Aeroportul din Iași trebuie să găsească soluții pe viitor pentru a atrage companiile aeriene. În alte orașe, operatorii deschid noi curse internaționale, iar noi riscăm să rămânem în urmă
Operatorii aerieni își fac bine calculele înainte de a deschide noi rute în anumite orașe din România. La Iași, lucrurile sunt încă la nivel de discuții pentru unele companii. Totul depinde de fluxul de călători, dar și de calcule. Totuși, în alte orașe, se deschid rute noi spre orient și occident.
Aeroportul din Iași trebuie să atragă companiile aeriene
Reprezentanții aeroportului sunt în discuții cu mai multe companii care ar putea opera în viitor la Iași, însă deocamdată nu este nimic sigur. Totuși, mai este și problema costurilor operatorilor actuali, care sunt mai mari față de alte orașe.
„Anul acesta, am participat la târgul de rute, unde am avut o serie de întâlniri cu mai multe companii aeriene. Turkish Airlines, Lufthansa, Lot, din Polonia, Norwegian sunt câteva dintre companii cu care ne-am întâlnit. Am avut discuții repetate cu mai multe dintre aceste companii și ținem legătura cu ei. Nu aeroportul aduce companii aeriene la Iași, ci ele, în funcție de strategia pe care, o au vin și își aleg anumite destinații și rute, în funcție de calculele pe care și le fac”, a spus Romeo Vatră, directorul Aeroportului Internațional Iași.
În luna septembrie, Fli Lili ar trebui să opereze primele zboruri de la Iași, iar Animawings a amânat deschiderea până în martie 2025.
„Comparația cu un aeroport capitală, precum Chișinău, nu este neapărat cea mai bună. Noi am organizat, la Iași, adunarea generală a asociației aeroporturilor, unde au fost mai multe companii și care au putut vizita noul terminal. Aici, mă refer la Turkish Airlines, unde a fost directorul general. Am avut discuții și cu reprezentații companiilor Animawings și Fly Lili. Animawings trebuia să deschidă cursa spre București, cu nouă zboruri pe săptămână, a anunțat că va amâna această deschidere până în luna martie. Fly Lili vine din septembrie, cu cursa de Munchen și spre București, noi sperăm acum ca aceste lucruri să se concretizeze. Compania este cea care decide când deschide și închide ruta”, a mai precizat directorul aeroportului.
Doar cinci operatori au curse din Iași
În momentul de față, companiile aeriene care operează la Iași sunt Wizzair, Ryanair, Hyski, Tarom și Austrian Airlines. De asemenea, mai sunt și companiile care au curse charter de sezon.
„O companie aeriană are trei componente mari de cost, taxele pe care le plătește la Romatsa, costurile pentru serviciile de handling și costurile care reprezintă tarifele de aeroport. Aeroportul Iași nu are cele mai mari costuri din România, după cum se vehiculează, ci avem prețuri competitive cu cele din Cluj și Timișoara”, a transmis Romeo Vatră.
Venirea unei noi companii la Iași nu asigură și faptul că rutele vor funcționa și vor fi menținute.
„Cu Turkish Airlines nu se pune problema dacă vor veni la Iași, ci când vor veni. Noi discutăm deja de doi ani cu ei și aceste discuții se vor concretiza. Noi mai avem experiența la Iași, companii care au venit și au deschis rute și nu au mers, nu a fost încărcare pe ele. Drept urmare, au luat decizia să le anuleze. Dau exemplu Lufthansa, care a operat jumătate de an la Iași și au trebuit să anuleze. Nicio companie nu va zbura în condiții de pierdere”, a mai specificat directorul aeroportului.
Strategiile pentru viitor
Oamenii fac cereri către aeroportul din Iași pentru deschiderea unor noi rute, cum ar fi spre Valencia, Lyon sau anumite orașe din Anglia. De asemenea, un obiectiv important este realizarea unei conexiuni cu aeroporturi importante, precum cele din Frankfurt, Istanbul sau Varșovia.
„Sunt multe solicitări de la oameni, noi discutăm cu operatorii aerieni care sunt soluțiile pentru aeroportul din Iași. Noi am discutat cu cei de la Wizzair în acest sens. Am avut discuții cu consulul român din Valencia pentru a deschide o cursă acolo. La Lyon, a fost o competiție din partea comunității române pentru a deschide o cursă spre Iași. De asemenea, au mai fost cereri spre Marea Britanie. De asemenea, vrem să avem conectivitate spre centrul și nordul Germaniei. Strategia noastră este să aducem companii de linie, să facem conexiunea cu huburi importante. Avem în vizor Frankfurt, Varșovia și Istanbul”, a încheiat Romeo Vatră.
Aeroportul din Iași trebuie să atragă companiile aeriene pentru a nu pierde cursa în fața altor orașe din zonă, precum Bacău sau Chișinău.
Atat timp cat „reprezentantii aeroportului” vor fi numiti politic, treaba nu va merge. Unde se baga un politician, se darama tot.
De vina sunt taximetriștii galbeni! Ăstia nu se spală, vb urât cu pasagerii, nu dau Bon Fiscal, merg cu geamurile deschise ca să facă economie la gaz gpl, se imbracă mai urât ca aia care vand harbuji la piață, miroase a transpirație uscată de la ei,etc…!
