National

Alertă în România! Un copil infectat cu virusul COVID-19 a fost internat la ATI

Publicat: 16 sept. 2020
Cum se prezintă starea de sănătate a copilului internat la ATI, din cauza noului coronavirus
Cum se prezintă starea de sănătate a copilului internat la ATI, din cauza noului coronavirus

Un copil în vârstă de 8 ani, infectat cu coronavirus, a ajuns la Terapie Intensivă. Este primul astfel caz în România, de la debutul pandemiei. Informația apare în contextul în care azi a fost înregistat cel mai mare număr de cazuri COVID de la debutul pandemiei, 1713.

Minorul a ajuns, mai întâi, în urmă cu o săptămână la Unitatea de Primiri Urgențe a spitalului din Buzău cu dureri de cap și febră. Părinții săi sunt infectați cu virusul SARS – CoV – 2. I-a fost făcut testul COVID, dar rezultatul a ieșit negativ, iar medicii l-au suspectat de meningo-encefalită și l-au transferat la spitalul Gomoiu din Capitală, unde i-a fost repetat testul. De această dată, rezultatul a ieșit pozitiv.

Alertă în România! Un copil infectat cu virusul COVID-19 a fost internat la ATI

În urma infecției a făcut, însă, un sindrom rar – sindromul inflamator multisistem. Din acest motiv, copilul a fost transferat la Terapie Intensivă. Starea lui este stabilă, nu are nevoie de aparate pentru a respira, însă i-au fost afectați plămânii.

Profesorul Alexandru Rafila a declarat, că acest caz „merită toată atenția și compasiunea, dar din fericire copiii fac foarte rar astfel de complicații”.

„Este un lucru serios, categoric, dar pe de altă parte, dacă vă gândiți câte mii de persoane au fost la Terapie Intensivă de când a apărut această pandemie în România, gândiți-vă că asta înseamnă extrem, extrem de puțin. Vedeți că în permanență avem 500 de persoane la ATI și un singur caz de îmbolnăvire gravă la copil. Sunt situații, sigur, foarte traumatizante pentru părinți. Merită toată atenția și compasiunea, dar din fericire copiii fac foarte rar astfel de complicații. Se întâmplă la fel și la gripă, la rujeolă. Sunt situații pe care nu putem să le prevedem, dar din fericire sunt extrem de rare”.

Alexandru Rafila critică modul în care s-a pregătit începerea anului școlar

Reprezentantul României la OMS consideră că autoritățile responsabile cu gestionarea perioadei de pregătire a noului an nu au făcut decât să creeze confuzie în rândul părinților și profesorilor.

„Noi încercăm, în măsura în care este posibil, lumea ne ascultă sau nu ne ascultă, sunt de acord sau nu sunt de acord – mă refer la mine, la colegii mei care încercăm să le oferim informații din zona sănătății, există și persoane care vor să le ofere informații și din zona educației. Acum, eu cred că aici este o mică… să zicem confuzie, în sensul că această activitate trebuia cumva coordonată. Și dacă autoritățile locale sau cei care conduc școlile sunt responsabili în ceea ce privește organizarea efectivă a activității, cred că toate aceste lucruri, toate aceste întrebări care nu au încă răspuns trebuiau să aibă răspuns și cineva trebuia să organizeze, să coordoneze acest lucru“, a declarat Alexandru Rafila, care întreabă retoric „Cine credeți că ar fi trebuit să coordoneze și să integreze toate aceste lucruri?“

Președintele Societății Române de Microbiologie susține că Ministerul Educației ar fi trebuit să aibă o strategie care să permit părinților aplicarea benevolă a unor măsuri.

„Ar fi multe puncte de câștigat de către Ministerul Educației dacă ar avea, măcar acum, în ceasul al 12-lea, o gândire, o strategie care să favorizeze aplicarea acestor măsuri benevol, să înțeleagă și părinții, și copiii cât de important este să le respecte”, a adăugat Alexandru Rafila.

 





Adauga un comentariu