Prof. dr. Radu Popa, șeful Secției Clinice de Chirurgie Vasculară de la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași, deține o bijuterie pe patru roți. Este vorba de o un autoturism Volkswagen Beetle, fabricat în anul 1959.
Mașinuța acestui medic de la Spitalul „Sf. Spiridon” Iași atrage toate privirile
Broscuța de culoare roșie este foarte bine întreținută, încât nici nu ai zice că a fost produsă acum 65 de ani. Autoturismul Volkswagen Beetle are tapițerie de piele, în două culori, roșu și negru, și a fost fabricat în anul 1959. Are două uși și patru locuri. Prof. dr. Radu Popa a explicat că mașinuța are toate piesele originale, mai puțin jantele, care au fost schimbate cu unele mai noi.
„E fabricată în 1959, eu o am de vreo 10 ani, am cumpărat-o. Este a mea, nu a soției, este o pasiune mai veche de-a mea. E totul original la ea, mai puțin jantele. Cine mi-a reparat-o a insistat să schimbe jantele, dar le am și pe cele originale. Vreau să o și revopsesc. Aș vrea să o vând, dar pentru 18-20 de mii de euro, așa, pentru 3 mii nu o dau, pentru că e prea frumoasă, eu am curte, am unde să o țin, nu am de ce să o vând”, a declarat prof. dr. Radu Popa.
Volkswagen a oprit producția modelului Beetle
Volkswagen Beetle are o istorie de peste 80 de ani, fiind lansat în 1938, în urma unui proiect al lui Adolf Hitler, care dorea o „mașină a poporului”, o mașină simplă și ieftină pentru cetățeanul de rând. Modelul a fost denumit, inițial, Typ 1. În Germania, autoturismul era cunoscut sub denumirea de Volkswagen Kafer, în timp ce în Statele Unite ale Americii era denumit Volkswagen Bug, deoarece mașinuța se asemăna cu o buburuză sau cu o broscuță. De altfel, acest tip de mașinuță este denumit, și astăzi, în popor drept Volkswagen broscuță. Volkswagen Beetle era conceput ca un autoturism cu două uși, care oferea locuri pentru trei pasageri și pentru conducătorul auto. În 1934, Ferdinand Porshes a fost ales pentru a se ocupa de design și de construirea sa ulterioară.
După patru ani de la acest eveniment, Volkswagen Beetle era finalizat, un model ce avea să devină un soi de simbol al mărcii germane. După cel de-Al Doilea Război Mondial, acest model avea să fie denumit, în continuare, Volkswagen Type 1, dar cunoscut sub numele de Beetle. În anii următori, directorul fabricii Volkswagen a fost numit Heinz Nordoff, fost manager Opel, acesta contribuind serios la producția de modele Beetle, vehiculul cu numărul 1 milion ieșind pe poarta fabricii în 1955.
Producția legendarului Volkswagen Beetle a fost oprită la 10 iulie 2019, astfel că fanii acestui tip de mașinuță pot acum să se mulțumească doar cu modele ceva mai vechi.