Sunt o multitudine de legende in ceea ce priveste relatia ospatar-client. Multe dintre ele au si un sambure de adevar. Iata 20 de secrete dezvaluite multe dintre ele sub protectia anonimatului, citate de site-ul rd.com.
1. „Majoritatea restaurantelor, dupa ora 20:00, servesc numai cafea decofeinizata. Nimeni nu vrea sa curete doua recipiente la ora asta. Voi aduce o tava cu 12 cescute si voi servi din ea si celor care au comandat cafea obisnuita si celor care au comandat fara cofeina”. – Charity Ohlund, fosta ospatarita in Kansas City.
2. „Punem zahar in meniurile pentru copii pentru a fi mai gustoase si sa le placa mult. Punem si mai mult zahar in aluatul pentru pizza”.
3. „Daca un vegetarian ne intreaba daca avem supa de legume, o sa spunem DA, chiar daca nu avem. Oricum nu-si va da seama de diferenta”.
4. „Foarte multe restaurante pun la specialistatea casei orice se apropie de expirare. Fiti atenti la supe sau ciorbe. Daca sunt cu peste sau cu ceva deosebit, inseamna ca acele ingrediete trebuie sa > repede”. – Kathy Kniss, ospatarita cu 10 ani vechime in Los Angeles.
5. „Acum ca am experienta de lucru in restaurant nu o sa mai cer niciodata lamaie intr-o bautura. Toata lumea pune mana pe ele, dar nimeni nu le spala. Se dezlipeste eticheta, se taie si se pune la pahar”. – Charity Ohlund.
6. „N-am vazut pe nimeni facand ceva mancarii, insa am vazut ospatari care, daca nu placeau un client, il sicanau cu cartea de credit. Am vazut vazut clienti facuti de rusine in fata partenerului de afaceri dupa ce ospatarul venea sa-l intrebe daca nu are alt card pentru acela nu are bani”. – Charity Ohlund.
7. „In unele locuri sosurile pentru salata sunt luate de la en-gros, li se adauga cateva ingrediente apoi sunt servite la menu ca
8. „Vrei sa enervezi un chelner? Cere-i ceai fierbinte. Trebuie sa iei un ibric, sa fierbi apa, sa tai lamai, sa pui miere, sa aduci cescuta si lingurita. Cam mult de munca, pentru un bacsis mic!” – Christopher Fehlinger, sef de sala la un restaurant din New York City.
9. „In multe restaurante banii se impart. Asa ca daca nu esti multumit de ospatar, ii tai de pe lista si pe barmanul care ti-a facut bautura, si pe bucatar, si pe fata de la receptie. Si poate ca ei au fost draguti cu tine”. – Christopher Fehlinger.
10. „Lumea crede ca daca mancarea nu vine la timp este vina chelnerului. Ei bine, in noua din zece cazuri este din cauza celor de la bucatarie”.
11. „Cand sunt cu o doamna care nu-i este sotie, clientii sunt mai generosi cu ospatarii. Probabil pentru ca-si inchipuie ca noi stim ca doamna nu e sotia”. – Caroline Radaj, chelnerita la un club privat din Milwaukee.
12. „Evitati zilele de sarbatoare, ca 8 martie, Sf. Valentin. E foarte aglomerat si nimeni nu mai da atunci atentie calitatii. Nici a serviciilor, nici a mancarii. In plus, sunt o multime de oferte speciale, mult mai costisitoare la pret decat intr-o zi obisnuita”.
13. „Daca restaurantul este plin, iar copilul dvs. nehotarat sau timid, comandati in locul lui. Nu putem astepta dupa copii sa se hotarasca sau sa auziti ce spune. Sunt multi clienti care tipa dupa mine sa ma duc si la masa lor”. – Derek Dudley, ospatar la o pizzerie din Phoenix.
14. „Daca doriti sa comandati peste in prima sau in ultima zi a saptamanii, ar fi mai bine sa intrebati personalul in ce zi se aduce comanda noua. De obicei, comanda se face lunea, asa ca cea mai buna perioada pentru a comanda peste este marti-vineri”. – Steve Dublanica, ospatar de la varsta de 13 ani.
15. „Nu avem voie sa le spunem clientilor ca noua, personal, nu ne place un fel de mancare. Daca intrebati un chelner ce-i place, iar el va raspunde
16. „Daca te uiti dupa un anumit chelner, iar colegul iti spune ca s-a dus sa caute ceva in camara, cu siguranta este dus sa fumeze”.— Charlie Kondek, fost chelner in Michigan.
17. „Daca cineva comanda o bautura cu gheata care este mai greu de facut, cei mai multi va vor spune ca s-a terminat. Cand insa veti comanda apa plata, isi vor aminti brusc ca mai este totusi ceea ce ati comandat prima data, de frica sa nu piarda bacsisul”. – o chelnerita la un restaurant cu specific mexican, din Manhattan.
18. „Daca faci nazuri ca supa nu e bine incalzita si o dai inapoi la bucatarie, s-ar putea ca lingura ta sa fie tinuta in apa fierbinte. Asa ca vei avea senzatia – dureroasa chiar – ca supa e intr-adevar fierbinte”.
19. „Daca ati cerut desert facut in casa, probabil ca veti primi. Dar exista si posibilitatea ca patiseria care a facut desertul sa fie la 5 kilometri distanta”. – Charity Ohlund.
20. „Ne face o reala bucurie ca te-ai simtit bine in restaurantul nostru. Dar dupa ce ai mancat, ar fi bine sa si pleci. Dupa ce se termina filmul, mai ramai in cinematograf?!” – un chelner de la un restaurant din Chicago.