Local

46 de noi cazuri de COVID-19 în județul Iași în ultimele 24 de ore

Publicat: 08 sept. 2021
Clădirea Spitalului de Boli Infecțioase Iași și o eprubetă cu sânge pe care scrie varianta Delta
133 noi cazuri de COVID-19 în ultimele 24 de ore în Iași! Câte persoane au murit

Conform datelor oferite de Institutul Naţional de Sănătate Publică, până astăzi, 08 septembrie 2021, pe teritoriul judeţului Iaşi au fost confirmate 43453 cazuri cu persoane infectate cu Covid-19 (cu 46 cazuri în plus faţă de ziua precedentă). În ultimele 24 de ore nu s-au depistat  tulpini Delta la persoane confirmate pozitiv cu Covid-19.

Dintre cazurile confirmate pozitiv și internate, în ultimele 24 de ore s-au efectuat 14  externări.

În judeţul Iaşi, în ultimele 24 de ore s-a înregistrat 1 deces în rândul persoanelor confirmate pozitiv, numărul total de decese fiind 958.

În ceea ce privește solicitările de testare ale pacienţilor care prezintă  simptomatologie specifică noului coronavirus, încărcate de medicii de familie pe platforma CAPESARO,  menționăm că în ultimele 24 de ore, Serviciul Județean de Ambulanță Iași a efectuat 26 recoltări la domiciliu.

 

În cadrul Campaniei de vaccinare împotriva COVID 19, desfășurată la nivelul judetului Iaşi, conform datelor centralizate, până în prezent au fost efectuate 411226 de vaccinări. Din acest numarul total de persoane vaccinate, 219970 au fost vaccinate cu doza I și 191256 cu doza II. Pe data de 07 septembrie 2021 au fost vaccinate 339 de persoane. Mentionam ca 225 persoane au primit doza I și 114 persoane au primit doza a II-a. Cu privire la administrarea vaccinului Johnson & Johnson, până în momentul de față au fost efectuate 24283  de vaccinari, 131 doze fiind administrate în ultimele 24 de ore. De la începutul campaniei de vaccinare s-au înregistrat 469 de reacții adverse ușoare.

 

Referitor la gradul de ocupare al paturilor (inclusiv paturi ATI) din spitalele suport COVID-19, conform raportărilor, astăzi, 08 septembrie 2021, sunt ocupate  137 paturi din care 19 sunt paturi ATI (din care 3 paturi ATI sunt ocupate la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași).

Situaţia cu privire la gradul de ocupare pentru paturile ATI este următoarea:

  • 8 paturi ATI la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase
  • 4 paturi ATI la Spitalul Municipal Paşcani
  • 4 pat ATI la Spitalul de Neurochirurgie

În momentul de faţă sunt libere 5 paturi ATI:

  • 1 pat ATI la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase
  • 2 paturi ATI la Spitalul Municipal Paşcani
  • 2 paturi ATI la Spitalul “Sf. Spiridon”

 

Pentru persoanele depistate pozitiv cu noul coronavirus, în unitățile sanitare sunt puse la dispoziție 163 de paturi, dintre care 97 de paturi pentru bolnavii confirmați pozitiv cu COVID-19 (CF Pascani – 22 paturi, CF Iasi – 15 paturi, Spitalul Orasenesc Harlau – 12 paturi, Spitalul de Pneumologie – 28 paturi, Spitalul de Boli Infectioase – 20 de paturi) și 67 de paturi în zonele rosii destinate pacienților cu alte patologii și confirmati pozitiv cu COVID-19.

 

La Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon”, centru suport COVID-19 pentru bolnavii care au nevoie de asistenţă medicală de specialitate, nu sunt ocupate paturile ATI.

In momentul de față nu sunt persoane confirmate pozitiv cu noul coronavirus care urmează tratamentul prin dializă în staţia de dializă de la Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” Iaşi.

La Spitalul Clinic de Obstetrica si Ginecologie “Elena Doamna” Iasi, centru suport COVID-19 pentru gravidele care au nevoie de asistenţă medicală de specialitate, nu sunt ocupate paturile ATI. În ceea ce privește zona medicală, menționăm că este ocupat 1 pat.

