Eveniment-Social

Activități de vacanță pentru elevii Școlii Gimnaziale „Veniamin Costachi” Sinești – FOTO

Publicat: 10 iul. 2023
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Activități de vacanță pentru elevii Școlii Gimnaziale Veniamin Costachi Sinești  FOTO
Obiectivul general al proiectului este prevenirea abandonului școlar

Școala Gimnazială „Veniamin Costachi” Sinești este beneficiarul proiectului „PNRAS-ȘCOALA GIMNAZIALĂ «VENIAMIN COSTACHI» SINEȘTI, Cod proiect: F-PNRAS-1-2022-1527”, finanțat prin Schema de Granturi Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar – runda I, în cadrul Componentei C15 – Educație a Planului Național de Redresare şi Reziliență (PNRR)

Valoarea nerambursabilă a contractului de finanțare este de 198899,68 euro, aprobată prin Ordinul ministrului Educației nr. 3580/15.04.2022. Perioada de implementare a proiectului este de 36 de luni, incluzând 3 ani școlari, respectiv între 26.09.2022, data semnării contractului de finanțare, și 25.09.2025.

Activități de vacanță prin programul PNRAS

Obiectivul general al proiectului este prevenirea abandonului școlar, a părăsirii timpurii a școlii și creșterea ratei de tranziție de la învățământul gimnazial la cel secundar superior pentru elevii de gimnaziu de la Școala Gimnaziala „Veniamin Costachi” Sinești, județul Iași, prin măsuri integrate de prevenire și de intervenție, aplicate la nivelul ecosistemului de învățare pe o perioadă de 36 de luni/3 ani școlari.

Proiectul se adresează în mod special elevilor din clasele V-VIII din cele trei unități de învățământ cu nivel gimnazial: Școala Gimnazială „Veniamin Costachi”, Școala Gimnazială Stornești, Școala Gimnazială Osoi. Proiectul a debutat cu activitățile MATE în cadrul cărora s-a aplicat chestionarul SASAT, s-au completat fișele de observație MATE, fișele de evaluare MATE și s-au elaborat Planurile de Servicii Educaționale pentru elevii identificați în risc de abandon școlar în urma aplicării instrumentelor MATE.

În cadrul activităților de intervenție, din ianuarie 2023 au început cele de pregătire suplimentară la limba română și matematică pentru elevii de clasele a VII-a și a VIII-a. Pe parcursul lunilor februarie, martie și aprilie s-au desfășurat ateliere de stimulare a interesului pentru educație și dezvoltare personală. De asemenea, elevii au beneficiat de ședințe individuale de consiliere psihologică.

Proiectul se adresează și părinților

Proiectul are și o componentă dedicată părinților. Astfel, în lunile februarie și martie s-au desfășurat activități de consiliere a părinților elevilor aflați în risc educațional. Recent, s-a dat startul cluburilor de vară care se vor desfășura în fiecare zi de luni a săptămânii, organizate de cadrele didactice din școală.

Astfel, elevii au beneficiat de diverse activități: Joc și mișcare, Muzică și dans, Creații plastice, lectură, actorie. Au pictat, au dansat, au cântat, au devenit actori pentru o clipă, s-au împrietenit cu cărțile din bibliotecă. De asemenea, 25 de profesori au participat, în perioada 16 iunie – 2 iulie, la cursul de formare „Managementul furiei”, iar în septembrie urmează să ia parte la alte două.

Mai mult, elevii claselor a V-a au beneficiat de prima excursie organizată în cadrul proiectului, pe traseul Sinești – Salina Târgu Ocna – Slănic Moldova. Copiii au fost fascinați de salină, de labirintul galeriilor subterane, descoperind metodele de exploatare a unei saline, lacul cu apă sărată și cascada. Activitatea le-a oferit elevilor șansa de a participa la un concert susținut în parcul stațiunii de o fanfară de copii din Republica Moldova și de a se prinde într-o horă alături de aceștia.

„A fost ca într-o poveste” a spus o elevă.

Adauga un comentariu