Lifestyle

5 vitamine de care are nevoie pielea in sezonul rece

Publicat: 19 nov. 2020

Pielea semnalează o lipsă de vitamine prin uscăciune, erupții, paloare sau roșeață, precum și semne premature de îmbătrânire. Este aproape imposibil să obțineți cantitatea optimă de vitamine numai din alimente. Această problemă trebuie abordată într-un mod complex: mâncați o dietă echilibrată, beți complexe de vitamine și suplimente alimentare, utilizați produse cosmetice cu formule de vitamine.

Vitamina A

Vitamina A s-a impus ca un luptător eficient împotriva acneei și post-acneei, precum și a semnelor de îmbătrânire. Accelerează procesul de regenerare a țesuturilor, luminează petele de vârstă, ajută la netezirea ridurilor și la producerea de colagen. Sursele bune ale acestei vitamine sunt cartoful dulce, varza, dovleacul, caisele uscate, ficatul de cod, gălbenușurile de ou.

Vitamina B1

Stresul provoacă adesea erupții și roșeață a pielii. Vitamina B1 contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos uman. Favorizează elasticitatea pielii, combate ridurile fine și iritațiile. Conținut în boabe de grâu încolțite, semințe de floarea-soarelui și de susan, fistic și orez brun.

Vitamina B7

Vitamina B7 – aliasă biotină și „vitamina frumuseții” – este unul dintre cei mai populari ajutători în menținerea sănătății pielii, părului și unghiilor. Se îmbunătățește vizibil tenul și face firma de piele. Mai ales biotina se găsește în ficatul de pui și gălbenușurile de ou.

Vitamina C (acid ascorbic)

Vitamina C este o adevărată băutură energizantă pentru piele. Acidul ascorbic este implicat într-o varietate de procese corporale ca un puternic antioxidant și stimulent al colagenului. Cosmeticele cu vitamina C hidratează perfect pielea, sporesc eficacitatea produselor de protecție solară, luminează petele de vârstă și urmele post-acneice. Cea mai concentrată cantitate de acid ascorbic se găsește in boia, cătină și coacăze negre.

Vitamina E

Vitamina E este adesea recomandată de cosmetologi și dermatologi. Are proprietăți antioxidante, previne deshidratarea pielii și accelerează vindecarea rănilor. Se găsește în cătină, cereale, migdale și avocado.

În plus, în toamnă va fi util să adăugați suplimente de vitamine în dieta zilnică, ceea ce va face pielea și părul frumoase și strălucitoare din interior. Mai mult, corpul este conștient de faptul că cantități adecvate de vitamina E, biotină, zinc și seleniu sunt extrem de importante pentru frumusețea ta. Dar nu mulți oameni știu că este posibil să se obțină un rezultat vizibil din aportul lor numai în combinație cu vitamina C. Împreună funcționează ca un scut puternic împotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi, protejând toate țesuturile corpului de îmbătrânire. În plus, aceste vitamine și oligoelemente sunt implicate în sinteza colagenului, o proteină esențială care face pielea noastră fermă și tânără.





Adauga un comentariu