Librăria online LIBREX, una dintre cele mai importante de piața din România, aniversează în august 11 ani de la înființare, ocazia perfectă pentru a dezvălui una dintre cele mai mari reușite: serviciul de livrare în străinătate. Librăria online LIBREX a fost înființată în anul 2010 de către Ionuț Radu, unicul asociat până în prezent, cu o investiție de 30000 euro. Compania a avut o creștere liniară, iar în ultimii doi ani a depășit toate așteptările, chiar și în ciuda pandemiei de Coronavirus. Astfel, timp de un an, din 2020 până în 2021, LIBREX a oferit transport gratuit la orice comandă în țară și a avut doar de câștigat: 120000 de colete livrate, 312000 de cărți vândute și 1 milion de euro venituri la finalul anului 2020.
Creșterea impresionantă a vânzărilor a influențat și grăbit decizia mutării într-un nou sediu și într-un nou depozit, mult mai încăpător, astfel încât librăria să poată oferi cât mai multe tiluri clienților dornici de citit.
Deoarece foarte mulți clienți din afara granițelor și-au dorit să se bucure de cărți la prețuri excelente, în urma cererilor tot mai crescute din ultimii ani, s-a luat decizia lansării serviciului de livrări în străinătate, mai exact în Uniunea Europeană. Cărțile ajung garantat în două zile lucrătoare, indiferent de destinație.
Pentru acest serviciu, LIBREX a decis extinderea personalului din depozit cu 20% și optimizarea softului pentru comenzi, măsuri extrem de necesare. Se preconizează că volumul livrărilor din afara țării va fi de cel puțin 1500 de comenzi lunare, iar pentru 2022, compania dorește ca serviciul de livrări în străinătate să atingă o pondere de 12-15% din totalul comenzilor.
Totodată, până la finalul anului, librarie online LIBREX și-a propus să dezvolte segmentul de cărți în limba engleză și să diversifice oferta, oferind spre vânzare în produse de papetărie, jocuri și jucării.
Ca în fiecare an, aniversarea LIBREX nu putea trece neobservată, astfel că timp de 11 zile se oferă surprize deosebite. Una dintre acesta este transportul gratuit indiferent de comandă, diverse cadouri cum ar fi sacoșe de pânză deosebite și multe altele pe care le poți descoperi în fiecare zi dacă urmărești site-ul LIBREX și conturile rețelelor de socializare ale librăriei.
„Librex este un business născut din pasiunea mea pentru cărţi, iar cartea CEO-ului de la Zappos, Tony Hsieh, „Cum să livrezi fericire”, pe care am citit-o chiar în anul înfiinţării companiei, m-a făcut să realizez că îmi doresc să livrez oamenilor cărţi şi să le pun la dispoziţie o platformă unde să îşi poată găsi cărţile dorite, la cele mai mici preţuri.
Creşterea noastră a fost liniară şi sănătoasă, însă compania a cunoscut adevărate boom-uri în ultimii trei ani. Eliminarea taxei de transport la orice comandă, oriunde în ţară, a influenţat poate cel mai mult aceste creşteri. Ceea ce s-a dorit a fi un gest de solidaritate faţă de cititori la începutul pandemiei (pe care l-am menţinut timp de un an, fiind singurul agent economic care a făcut acest lucru) s-a transformat într-o oportunitate de dezvoltare, dublu motiv de bucurie pentru noi – am fost alături de cititori într-o perioadă dificilă, iar compania a crescut exponenţial.”, Ionuţ Radu, fondator Librex.