News Flash:

6 alimente bogate in colesterol rau

23 Mai 2018
733 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6586 RON (-0.0004)
USD: 4.0976 RON (+0.0122)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Alimente bogate in colesterol rau

Colesterolul rau (LDL) poate duce la formarea placii ateromatoase, provocand boli cardiovasculare severe. Prin urmare, este necesar sa reglezi nivelul acestei lipide pentru a evita complicatiile.

Acumularea placilor la nivelul arterelor poarta denumirea de hipercolesterolemie, o boala care afecteaza numeroase persoane in prezent. Pentru a preveni aceasta problema, este important sa eviti consumul de alimente bogate in colesterol rau.

In anumite cantitati, colesterolul este o grasime necesara organismului. Aceasta lipida este secretata de ficat, insa poate fi obtinuta si din alimentatie.

Colesterolul ajuta la producerea acizilor biliari si la functionarea sistemului cardiovascular, contribuind, de asemenea, la o serie intreaga de procese esentiale pentru mentinerea sanatatii organismului.

In cantitati excesive, colesterolul poate cauza dezechilibre majore. Prin formarea placii de aterom, aceasta lipida creste in mod alarmant riscul de boli coronariene.

Pentru a preveni complicatiile, este important sa recunosti simptomele hipercolesterolemiei si sa stii ce alimente tind sa mareasca nivelul de colesterol din sange.

Ce este colesterolul rau (LDL)?
Lipoproteinele cu densitate joasa (LDL), cunoscute sub denumirea de colesterol rau, reprezinta un tip de grasime care se acumuleaza la nivelul arterelor. Acestea duc la formarea placii de aterom, unul dintre principalii factori de risc pentru sistemul cardiovascular. Avand in vedere modul in care se dezvolta, colesterolul marit este considerat un ucigas tacut.

Se considera ca o persoana are hipercolesterolemie atunci cand nivelul sau de colesterol rau depaseste 130 mg/dl. Problemele pot aparea si atunci cand colesterolul bun (HDL) are valori mai mici de 35 mg/dl la barbati si 40 mg/dl la femei.

Simptomele colesterolului marit

Semnele clinice ale colesterolului marit difera la fiecare pacient in parte. In general, cand se afla in stadiile initiale, aceasta problema nu provoaca simptome alarmante. Insa pe masura ce situatia se agraveaza, pot aparea urmatoarele manifestari:

  • Senzatie de greutate la stomac sau indigestie
  • Oboseala
  • Constipatie
  • Tremuraturi la miscare
  • Respiratie urat mirositoare
  • Inflamatii la nivelul extremitatilor
  • Ameteala
  • Dureri de cap
  • Vedere incetosata
  • Dureri in piept

Alimente bogate in colesterol rau (LDL)

Exista mai multi factori care pot duce la acumularea colesterolului rau in artere. Cu toate acestea, in majoritatea cazurilor, problema este reprezentata de alimentele care contin aceasta grasime in cantitati mari.

Pentru a preveni si a trata hipercolesterolemia, este important sa elimini din dieta urmatoarele alimente bogate in colesterol rau si sa le inlocuiesti cu optiuni mai sanatoase:

1. Lactate integrale

Produsele lactate integrale au un continut bogat de grasimi saturate, drept pentru care aceste alimente nu sunt recomandate persoanelor care au colesterolul marit.

Ideal ar fi sa optezi pentru lactate cu un continut scazut de grasime sau degresate. Cateva exemple de produse lactate integrale sunt:

  • Laptele integral
  • Laptele condensat
  • Smantana
  • Untul simplu si cel in amestec cu margarina.

2. Branzeturi

Compozitia nutritionala a branzei, precum si nivelul de colesterol difera la fiecare sortiment in parte. Unele branzeturi au un continut mic de grasime, in timp ce altele sunt bogate in colesterol si prezinta un risc mai mare pentru sanatate.

Branzeturile cu un continut ridicat de grasimi saturate si colesterol rau sunt cele afumate sau care pot fi intinse pe paine.

3. Carne rosie

Desi multe persoane o consuma in mod regulat, carnea rosie se afla pe lista de alimente bogate in colesterol rau si grasimi saturate. Prin urmare, este indicat sa reduci consumul acestui produs.

Totodata, pentru a diminua aportul de grasimi din dieta, este indicat sa consumi mai putine mezeluri.

4. Maruntaie

Aceste alimente sunt o sursa excelenta de vitamine, cum ar  A, B, si D, si minerale, precum potasiu si fier. Cu toate acestea, este indicat sa consumi maruntaie doar ocazional, intrucat aceste alimente sunt bogate in colesterol si grasimi saturate.

5. Maioneza

Maioneza si alte sosuri disponibile in comert au un nivel ridicat de grasimi saturate, colesterol si calorii. Consumul ocazional nu este periculos, insa daca obisnuiesti sa mananci maioneza in mod regulat contribui la acumularea grasimilor la nivelul arterelor.

6. Produse de patiserie din comert

Produsele de patiserie din comert se afla pe lista de alimente bogate in colesterol rau, zahar, grasimi saturate si hidrogenate. Astfel, acestea duc la acumularea placii ateromatose.

Obisnuiesti sa mananci in mod regulat alimentele de mai sus? Chiar daca nu ai un nivel ridicat de colesterol, este important sa reduci consumul acestor produse pentru a preveni complicatiile.

Totodata, iti recomandam sa maresti consumul de alimente bogate in acizi grasi omega 3, antioxidanti si fibre, care ajuta la descompunerea colesterolului din corp.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

colesterolul rau 2 branzeturi
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1471 (s) | 23 queries | Mysql time :0.020877 (s)