Local

Amendă de 30.000 de lei pentru Lidl. DSVSA a găsit nereguli în magazinul din Dacia, de unde o femeie a cumpărat lasagna cu viermi

Publicat: 29 sept. 2023
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Amendă de 30.000 de lei pentru Lidl. DSVSA a găsit nereguli în magazinul din Dacia de unde o femeie a cumpărat lasagna cu viermi
Lasagna cu viermi la un magazin Lidl din Iași

O femeie din Iași, care a achiziționat lasagna de la magazinul Lidl din Dacia, a avut o surpriză când a vrut să consume produsul împreună cu familia: preparatul conținea viermi. Aceasta a depus imediat reclamație la ANPC, DSP și la Lidl.

Astăzi, 29 septembrie, DSVSA Iași a transmis faptul că în urma sesizărilor, magazinul a fost amendat.

„Referitor la cazul care a fost semnalat in mass media, respectiv reclamatia unui cetatean care a achizitionat o lasagnia de la Magazinul Lidl din strada Tabacului, municipiul Iasi, in care a identificat o larva, facem urmatoarele precizari:

O echipa de la DSVSA Iasi s-a deplasat in aceiasi zi la magaznul Lidl incriminat, unde in urma verificarilor efectuate s-a constatat faptul ca, pe parcursul transportului produsului de la depozitul central la magazin, nu s-a respectat lantul frigorific . Din documetele prezentate de magazin, a reiesit faptul ca, temperatura recomandata de producator nu a fost asigurata pe tot lantul de distributie. Magazinul a fost sanctionat cu 30.000 lei pentru neregulile constatate.Mentionam si faptul ca, la data verificarilor, magazinul mai avea doar doua caserole din produs, care fusesera retrase de magazin, la care nu s-au identificat aspecte neconforme”, a transmis Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Iași.

Unei femei din Iași i s-a făcut rău când a văzut ce a cumpărat

Femeia a depus reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Direcția de Sănătate Publică (DSP) și Lidl.

„Aseară (n.r. – duminică, 24 septembrie 2023) am trimis mail la Lidl, am completat formularul la ANPC, am trimis mail la DSP. Astăzi (n.r. – luni, 25 septembrie 2023) a fost soțul și a depus reclamație la DSP Iași. Toate aceste demersuri le-am făcut pentru a lua măsuri organele de control, în speranța că nu vor mai exista astfel de produse la vânzare. Nu aș vrea să dau declarații suplimentare până nu voi fi contactată și de reprezentanții Lidl, să îmi transmită punctul lor de vedere. În această dimineață (n.r. – luni, 25 septembrie 2023) am vorbit cu o reprezentantă de la ei, la numărul de telefon afișat pe site, dumneaei și-a prezentat scuze pentru acest incident”, mai spune Elena, clienta din Iași.

Compania Lidl a trimis un punct de vedere, după ce o femeie a achiziționat lasagna cu viermi.

„Sănătatea și siguranța consumatorilor reprezintă o prioritate pentru noi. Așadar, din respect pentru clienții noștri, în magazinele Lidl se găsesc produse de cea mai bună calitate. Mai mult, luăm în permanență măsuri suplimentare de verificare a produselor pe care le comercializăm și ne asigurăm că acestea sunt păstrate în condiții optime încă din momentul în care sosesc în depozitele noastre și, ulterior, pe parcursul lanțului de aprovizionare a magazinelor Lidl.

Cazul semnalat este unul izolat și, în vederea soluționării acestuia, am solicitat o serie de verificări din partea furnizorului cu care colaborăm. Acesta respectă cele mai înalte standarde de siguranţǎ alimentarǎ și efectuează controale constante în fabrică, în fiecare etapă de producție, dar și la mijlocul și la sfârșitul perioadei minime de valabilitate.

Pentru situația semnalată, furnizorul nostru a realizat o analiză a lotului din care face parte produsul prezentat în articol. În urma acesteia, nu au fost găsite deviații sau alte probleme în ceea ce privește calitatea, sau condițiile de depozitare.

Pentru ca produsul să rămână optim de consum și în urma achiziționării, acesta trebuie să fie depozitat la temperaturi sau condiții de păstrare conform indicațiilor de pe ambalaj – în cazul de față, în frigider.

Ne pare rău pentru situație, însă, dorim să vă asigurăm de faptul că atât Lidl România, cât și partenerii noștri sunt preocupați în permanență de respectarea riguroasă a unor standarde înalte de siguranță alimentară”, a transmis Lidl.

 

Adauga un comentariu