Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat într-un podcast organizat de Salvați Copiii România că principala responsabilitate pentru rata ridicată a analfabetismului funcțional în rândul elevilor revine cadrelor didactice, potrivit Edupedu.ro.
În cadrul discuției, ministrul a explicat că elevii vin la școală cu un nivel de inteligență și creativitate normal, iar sarcina profesorilor este să transforme aceste capacități în competențe reale.
„Nu vreau să spun 100%, dar cea mai mare parte (a responsabilității) este a profesorilor. Este treaba lor să le transmită copiilor abilitățile necesare pentru a depăși nivelul de bază”, a afirmat Daniel David.
Ministrul Educației trage alarma asupra elevilor analfabeți funcțional
Ministrul a subliniat că responsabilitatea nu se limitează doar la învățământul preuniversitar, ci se extinde și asupra profesorilor din universități, având în vedere abandonul școlar ridicat și lacunele de competențe de la nivel superior.
„Când elevii sau studenții ajung să aibă dificultăți majore, nu putem să aruncăm vina în altă parte – profesorii și universitățile au un rol esențial”, a adăugat Daniel David.
Referitor la situația elevilor care ajung în clasa a VIII-a fără să fi dobândit competențe de bază, ministrul a fost foarte clar: „Dacă un copil a fost prezent în școală, ai lucrat cu el cinci clase și la testele PISA sau TIMSS apare în zona de analfabetism funcțional, fiind la școală… păi cine este de vină?”
Astfel, Daniel David atrage atenția că problemele de alfabetizare nu sunt generate de elevi, ci de modul în care profesorii își desfășoară activitatea și de calitatea predării, lansând un apel indirect pentru îmbunătățirea formării și evaluării cadrelor didactice din România.
mare pacoste cu prostu’ asta in fruntea trebii