acutizează în loc să-și găsească o rezolvare. Ministerul Educației, prin actualul ministru Sorin Cîmpeanu, pare că bate pasul pe loc, în loc să vină cu propuneri și soluții.
Ca să treci de criză trebuie să investești în resursa umană. Soluții se găsesc întotdeauna, trebuie doar dorință și inițiativă!
–
Marius Eugen OSTAFICIUC, deputat PSD de Iași