Exista numeroase intrebari pe care antreprenorii si le pun atunci cand vine vorba despre SEO si cum ii poate ajuta in afacerea pe care o au. De aceea, inca de la inceput, este important de mentionat faptul ca o optimizare SEO poate ajuta pe orice proprietar de afacere mica sau mare sa creeze site-uri web rapide, solide si usor de utilizat, care sa se claseze cat mai sus in motoarele de cautare, ceea ce la randul sau ajuta la aducerea clientilor potentiali pe site-ul lor si, in cele din urma, creste ratele de conversie.
De asemenea, SEO ajuta la cresterea increderii in afacerea respectiva, deoarece utilizatorii motoarelor de cautare tind sa acorde mai multa atentie unui site care se afla pe prima pagina afisata pe motoarele de cautare decat in acelea care nu apar acolo.
Daca esti proprietarul unei afaceri mai mici si vrei sa treci la nivelul urmator, atunci este recomandat sa apelezi la SEO pentru a-ti crea o prezenta web puternica, sa iti depasesti competitorii si sa castigi noi clienti.
In cele ce urmeaza vei afla primele 5 beneficii cheie ale SEO pentru afacerile mici:
- Site-uri prietenoase
SEO te va ajuta sa creezi un site web usor de utilizat. Daca si tu credeai ca SEO nu inseamna decat optimizarea motoarelor de cautare, atunci trebuie sa stii ca se refera si la imbunatatirea experientei utilizatorului. Site-urile bine structurate il indeamna pe utilizator sa petreaca mai mult timp acolo, astfel ca este scazuta rata de respingere si creste numarul vizualizarilor pe pagina. In mod similar, continutul relevant va fi pe placul utilizatorilor, caci astfel ei vor putea gasi raspunsuri la intrebari sau vor fi ajutati sa gaseasca exact ceea ce cauta pe site-ul respectiv.
- Aduce mai multi clienti
Cum este normal, unul dintre principalele roluri ale unui site web este acela de a te distinge de concurenta si de a creste numarul de clienti. Iar afacerile care beneficiaza de SEO pentru magazin online au mai multi clienti si se dezvolta de doua ori mai repede decat cele care nu au. SEO este probabil cea mai eficienta si accesibila strategie de marketing care exista astazi. Mai mult decat atat, va aduce clienti care cauta in special produsul sau serviciul pe care il oferi.
-
Rata de conversie mai buna
Site-urile optimizate SEO se incarca mai rapid, sunt usor de citit si de navigat si vor fi afisate corect in aproape toate tipurile de dispozitive, inclusiv smartphone-uri si tablete. Aceste site-uri sunt mai susceptibile sa atraga atentia cititorilor sau a vizitatorilor, adica au mai multe sanse sa aduca clienti fideli, abonati si vizitatori care se intorc.
-
Face cunoscut brand-ul
Unul din avantajele obtinerii unui loc mai ridicat in clasament este constientizarea brand-ului respectiv. Cand site-ul apare pe prima pagina a motoarelor de cautare, precum Google, Yahoo sau Bing, clientii potentiali sunt mai susceptibili sa aiba incredere in brand-ul tau, decat in altul care nu are o prezenta web puternica.
-
Depaseste concurenta
Sa luam un exemplu de doua afaceri care se afla in acelasi domeniu, vand produse similare, la preturi similare. Una are un site web optimizat, in timp ce cealalta afacere nu. Avand in vedere ca cele doua afaceri sunt asemanatoare, care crezi ca va atrage mai multi clienti? Care dintre cele doua va avea succes?
Motoarele de cautare si SEO sunt foarte puternice. Iar daca site-urile concurente fac marketing SEO, tot ceea ce iti ramane de facut este sa te intrebi de ce tu nu ai investit inca intr-o astfel de strategie.