O anumită categorie de români va putea obține mii de euro de la stat prin programul „Prima conectare 2024”. Este un program finanțat de Guvernul României prin fondurile primite de la Uniunea Europeană prin PNRR.
Programul „Prima Conectare” din 2024 aduce noi oportunități pentru familiile cu venituri reduse din România. Guvernul, prin fondurile primite de la Uniunea Europeană prin PNRR, a alocat sume substanțiale pentru sprijinirea familiilor care nu au acces la sistemele publice de alimentare cu apă și canalizare.
Categoria de români care primește mii de euro de la stat prin programul „Prima Conectare 2024”
Conform programului, fiecare familie eligibilă, cu un venit pe membru de familie sub 1.700 de lei, poate primi până la 1.900 de euro pentru a se racorda la aceste servicii esențiale.
Guvernul a anunțat că deja au fost derulate două sesiuni ale programului, în care s-au alocat aproape 300.000 de lei pentru 34.000 de gospodării. Fondurile totale pentru „Prima Conectare” în 2024 se ridică la 850 de milioane de lei, iar implicarea în proiect este în creștere constantă.
Laurențiu Neculaescu, președintele Administrației Fondului pentru Mediu, a declarat că programul este finanțat din fondurile PNRR și că s-au aprobat recent contracte noi de 48 de milioane de lei.
„În cele două sesiuni derulate până acum, avem undeva în jur de 300 de milioane de lei contractați și undeva la 34.000 de gospodării care vor beneficia de branșamentele de apă și canal”, a spus Laurențiu Neculaescu.
Este important de menționat că acest program este destinat exclusiv persoanelor singure sau familiilor cu venituri reduse. Cei interesați trebuie să se adreseze operatorilor de apă și canalizare din localitatea lor pentru a solicita finanțarea și a îndeplini formalitățile necesare pentru a beneficia de acest sprijin financiar, potrivit dcnews.ro.
Noi vești pentru români! Schimbare importantă la Cardul de Sănătate
Casa Națională de Asigurări de Sănătate a transmis un comunicat de presă prin care afirmă cu o schimbare importantă are loc în ceea ce privește Cardul de Sănătate. Președintele CNAS a dat ordinul care acum este publicat în Monitorul Oficial.
Printr-un Ordin semnat de președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și publicat în Monitorul Oficial, se introduce o nouă reglementare privind prelungirea valabilității adeverinței înlocuitoare a Cardului Național de Asigurări de Sănătate până la emiterea cardului duplicat.
Înainte de această modificare, durata de valabilitate a adeverinței era de 60 de zile, ceea ce implica necesitatea emiterii periodice a unei noi adeverințe până la primirea noului card.
Valeria Herdea, președintele CNAS, a subliniat că prelungirea duratei de valabilitate a adeverinței va evita situațiile neplăcute în care asigurații trebuie să facă drumuri repetate la Casele de Asigurări de Sănătate. Această măsură va debirocratiza și va fluidiza activitatea acestora, contribuind la reducerea cozilor de la ghișee.
„Durata până la emiterea cardului duplicat poate depăși două luni, iar asigurații pot fi puși în situația neplăcută de a face drumuri repetate la casele de asigurări de sănătate. Măsura prelungirii duratei de valabilitate a adeverinței de înlocuire a cardului național duplicat implicit debirocratizează și fluidizează activitatea caselor de asigurări de sănătate și diminuează cozile de la ghișee”, a declarat Valeria Herdea, președintele CNAS.
Noul ordin permite transmiterea cererii de eliberare a cardului duplicat și prin poștă sau prin mijloace electronice de comunicare la distanță, cu condiția să fie însoțită de copia actului de identitate și, după caz, de alte acte doveditoare, precum și de dovada plății contravalorii cardului duplicat.
De asemenea, solicitanților cardului duplicat li se poate transmite adeverința înlocuitoare prin mijloace de comunicare la distanță. Adeverințele emise anterior intrării în vigoare a noului ordin își păstrează perioada de valabilitate prevăzută inițial. Totodată, persoanele asigurate care nu au avut niciodată card național de sănătate emis pot beneficia de servicii medicale fără necesitatea prezentării unei adeverințe în locul cardului.
Această adeverință se emite pentru asigurații care depun la casa de asigurări de sănătate cererea de eliberare a cardului duplicat, în cazul pierderii, deteriorării, furtului cardului inițial,
schimbării datelor de identitate ale titularilor, față de cele înscrise pe card, potrivit cnas.ro.