Actualitate

Alexandru Rafila critică modul în care s-a pregătit începerea anului școlar

Publicat: 11 sept. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii

Profesorul Alexandru Rafila critică modul în care s-a pregătit începerea anului școlar. Reprezentantul României la OMS consideră că autoritățile responsabile cu gestionarea perioadei de pregătire a noului an nu au făcut decât să creeze confuzie în rândul părinților și profesorilor.

„Noi încercăm, în măsura în care este posibil, lumea ne ascultă sau nu ne ascultă, sunt de acord sau nu sunt de acord – mă refer la mine, la colegii mei care încercăm să le oferim informații din zona sănătății, există și persoane care vor să le ofere informații și din zona educației. Acum, eu cred că aici este o mică… să zicem confuzie, în sensul că această activitate trebuia cumva coordonată. Și dacă autoritățile locale sau cei care conduc școlile sunt responsabili în ceea ce privește organizarea efectivă a activității, cred că toate aceste lucruri, toate aceste întrebări care nu au încă răspuns trebuiau să aibă răspuns și cineva trebuia să organizeze, să coordoneze acest lucru“, a declarat Alexandru Rafila, care întreabă retoric „Cine credeți că ar fi trebuit să coordoneze și să integreze toate aceste lucruri?“

Reprezentantul României la OMS a atacat-o voalat pe Monica ANisie, minsitrul Educației, care spusese că autoritățile locale nu trebuie să aștepte decizii de la centru.

„Și dacă discutăm despre decizia în plan local, asistăm la niște stereotipuri. Adică: eu am trei feluri de scenarii – roșu, galben și verde. Haideți să vedem totuși de ce aplicăm un anumit scenariu și cum aplicăm un anumit scenariu ținând cont de profilul școlii. Pentru că dacă spunem lucrul ăsta, că noi suntem flexibili și până la urmă unitatea de învățământ, împreună cu Inspectoratul, împreună cu DSP, ia decizia cum trebuie să funcționeze școala, atunci lucrul ăsta ar trebui să se și întâmple în realitate”, a precizat Alexandru Rafila.

Profesorul Alexandru Rafila este de părere că flexibilitatea trebuia explicată.

„Această flexibilitate trebuia explicată și trebuia explicată tuturor ierarhiilor – trebuia să cunoască DSP-ul, Inspectoratul Școlar și în final unitatea de învățământ care sunt elementele de flexibilitate care permit adaptarea”, a menționat Alexandru Rafila.

Ce ar trebui să se întâmple în cazul în care un cadrru didactic se infectează cu COVID-19

Reprezentantul României la OMS a explicat și ce ar trebui să se întâmple în cazul în care un cadrru didactic se infectează cu COVID-19.

„Dacă un profesor de geografie se îmbolnăvește de COVID și a predat la cinci clase diferite ale unei școli, ar trebui ca respectiva școală să se închidă, potrivit normelor stabilite de autorități. Însă dacă profesorul respectiv a stat la catedră, nu s-a plimbat prin clasă, a purtat mască, la fel și elevii, posibilitatea de infecție de la profesor către elevi este minimă sau nu există. În ordin scrie că se face o anchetă epidemiologică și se aplică unul dintre următoarele patru puncte: 1, 2, 3, 4. Punctul care se referă la o astfel de situație spune „școala se închide”. Păi, dacă fac anchetă epidemiologică, atunci trebuie să las autorităților de sănătate publică posibilitatea să constate că infecția nu se transmite și școala poate să-și continue activitatea”, a explicat Alexandru Rafila.

Președintele Societății Române de Microbiologie susține că Ministerul Educației ar fi trebuit să aibă o strategie care să permit părinților aplicarea benevolă a unor măsuri.

„Ar fi multe puncte de câștigat de către Ministerul Educației dacă ar avea, măcar acum, în ceasul al 12-lea, o gândire, o strategie care să favorizeze aplicarea acestor măsuri benevol, să înțeleagă și părinții, și copiii cât de important este să le respecte”, a adăugat Alexandru Rafila.