Pe rețelele de socializare a apărut o nouă înșelătorie. Reprezentanții Aeroportului Otopeni din Capitală trage un semnal de alarmă și le recomandă cetățenilor să fie vigilenți și să anunțe orice acțiune ilegală de acest tip.
Astfel, pe o pagină a platformei Facebook, recent creată, care deține numele Aeroportului Otopeni, persoanele sunt anunțate despre vânzarea valizelor pierdute de alți călători.
„Pe ei nu îi interesează acei 10 lei, îi interesează să îţi ia informaţiile pentru că le vor pune la vânzare pe piaţa neagră. Cred că toţi cei care interacționează cu pagina asta au genul acesta de gând în minte, că este o fraudă, dar suspiciunile lor sunt învinse de preţul foarte mic şi atunci spun: ok, în cel mai rău caz voi pierde 10 lei”, a explicat Silviu Stahie, expert în securitate cibernetică.
O nouă metodă de escrocherie, în numele Aeroportului Otopeni
Escrocii pretind că sunt chiar din partea instituției și solicită prețul de doar 9 lei și 93 de bani pentru a obține o valiză pierdută de un călător.
Oamenii sunt atrași și pot cădea rapid într-o cursă mai ales când se gândesc că într-o asemenea valiză se poate descoperi o mică avere: bani, haine de firmă, dispozitive electronice sau bijuterii.
Reprezentanții aerogării, însă, afirmă că este vorba despre o înșelătorie și transmite persoanelor că bagajele sunt procesate de agentul de handling și nu de compania aeriană.
„Aeroportul nu scoate la vânzare bagaje, pentru că nu le deține și astfel de proceduri s-au înmulțit, mai ales că se apropie Black Friday și cu toții suntem în căutare de chilipiruri. Bagajele sunt procesate de compania aeriană, respectiv agentul de handling, nu de aeroport. Informaţia este complet falsă şi fotografia folosită este falsă şi s-a aplicat logo-ul companiei Aeroporturi Bucureşti. Am aflat că astfel de postări au apărut şi în alte ţări, de exemplu pe un cont fals al Aeroportului Gatwick singura diferenţă era preţul, acolo se vorbea de o liră. Probabil englezii sunt mai zgârciţi şi nu riscă mai mult”, spune Valentin Iordache, manager comunicare al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, pentru Digi 24.
Cum putem să ne ferim de înșelătoriile online
Experții în securitate cibernetică recomandă tuturor cetățenilor să verifice cu atenție momentul în care a fost creată pagina de Facebook, veridicitatea fotografiilor publicate, numărul de aprecieri și autenticitatea celor care comentează că au cumpărat acele bagaje.
„Să fim responsabili, să raportăm astfel de pagini către rețeaua de social media, ca să fie șterse imediat postările și să trimitem o notificare către DNSC.” Cei care văd astfel de incidente cibernetice pot suna și la numărul de urgență 1911 sau să trimită mail pe alerts@dnsc.ro. Dacă pică în capcană și sunt înșelați, pot sesiza Poliția”, spune Mihai Rotariu, purtător de cuvânt Directoratul Național de Securitate Cibernetică.