Prima pagină » National » Angajații de la Ford Craiova, din nou în șomaj tehnic

Angajații de la Ford Craiova, din nou în șomaj tehnic

17 oct. 2022, 15:24,
în National

Uzina Ford de la Craiova va funcționa cu un număr minim de angajați. Este a doua oară în acest an când angajații de la Ford Craiova intră în șomaj tehnic. Deși vor sta acasă, angajații vor primi 78% din salariu. Aceștia au mai fost trimiși acasă și în luna mai, pentru o săptămână, tot din cauza crizei semiconductorilor. Tensiuni în domeniul semiconductoarelor există și pe arena mondială, mai exact, între SUA și China.

2 miliarde de euro a investit compania Ford la Craiova la preluarea acesteia în 2008. De atunci, fabrica a produs peste un milion de vehicule și peste 1,5 milioane de motoare. Fabrica mai produce și modelul Puma, însă doar până la finalul acestui an, întrucât, ulterior, se va concentra pe producția de vehicule comerciale și electrice. Din iulie, Ford Motor Company și Fort Otosan au finalizat un transfer de proprietate asupra uzinei auto din Craiova.

Angajații de la Ford Craiova, din nou în șomaj tehnic. Cât timp vor sta acasă?

Situația tensionată de pe arena mondială și problemele care continuă pe piața mondială a semiconductorilor a afectat și piața auto locală. Fabrica Ford Craiova își trimite din nou angajații în șomaj tehnic pentru o săptămână. În acest timp, fabrica va funcționa cu un număr minim de angajați, din sectoarele indispensabile, care nu pot fi oprite.

Problema există încă de anul trecut. Criza semiconductoarelor a afectat fabrica de mai mult ori. Ultima dată când compania și-a trimis angajații în șomaj tehnic a fost în luna mai. Atunci, peste 6.000 de angajați ai fabricii Ford din Craiova au intrat în șomaj tehnic până pe 24 mai.

În iulie, Fabrica Ford din Craiova a fost vizitată și de premierul României, Nicolae Ciucă, care a spus că există o dezvoltare consistentă.

„Am aflat azi că există o dezvoltare foarte consistentă. Am discutat cu președintele FORD să vină în România parteneri ai companiei. Aceste eforturi se încadrează în eforturile României să ofere locuri de muncă. Ceea ce doresc să subliniez e că avem prezenți azi la Craiova nu doar doi investitori, Ford și Ford Otosan, ci avem elementele de bază ale parteneriatului stratgic atât cu SUA, cât și cu Turcia”, a declarat Nicolae Ciucă.

Tensiuni în domeniul semiconductorilor între SUA și China

Problemele continuă să crească pe piața mondială a semiconductorilor. Criza seminconductorilor pare că nu vrea să se termine. Mai mult, cresc și tensiunile între SUA și China, pentru care fabricarea semiconductorilor este un motiv serios de  bătălie pe piața tehnologică. De multe ori, Washingtonul a acuzat Beijngul de spionaj industrial.

Statele Unite au anunțat că vor actualiza reglementările de control pentru export, ceea ce ar complica fabricarea și cumpărarea seminconductorilor de către China.

„Aceste actualizări vor limita capacitatea Republicii Populare Chineze în acelaşi timp de a cumpăra şi de a fabrica unele cipuri de ultimă generaţie, utilizate în aplicaţiile în domeniul militar”, a spus Biroul industriei şi securităţii (BIS) din Departamentul de Comerţ al SUA.

Într-un comunicat, secretarul adjunct al Comerțului pentru exporturi, Thea Rozman Kendler, a declarat că această măsură de actualizare a reglementărilor de control pentru export ar putea proteja securitatea națională.

„Acţiunile noastre vor proteja securitatea naţională şi interesele politicii externe a SUA, trimiţând totodată un mesaj clar, potrivit căruia leadership-ul tehnologic american este o problemă a valorilor, precum şi a inovaţiei”, a declarat Thea Rozman Kendler.

Pe lângă fabrica de producție Ford din Craiova, și uzina Dacia de la Mioveni, cu 15.000 de angajați, s-a confruntat cu această problemă. Anul trecut, și angajații de la Dacia, și angajații de la Ford Craiova, au fost în șomaj tehnic, iar producția a fost oprită de câteva ori. Deși, criza globală de semiconductori a frânat vânzările de mașini noi, a contribuit la creșterea pieții de mașini second hand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
07 decembrie 2024
07 decembrie 2024