Prima pagină » Actualitate » ASF vrea să modifice regulile RCA! Ce modificări ar putea fi aduse poliţelor de asigurare obligatorie
ASF vrea să modifice regulile RCA! Ce modificări ar putea fi aduse poliţelor de asigurare obligatorie

ASF vrea să modifice regulile RCA! Ce modificări ar putea fi aduse poliţelor de asigurare obligatorie

30 iul. 2020, 11:15,
George Cristian în Actualitate

ASF vrea să modifice regulile RCA, conform unui document intrat în posesia jurnaliştilor de la economică.net. Asigurările obligatorii ar putea fi modificate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, iar acest lucru se releva în documentul publicat de sursa citată.

Modificările ar putea fi unele consistente şi vor afecta şoferii asiguraţi, practic, pe toţi şoferii din România.

ASF vrea să modifice regulile RCA

Conform documentului, Autoritatea de Supraveghere Financiară analizarea unei posibile modificări a normei 20/27, norma ce face referire la asigurările auto obligatorii. Discuţiile sunt în toi, iar schimbările semnificative vor afecta şoferii asiguraţi.

ASF poartă discuţii asupra modificării RCA-ului în contextul unei încercări de a modifica legislaţia care face referire la asigurările obligatorii şi implicit a legii 132/2007. Procedura modificării legislativă este deja în Parlament. Totuşi, conform autorităţilor, schimbările se impun din mai multe motive. Un motiv ar fi acela a declanşării unei proceduri de infringement împotriva României, dar şi escaladarea tensiunilor dintre firmele de asigurare şi service-uri/transportatori.

Preţurile asigurărilor obligatorii ar putea creşte

Dacă modificările dorite de ASF se vor concretiza, firmele de asigurări ar putea mări absolut preţul acestora. Autoritatea doreşte eliminarea articolului prin care firmele de asigurări sunt obligate să notifice ASF-ul u 60 de zile înainte de a modifica tarifele. Totuşi, modificarea a stârnit un val de reacţii din partea Consiliului Concurenţei care se opune vehement acestora.

Consiliul Concurenţei, unitate care lucrează împreună cu Consiliul Europei la respectarea normelor europene în România considera că eliminarea acestei obligaţii ar duce la o explozie a preţurilor asigurărilor, aşa cum s-a întâmplat şi în 2015-16. În perioada menţionată, aducem aminte faptul că preţurile la asigurări au crescut şi cu până la 200%, lucru care a condus la sancţiuni de zeci de milioane de euro din partea Consiliului Concurenţei.

„În cadrul investigaţiei Consiliului Concurenţei (care s-a finalizat prin sancţionarea membrilor UNSAR autorizaţi să practice RCA) au fost identificate, mai ales în perioada premergătoare plafonării tarifelor RCA, situaţii în care unii asigurători majorau tarifele RCA frecvent, fără efectuarea unor calcule actuariale, ci mai degrabă în funcţie de ceea ce se întâmpla în piaţă. Acest lucru a contribuit la creşterea volatilităţii pieţei RCA şi la majorări succesive ale tarifelor. Considerăm că informarea reglementatorului cu privire la intenţia de majorare a tarifelor cu cel puţin 60 de zile înainte de implementare ar asigura o anumită stabilitate a pieţei.” spun cei de la Consiliul Concurenţei, conform economică.net.

Cartea Verde pentru autobuzele şi alte vehicule care nu părăsesc teritoriul României ar putea reveni

Un alt aspect al modificărilor pe care ASF doreşte să le facă este acela de reintroducere a ”Cărții Verzi” pentru autoturismele şi autobuzele care nu părăsesc teritoriul României. Ideea este susţinută de UNSAR, asociaţia firmelor de asigurare, şi se vrea impusă pentru a veni în sprijinul reglementarilor europene.

Cu alte cuvinte, se doreşte eliminarea articolului în care autobuzele şi alte vehicule care nu puteau părăsi România din motive tehnice erau obligate să încheie un contract de asigurare valabil doar pe teritoriul României:

În cazul vehiculelor pentru care, din cauza limitărilor tehnice sau legale, nu există posibilitatea de a circula în afara teritoriului României, asigurătorii RCA emit poliţa RCA cu valabilitate pe teritoriul României și stabilesc tariful de primă luând în considerare riscurile aferente.” Motivare: „Alineatul (5) limitează acoperirea teritorială a asigurării RCA pentru anumite categorii de vehicule care, din cauza limitărilor tehnice sau legale, nu au posibilitatea părăsirii teritoriului României, contrar directivei care impune statelor membre obligația că asigurarea RCA să acopere întregul spațiu al SEE.”. mai multe detalii găsiți pe economica.net

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`