Din cauza asta lumea evită aeroportul Iași iar companiile aeriene nu pot zbura fără pasageri
Nu aveți nici o viziune pe termen lung. Managementul nu performează, până nu se schimbă de la mic la mare aeroportul va avea doar de pierdut.
Păcat de clădirea noului terminal, și de incompetența.
Atâta timp când la acest aeroport dictează tot familia Țigănași (verișorii șefului C.A. cum spun ei), oameni fără pregătire și cunoștințe și doar scandalagii și rău intentionati se va duce încet și sigur in jos.
Întrebare pentru domnul Vatra: e legal sa infiintezi un post de conducere la securitate și să numești o persoană direct fara concurs acolo? Întâmplarea face că acea persoană și în trecut a practicat aceași metodă: nefiind în stare să ia un concurs de sef birou au fost numiți de vechiul director direct.
Mai aduceți câteva neamuri și puteți închide aeroportul.
Ea ca ea,,, da el e întruchiparea prostiei incompetentei și dușmaniei la un loc… Un imbecil mediocru dusmanos,, fără pereche,,
Nu are căi de acces decente , șosea cu două benzi , autostradă ceva , nu are conexiune legătură de transport local decent cu tot orașul , nu are parcare decentă și cea pe care o are e plină de alte multe probleme, taximetriști dubioși , racheți basarabeni blochează ieșirea , milițieni abuzivi se suie cu genunchii pe clienți le pun cătușele și îi amenință cu pușcăria pentru ca nu se legitimează ca așa vrea tatuajele lui ………, toate astea sunt observate si analizate profesionist de către companiile de zbor ! iar ăia nu sunt prosti !
Nu aeroportul aduce companii aeriene la Iași, ci ele, în funcție de strategia pe care, o au vin și își aleg anumite destinații și rute, în funcție de calculele pe care și le fac”, a spus Romeo Vatră…….Si atunci de ce te lauzi pe Facebook ca faci,ca dregi cand de fapt tu nu ai nici o realizare
Romeo Vatră e un zero barat, un hiatus, e moale ca o cremă de zahăr ars și prostan de bubuie, cu așa măgădăi nu se face nimic bun la aeroport…Vatră a sacrificat colegi ca să ajungă să fie pus de Costeluș Bam-Bam-Bam mare șef de turn la aeroport și acum își cară neamurile acolo, pe-ale lui pe-ale nevestei…te-ai ajuns băi Romeo.
Lasa ca vine tov tabla si face niste poze si totul o sa fie bine. Apropo, unde sint aia de se fotografiau peste tot? Au disparut imediat dupa alegeri. O sa apara din nou in toamna. Oare cit o sa mearga cu prosteala astora cu 11%?
Citez din declaratia lui Vatra:”Nu aeroportul aduce companii aeriene la Iași, ci ele, în funcție de strategia pe care, o au vin și își aleg anumite destinații și rute….” Domnule director Vatra asa este dar spune adevarul pana la capat, companiile isi aleg aeroporturile destinatie si rutele si in functie de taxele percepute de respectivul aeroport !!! Iar daca voi hamesiti aveti taxe mai mari ca pe Heathrow London Airport, cum sa mai vina la aeroportul Iasi ??? Si in alta ordine de idei, lasati pretentiile la spaga un pic mai jos !!! Uite ce s-a intamplat daca ati cerut spaga prea mare: „Aeroitalia a anunțat, că va deschide … prima bază operativă a companiei, din afara Italiei, pe Aeroportul Internațional “George Enescu” Bacău” Vezi Vatra, aia de la Bacau nu au fost asa de lacomi ca tine si ca sefii pe care trebuie sa ii mituiesti sa te tina in functie, si uite asa au reusit sa incheie contractul cu italienii, chiar daca la Bacau aeroportul este mai mic, dar si spaga este mai mica!!! Avantaj Bacau !!! Daca mai ramai mult la conducerea aeroportului o sa aterizeze la Iasi numai Ukraine International din Ucraina !!!!
Presa nu ar trebui oare să investigheze dacă problema nu se află în altă parte? Oare acele companii nu au cerut să fie demolate șase case din Aroneanu, case care se află în prelungirea pistei de aterizare? Cei de la consiliul județean nu prea știu ce să facă, problema fiind că s-au luat fonduri europene, iar în studiul de fezabilitate nu a fost identificată ca o problemă dărâmarea acestora.
Nu stiu cum sunt taxele pentru companiile aeriene…dar in Munchen am parcat pe termen lung (17 zile) MULT mai ieftin decat in Iasi. Puteti verifica daca aveti curiozitatea.
Si nu va era normal sa se intimple asa ?????????????? Atita timp cit cei din conducere vor fi numiti dpdv politic asta se va intimpla tot timpul…
E o mizerie ce a ajuns aeroportul. Nebun sa fii sa te mai angajezi acolo. Pentru ei importante sunt gentile cu bani cu care se pleaca din parcare, șpaga transportatorilor privati si taxele cat mai mari.
Daca se uita Hans sau Peter pe site-ul aeroportului iasi, ce vad baietii ăștia? Niste poze (multe!) cu câțiva nenici care se umflă in pene de realizarile lor marete. PENIBIL!! Atat tot reprezinta aeroportul iasi. Nimic altceva.
…daaar… va dau un pont! Apucați-vă de dansuri! S-ar putea sa impresionati pe cineva!