In zona ATI Covid de la  Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași, sunt ocupate 3 paturi ATI. În ceea ce privește zona medicală Covid de la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași, nu sunt ocupate cele 5 paturi.

 

Conform datelor centralizate la nivelul Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi, astăzi,               08 septembrie 2021, un număr de 431 de persoane se află în izolare, iar 279 de persoane sunt carantinate la domiciliu.

Până în prezent, Direcţia de Sănătate Publică Iaşi a emis în total 43881 de decizii pentru persoanele aflate în izolare şi 44328 de decizii pentru persoanele aflate în carantină.

***

Instituţia Prefectului Judeţului Iaşi şi Direcţia de Sănătate Publică Iaşi recomandă tuturor cetăţenilor să trateze cu maximă seriozitate pericolul determinat de infectarea cu noul coronavirus, să semnaleze către autorităţi cazurile în care sunt încălcate normele sanitare şi să îndemne celelalte persoane să respecte toate măsurile de protecţie.

 

***

 

Pentru suspendarea temporară a măsurii de carantină, cei interesați vor transmite pe adresa de e-mail [email protected] următoarele acte necesare pentru obținerea derogării:

Acte obligatorii la orice derogare:
1. Cerere de suspendare a carantinei în care se expune motivul solicitării – CERERE DEROGARE CARANTINA
2. Dovada carantinării care se eliberează în punctul de trecere a frontierei.
3. Copii ale cărților de identitate ale persoanelor pentru care se solicită suspendarea carantinei.
4. Date de contact ale solicitantului (adresa de mail, nr. de contact).

Acte în plus, în funcție de motivul solicitării derogării de la carantinare:
A. Pentru părăsirea țării: data și după caz intervalul orar la care se intenționează trecerea prin punctul de frontieră, punctul de frontieră tranzitat, mijlocul de transport folosit (auto personal: nr.de înmatriculare; transport comun rutier sau feroviar, transport aerian:bilet de transport).
B. Pentru urgențe medicale: documente medicale justificative, dovada programării cu dată și oră, eventual interval orar la medic pentru investigații/tratamente sau proceduri medicale care nu pot fi amanate.
C. Pentru efectuare test RT-PCR COVID-19: dovada programării la unul din laboratoarele autorizate (pentru cei din zona roșie: a-8-a zi de carantină; pentru cei din zona galbenă: în oricare dintre zilele perioadei de carantinare).
D. Pentru alte evenimente: documente care să dovedească celeritatea derogării de la măsura carantinei (certificat de deces – pentru înmormântări; dovada programării la SPCLEP – pentru preschimbare documente de identitate, permise auto).

Actele se trimit numai online pe adresa de mail [email protected] Analiza și soluționarea cererii se efectuează în decurs de 24 ore de la depunere pentru zilele de luni-vineri și in decurs de 48 ore în timpul week-end-ului.

Vă informăm că solicitarea nu va fi analizată până când nu se trimit toate documentele solicitate.

În urma analizei dosarului, suspendarea temporară se poate face doar de la măsura carantinei, nu şi de la măsura izolării.

Pentru cetăţenii din Republica Moldova,vă informăm că puteti solicita eliberarea/schimbarea certificatelor de naştere/căsătorie,paşapoarte,cărţi de identitate eliberate de autorităţile din România şi pe teritoriul Republicii Moldova la consulatele României din Chişinău, Cahul sau Bălţi.

Pentru informații suplimentare (altele de cele menționate mai sus) puteți apela numărul 0755 222 120, de luni până vineri, în intervalul orar 8-16.

***

Recomandarea pentru cetăţeni este să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia TELVERDE –0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

În acelaşi timp, începând cu 4 iulie 2020 cetăţenii au la dispoziţie şi linia telefonică TELVERDE 0800.800.165 dedicată special sesizării neregulilor în context COVID-19.

La nivelul Judeţului Iaşi, numărul de telefon la care se poate apela CJCCI Iaşi, 24/24 ore, este: 0232.256.265.





Adauga un comentariu