Un grav accident feroviar s-a produs miercuri dimineață, 19 februarie, pe Magistrala CF 100, între stațiile Mihăiești și Radomirești, unde două trenuri de marfă s-au ciocnit în urma deraierii unuia dintre ele. În urma impactului violent, șeful unuia dintre trenuri și-a pierdut viața, iar traficul feroviar a fost complet blocat.
Autoritățile au activat Planul Roșu de Intervenție, mobilizând echipaje de urgență din mai multe județe.
Potrivit Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, accidentul a avut loc în jurul orei 10:45, în Halta de Mișcare Mihăiești. Un tren privat de marfă operat de Rail Cargo, care circula pe relația Giurgiu Nord – Curtici, a deraiat pe firul I al căii ferate, iar două dintre vagoanele sale au intrat în gabaritul liniei alăturate. Acestea au acroșat puternic locomotiva unui alt tren privat de marfă, operat de PINK, care circula pe firul II, în direcția opusă, pe relația Curtici – Giurgiu Nord.
În urma impactului, șeful trenului PINK și-a pierdut viața. Autoritățile nu au raportat alte victime până în acest moment.
Accident feroviar devastator
Imediat după producerea accidentului, numeroase echipaje de intervenție au fost mobilizate la fața locului. La operațiunile de salvare și degajare a căii ferate participă echipele ISU Teleorman și ISU Olt, alături de comisii de cercetare ale CFR SA, AFER și SRCF Craiova.
Echipajele ISU intervin cu:
- autospeciale pentru descarcerare grea și ușoară,
- containere multirisc,
- echipaje SMURD și SAJ pentru acordarea primului ajutor.
În paralel, Regionala CFR Craiova oferă sprijin tehnic operatorilor de marfă pentru repunerea pe șină a vagoanelor deraiate. O macara de mare tonaj, cu o capacitate de 250 de tone, a fost trimisă de la București pentru ridicarea garniturii avariate.
Traficul feroviar blocat și ancheta în desfășurare
În urma accidentului, circulația feroviară pe linia CF Mihăiești – Radomirești a fost complet oprită, afectând transportul de marfă pe această rută importantă. O comisie AGIFER a fost desemnată să investigheze cauzele producerii accidentului, urmând să stabilească dacă au existat erori umane, probleme tehnice sau defecțiuni ale infrastructurii feroviare.
Deraierile și coliziunile feroviare de acest tip sunt evenimente rare, dar extrem de periculoase, având un impact major atât asupra siguranței personalului feroviar, cât și asupra traficului de marfă din România. Ancheta în desfășurare va încerca să stabilească dacă accidentul putea fi prevenit și ce măsuri trebuie luate pentru evitarea unor tragedii similare în viitor.
ASA SE INTAMPLA CAND NU MAI SUNT OAMENI SA VERIFICE TRASEELE….
Calea ferata e un dezastru! ARF ce reforme au făcut?